JESUS KRISTUS - Sveriges nästa premiärminister!

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
* KYREUS *
Ort: Antiken, agoran, piazzan, Stadion, syns ibland i Palaestran, dock aldrig iklädd cykelhjälm ...

JESUS KRISTUS - Sveriges nästa premiärminister!

Inläggav * KYREUS * » 20 jul 2008 13:11

Jag drömde i natt att ALLIANSEN föll. Inför nästa val återuppstod Jesus Kristus och vann en storseger. Han blev Fredrik Reinfeldts efterträdare. Det enda inte drömmen innehöll var detaljerna i partiprogrammet.
Huvudtesen var:
- Du skall älska din nästa som dig själv.

Nu undrar jag på fullt allvar, så flytta inte tråden, bästa MODERATORGRUPP, finns det några teologiska/andliga livsåskådningar vilka skulle kunna bära upp en levande politik ideologi
i kommande Sverige??

(seriös ) KYREUS
Tro inte; sök!
DETECTUM * VERITATUM * PAXUM

/*Dies hodiernus amicus tuus
      - dies hesternus conscientia tua *

=  Dagen är din vän, gårdagen ditt samvete.

(c)  KYREUS, mikrofilosof, anno 2 006/

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 20 jul 2008 14:09

Men det här är hela mänsklighetens insikt om sig själv. Kul att du delar samma uppfattning-sförgmåga!

Jag skrev tidigare om Reinfeldt, i en alternativ dröm vi kan kalla för naket budskap:

Jag har själv två gånger sett att tvskärmen bytt över till en färgstark text där det står att DETTA ÄR EN HYPNOS (i olika ord) -fast mer psykadeliskt. Och samtidigt bytt över till en kanal där Brad Pitt och Jessica Alba i närljus sa att "de spelar folks drömmar". (Det tycker jag i och för sig inte stämmer.) Pratade med en underbar "Asperger"-kompis som tvingas zombifieras på Risperdal (samtidigt som jag gick in och ville låna en telefon på hemmet där jag tvingades till Risperdal -samma medicin som han fick.) När jag var på Ulleråker upplevde jag fullständig TELEPATI -inte kaotisk, utan vänlig. Jag kollade då efter att jag hade legat och fantasierat fram en halvpsykadelisk "skapelseberättelse". Kunde ju inte sova så -sov dagen innan, och kände telepatisk kontakt med Robbie Williams. Internationella kvinnodagen. Förstod precis hur prinsessan Madeleine har det. Hon kan göra VAD HON VILL. Alltså. Detta var dagen innan OCD-hemmet; när jag dessutom blev vansinnig över att jag insåg att Johan hade skapat detta som en AFFÄRSIDÈ -men det är ju något positivt. Men i alla fall, på Ulleråker-Tvn på morgonen tillsammans i telepati-enhet med ung "sköterare-kille" -då såg jag Reinfeldt prata om skolväsendet -samtidigt som Tvn blev BLÅ och det stod typ "VILL DU HA MAKT, osv." Kunde föresten se Madonna framför mig; falla ner i grådaskighet på träningscykeln; och det pinsamma slutet på känslokaoset. Jag drev om att hon var Schizofren, men alla tyckte att jag var gränspsykotisk.

Jag DRÖMDE OCKSÅ en dröm om Reinfeldts: död!

Inlägget har tyvärr tagits bort från forumet där jag skrev det -en en astrologikille med solen på det galaktiska centret som påstår sig "se sanningen", och tar ofta upp politiska exempel; men hånar samtidigt Carola i en analys för hennes kärlek till Gud, som en stor projektion av sig själv. Ligger något i det dock, men mer oberäkneligt farlig är hans maktanspråk.

Jag fick syn på horoskopet av Reinfelt som denna astrolog lagt upp på nätet, och nästa natt drömde jag om att han dött -jag befann mig initierad i slutfasen på ett "andligt koncentrationsläger"; vilket vidrörde Jesus-anhängrna, vilkas verkliga beteende jag sanning jag pratat diskuterat med forumavändare sailaways.

Anna Sara säger (01:25):
Har du märkt att människor som är fanatiska ang. Jesus, väntar på att han ska komma, osv. väldigt ofta besitter en sexuell omedveten pinsam magnetism, till "snälla" personer.

Anna Sara säger (01:25):
Typ "springer" efter en..

Anna Sara säger (01:26):
Och "tar" i en med en besatthet.

Har tänkt ganska djupt i VAD denna "födelseförväntan" eg. ÄR.. men svårt att formulera.

(Drömde t.ex. en dröm om det nyligen.)

Anna Sara säger (01:27):
Nu vet jag

Det EGNA JAGET; PRE-NATALT!!!!

I kroppen

Fattar du?

Haha. Fy fan vad töntigt

¿ . [ deaf ] . ? säger (01:27):
prenatalt?

Anna Sara säger (01:28):
Att vilja "föda" sig själv SOM SITT EGET BARN

Ja. Pre-natalt

"Signal till inkarnation" -fast liksom vänt åt fel håll

Anna Sara säger (01:29):
Det sexuella magnetismen är alltså, så att säga "jagisk"

"hoppande"

"han kommer, han kommer"

¿ . [ deaf ] . ? säger (01:29):
Hm, tror jag förstår. Väldigt olustigt.

(Första dagen på psyket; en kvinna från Livets ord.. kom och kramade mig, osv)

¿ . [ deaf ] . ? säger (01:29):
NEJ! haha.

Jo ..

Anna Sara säger (01:30):
Allt kretsade förövrigt kring gud/religion

Minns det numera

Jag själv -mitt minne; PLUTO.. som manifesterade sig jordiskt, rörde ju bibeln direkt.

Men jag anser som sagt att alla har det minnet

Det där med Maria osv.

Anna Sara säger (01:31):
Träffade en Norsk psykotisk/livrädd kvinna som sprang in i mitt rum mitt i natten och sa "I Jesu namn" när de ville ta i henne.. och ville vara med mig, ist

Anna Sara säger (01:31):
Alltså..

Anna Sara säger (01:32):
Det var det enda hon gjorde, gick runt med en Bibel och pratade om att hon hade ett "hemligt språk" med Jesus/Gud -"viskade" med handen över munnen.

Anna Sara säger (01:33):
Abrupta "signaler" fick hon.. och sa lågmält att "Jesus" var arg, osv.

Anna Sara säger (01:33):
Sprang och "gömde" sig typ, osv.

Anna Sara säger (01:34):
Tror t o m jag träffade en version av Jesus DRÖM där.

¿ . [ deaf ] . ? säger (01:34):
Jag hänger nog inte riktigt med nu, har tappat tråden.

Alltså; drömmen -visionen fadern/sonen/fadern/sonen

Okej.

Anna Sara säger (01:35):
En kvinna; helt inne i en "drömvärld" -som genom de få ord hon sa verkade sitta och "reda ut historian"

"-det var alltså inte jag som mördade.. vi måste stanna tiden NU.."

osv.

¿ . [ deaf ] . ? säger (01:35):
ok.

Jag förstod att alla människor är Jesus; det är mänsklighetens nya liv -i framtiden. När vi alla förstår oss själva, som grupp.

Anna Sara säger (01:36):
Hon såg ut som Jesus, därför.

Anna Sara säger (01:36):
Trasiga kläder, brunögd.

Anna Sara säger (01:37):
Eller -nej inte direkt.

¿ . [ deaf ] . ? säger (01:37):
Okay. Mm.

Känner personligen att kristna oftast bara försöker "bära" varandras känslor i en social kontext/kontraxt för att på så vis stiga och "föda" nåt i himmel; eller... tvärtom kanske.. Bara nån slags regression tillbaka; barnslig fördumning av lärdomen/intellektet... "vi kan skämta om dessa urlöjligt fåniga saker, vi behöver ingen sexualitet"

Ang. Jesus; ist. att MÄNSKLIGHETEN förstår att DET, dem som realiserat kollektiv; är det "finaste"... den verkliga, verkliga förståelsen.

¿ . [ deaf ] . ? säger (01:37):
Ända tillbaka till vaggan, nej men-- typ.

Ja, fattar.

Anna Sara säger (01:38):
Där inte Jesus "perversion" s a s, behövs längre.

Allt är förbi -människan är UppVÄXT

Typ.

Anna Sara säger (01:39):
(Har aldrig sett mig som kristen, eller ens trott på gud eg -har mest studerat detta intensivt sen 1½ år tillbaka, den senare halvan ang. kristendommen.)

Anna Sara säger (01:39):
(När gick du i skolan, hur länge?)

Anna Sara säger (01:40):
Gick här i åttan: http://www.ekebyholm.se/

¿ . [ deaf ] . ? säger (01:40):
ehm, till första halva året på gymnasiet.

Ligger 5 km från mig, så.

Okej.

Anna Sara säger (01:41):
(När jag fick den där uppenbarelsen för 1 ½ år sen, så insåg ju att jag var; både våldtäktsmannen -min egen inre indentitet av min rädsla; samt sedan GUD (eller..) -genom centreringen runt mig; men det eg. som en REFLEKTION på att jag inte "tagit tag i mig själv", utan ISOLERATS totalt i allt det gamla..)

Anna Sara säger (01:42):
Astöntigt -de vågar inte prata med mig.

Anna Sara säger (01:42):
De hade typ "förbön" när jag "inte gick i skolan"..

Anna Sara säger (01:43):
Råkade se brev hemma som jag fått av kuratorn som "tipsar" mig och olika center för ångestgrejer.. Jag hade inte ens ångest.

Anna Sara säger (01:43):
Alla KÖPT mammas LÖGN rakt av.

Anna Sara säger (01:44):
SÅ jävla massivt KOMLEXT är det altså.

¿ . [ deaf ] . ? säger (01:44):
omg, så jävla sjukt.

¿ . [ deaf ] . ? säger (01:44):
Usch. Hatar sånt där.

Anna Sara säger (01:45):
Skulle gå till husläkaren och ta prover, genom den där neuropsykiatriska undersökningen -och då ser läkaren på mig och berättar att han "hört allt".. "om OPERATIONEN" (!!!!!) -- och att jag inte velat gå till skolan pga. av det!

Jag tog bort en tumör som 13 åring, innan vi flyttade till det nya stället då efter det.

Att jag "varit rädd för att dö"..

¿ . [ deaf ] . ? säger (01:46):
Minns t.ex. en ledare för ett kristet läger jag var på; som hade gått ner på knäna och gråtit i ensamhet, över den förlorade massan, men även över OLYDNADEN som råder emot Gud; och senare hade fått ett "ord" ifrån Gud, men inte kunde säga det pgav den olydnad som rådde i gruppen. Han kollade på mig, distinkt. Har alltid haft nåt emot mig. Har varit för individuell i mitt sätt, uttrycksmässigt.

Anna Sara säger (01:46):
Han började nästan gråta när jag sa enkelt att typ; jag känner mig blockerad känlomässigt av de konventionella värderingarna som pålagts mig, osv.

Anna Sara säger (01:47):
"förlorade massan".. den får väl DÖ och ÅTERFÖDAS själv.. allt kan ju hända när som helst IGEN. Allt det där var ju ett ENGÅNGSTILLFÄLLE..

Det var HAN SJÄLV, Jesus som människa -som fattade något.

Förstår exakt -fast i andra sammanhang.

Anna Sara säger (01:48):
Tycker det är "sjukt" att glorifiera allt det där.. med Jesus som "sonen".. han fullföljde ju bara hans grej..

Anna Sara säger (01:49):
(De trycker förövrigt ner min syster för hennes dyslexi där..)

osv.

¿ . [ deaf ] . ? säger (01:49):
Jao. Usch. Alltså, hela pingströrelsen är så äcklig egentligen. De tror att de sitter inne med svaren. Min bror var väldigt engagerad där; helt förlorad i stränga regler. Isolerade sig gansska mycket.

Oj.

Förstår, hur lätt det är att fastna. Utifrån egna sjäsliga experiment, alltså.

¿ . [ deaf ] . ? säger (01:49):
Operationen?

Ja..

Anna Sara säger (01:50):
Datorn krånglar..

Så.

Ja -hade en tumör i nyckelbenet som 13åring

Inget farligt, sedan.

¿ . [ deaf ] . ? säger (01:50):
Ok, vad hände sen iom det du sa

Anna Sara säger (01:51):
Vad menar du?

¿ . [ deaf ] . ? säger (01:51):
haha okay.

Syftade här på att husläkaren ..och vad han trott om mig utåfrån mammas fullföljda sexfantasi genom mig som barn

¿ . [ deaf ] . ? säger (01:51):
Nu förstår jag. Är lite trött. Jobbar så mkt. Måste upp imorgon också.

Okej.

När går du upp?

¿ . [ deaf ] . ? säger (01:52):
efter 9

Anna Sara säger (01:52):
Försten -var det svårt att få jobb på Mcdonalds?

Okej.

Vad var du för cv liksom?

Var föresten och frågade om det var lätt att få, osv, i Täby C idag..

¿ . [ deaf ] . ? säger (01:52):
jag hade erfarenhet tidigare på Frasses, hette det, liknar mcdonalds. så jag fick jobb. men det hade varit 600 ansökningar.

Okej.

Anna Sara säger (01:53):
Min "gudfar" pratade om att jag skulle kunna få ett jobb på ett cafe i NORA.. inte så intressanr

Försten vill jag gärna publikt visa hans mail för någon.

Roligt hur alla de där "trådarna" av manipulation/dold spegel, tar sig igenom mig..

¿ . [ deaf ] . ? säger (01:54):
Vadårå?

Anna Sara säger (01:54):
Insåg att de inte fattade någonting -hur allvarligt det faktiskt var.

Anna Sara säger (01:54):
Avd: Hur man "misstolkar" ord.

Anna Sara säger (01:55):
Och i relation till den krisen jag var i för 2 år sen.. t.ex.

Anna Sara säger (01:55):
Hur farligt denna "stab" varit..

Anna Sara säger (01:56):
Jag skrev t.ex. att han och "Brttinger" (gudmor) missförstått den lojaliteten de besitter.. då mailar han sen några dagar senare och skriver att han "bara" ringde om frågade henne "om hon trodde att jag skulle bli aggressiv, på besök hos hans flickvän i Nora..."

...

och*

Anna Sara säger (01:57):
Sen -i nästan mail, forstätter han och skriver att "i fortsättningen vore det bra om du inte talar med andra om det vi pratar om, att det stannar innanför oss"..

Anna Sara säger (01:58):
Sanningen var ju att jag (som jag brukar) -absolut INTE pratat med någon annan om detta förslag, osv.

Anna Sara säger (01:58):
Haha

Anna Sara säger (01:59):
Helt sjukt -men man måste ju ta sitt ansvar över sitt liv och sluta sitta och mentalisera det där skämtet som sig själv.. bara för att "höja sig" över skitsnacket..

Anna Sara säger (02:00):
Jag sitter ju och SER sanningen, som jag vet.. men jag kan inte riktigt hantera min "hybris" som skapas när KONSTRUKTIVA sammanhang traumatiseras.

Anna Sara säger (02:00):
Måste ut i dialoger, och känna efter i hjärtat -kan det nu. Är nästan egentligen kär i "människan"

Anna Sara säger (02:01):
Ska du gå och lägga dig eller? Du ville kanske det.

¿ . [ deaf ] . ? säger (02:01):
jag tror jag förstår och hänger med. är rejält trött.

Anna Sara säger (02:01):
Fan vilket sätt jag egentligen har.. har märkt det ibland.

Anna Sara säger (02:02):
Talar jätte-självcentrerat och pratar till andra som om de vore "barn"..

¿ . [ deaf ] . ? säger (02:02):
men hör ju på och deltar med intresse såklart.

"okej"

alltså, jag förstår dig.

eller-

ja.

Jag känner det..

du förstår.

Anna Sara säger (02:03):
Ja. Men vi hörs..

¿ . [ deaf ] . ? säger (02:03):
mm.

Förövrigt känner jag igen mig väldigt mycket i sun opposit moon konflikten. alltså- det kan vara ganska centralt i mitt drama egentligen.

Anna Sara säger (02:04):
Ja -jag "fick" eg. min "kris" genom analys av eget sun-moon-quadrat, men det kan npg undivikas i ditt fall -genom mer mogen holistisk perception.

Anna Sara säger (02:04):
egen*

Anna Sara säger (02:05):
(2 ½ år sen -lång studie i ett år typ, tills.. osv)

Hade ju inte att "prata med" om det..

Gick strukturerat igenom barndommen och allt det.

Tänkte på det -utifrån din konflikt

Hm..

Anna Sara säger (02:06):
Ser tydligt.. ditt sätt att vilja balansera. Låter som om jag kanske säger det men..

Anna Sara säger (02:06):
Skytten och Tvillingarna .. kommunikation/dualism ang. sanningen/svaren

Anna Sara säger (02:07):
Där du försöker hitta din personlighets formlöshet INOM det kollektiva; ytterligare inom DINA områden, dessa.

Anna Sara säger (02:09):
Jag med min kvadratur (som blir mer som väduren).. som är helt fixerad kring personliga utläggningar om sanningen om mig själv, i det offentliga rummet (Oxen konj Jupiter i Sjunde huset) och sen syftet med detta -Vattumannen i konj med IC (innerst känslor/behov) -intryckt i "det mentala/bortkopplade"

Alltså..

Känner igenom "desperationen"

igen*

Anna Sara säger (02:10):
Jupiter är Sanningen -skyttens planet

Anna Sara säger (02:10):
Man bör se igenom dessa saker.. det är bra, jag känner det mycket insiktivt nu.. (Har ju Nept på solen exakt nu)

Anna Sara säger (02:11):
Syftet med mitt liv har blivit att "tänka" -och "förstå".. samtidigt som BEHOVEN är ENORMA -jag ser dem inte ens (utan de ÄR att sitta vid filosofiforum, osv)

Behov av tja.. allt, mänskliga dialoger, osv.

Gillar annars "det extrema"

¿ . [ deaf ] . ? säger (02:12):
Hm okay. Scorpionen?

Anna Sara säger (02:12):
Ja. "Allt eller ingenting"

Jimmy har ju verkligen manifesterat den "perversionen" på forumet

Äsch

¿ . [ deaf ] . ? säger (02:13):
hehe.. jaa..

Anna Sara säger (02:13):
Men du har annars aldrig förståt den där "tråden" i livet, eller?

Anna Sara säger (02:14):
Att det finns ett syfte med att du pratar med mig nu, eller sådana saker -allting, förstås.

Fattade en enorm grej -egentligen, i morse.

Förstod vad närvaro var, eller jag reflekterade över dens energi-peojicering.

projicering*

Anna Sara säger (02:15):
Att vårt liv; vår identitet, individualitet -skapas, utifrån det vi väljer att få projicerarat på oss.

Anna Sara säger (02:16):
Och vicer versa.

Att "vara gud" -är alltså att "erkänna" samtliga DELAR av personen man är; och GE det till livet/människorna/någon, osv.

Och FÅ, samtidigt

Anna Sara säger (02:17):
Alltså -förstod det mer detaljierat

Närvaro alltså -shit, egentligen, allt är en "profil", och det är gud.

¿ . [ deaf ] . ? säger (02:17):
Hm, sant. Coolt.

Ja.

En Profil -shit. Sådan är ju alltså GUD, då.

Anna Sara säger (02:18):
Allt har en "energi".

Anna Sara säger (02:18):
Men du. God natt nu eller?

¿ . [ deaf ] . ? säger (02:18):
Jag måste gå och lägga mig nu, ja..

¿ . [ deaf ] . ? säger (02:19):
tyvärr.

Anna Sara säger (02:19):
"00: 22 -02:19"

Ja..

Vi hörs

¿ . [ deaf ] . ? säger (02:19):
Ja, godnatt.

Publicerat av 5°16'48 kl. 18:19:00  

Hela mänskligheten är förstås "Jesus Kristus":

Skrev på min blogg den 14.e juni:

Viktig insikt ..som bekräftar mina egna "misstankar" om strukturen i den själsliga intentionen, osv,

Jag känner mig själv börja "ta efter" -nej, det är helt fel, jag ser mig själv ANTA SAMMA FORM som hon.. i mina rörelser..

Avd: Evolutionär avsikt.

(Samtidigt känner jag hur mina uttryck i hennes närvaro "går ner för räkning", genom att jag känner mig "trög" -solid/kompakt -i den gamla formens "bullshit" -en kreativ frustration över att inte kunna förmedla sig -endast i en ny mer öppet sant balanserad form.)

Det var dock inte henne jag drömde om där, men hon symboliserar starkt den andra sidan av dualismen med ett mellanrum på 2 -i distanserad syskonkärlek.

Men sen såg jag ju Reinfeltd en gång till -i somras, vagnen bakom oss på Gröna Lund. (Han har Solen på 10.e/11.e graden i Lejonet, och ascendenten på 12.e graden.)

I fältes centrum ställer sig hennes och min matrix's Venus på 10-11 gr. Taurus, natalt 11.e resp. 10.e Aquarius/Leo -en annan medverkande part i gruppen summerar dramat med sin Venus på 10.e graden Scorpio, vilket blir punkten i trippelmatrixens samlade medvetande. Min Venus styr ju mitt tolvte hus -det hade jag inte tänkt på? Jo det är klart.

http://childintime.blogg.se/2008/may/oo ... etter.html

http://childintime.blogg.se/2008/may/2314.html

http://childintime.blogg.se/2008/may/utvagen.html

Sabisk symbol för Skorpionen 11, är "A man is being rescued" -The deep concern of the social safety of individuals. This symbol be intertreped as revealing the basic feeling of relationship between the individual and his fellow-men. What is pictured is the expression of the realtionship reather than the experience of the person who, carelessy perhaps, ventured too far beyond his depth and then was given a "second chance" to live. A man risk his life to save another: this is love, interrealtedness. Substained by this love, the individual may be more secure in venturing forth: but this assurance can also lead to unwarranted daring and trust. It picture the concern of the social whole for any one of its parts, even if this concern is merely the spontaneous act of rescue perfomed by a change bystander.

The HUMANITARIANISM thus displayed has deep cultural roots.

(Minns exakt hur jag gjorde ett "slumspel" och slog upp just denna grad ur boken, över 'fråga' över hur jag ska realisera mitt återskapande av 'social respekt'/gemenskap, där jag redan varit. Tror jag har det nedskrivet någonstans.)

Och var står Månen just nu? (Den stod på nämda grad, förstås.)

Hur var det nu.. jo, januari 2002 -cancerbud, åh fan vad pinsamt, (vad gör jag?) ..mamma har gråtit.. fuck.. neddrogad på morfin, mer mer mer, -bara för att det är roligt, ..åh, ja just det .. ..hon är fantastisk, "-du är världens bästa mamma".. Tänk att det var hon som hittade den där skolan -åh, jag underordnade mig allt, medvetandekollpasad, the piont of nonono return ..jag hade ju inget annat val.. betygen, brydde jag mig någonsin.. varför gjorde jag det? ..åh, den stora frågan, nej vi begraver den, såså sand sand.. ..jag lärde mig ju något ja just det. Ja, jag var ju helt dum i huvudet ..han sa ju det, han hade gjort likadant i gymnaiset..

"24.jan.2008, kl.17:46

Jag har nu faktiskt insett vad jag sysslar med, och varför. Ledtråd: estetiken. Jag var väldigt vilsen inuti mig själv i den första delen tonåren och utformade romantiska ideal om t.ex. "oförstådda psykpatienter". Jag har nu själv dragit mig till dessa företeelser för att förstå att jag alltid har varit det som jag sett som något främmande och utanför mig själv. Jag har förstås inte medvetet valt detta, utan det är något som jag hyst stor skräck inför. Jag har haft vaga fetischistiska intressen för droger/sprutor, giftiga ämnen, psykoser, idén om att bli mördad etc. Men jag "vill" inte ha en psykos (har inte haft) precis som jag inte vill bli mördad.. Allt detta är dvs. signaler bakåt i tiden i och med min passion för den mänskliga naturen.Linda Goodmans "Soltecken" som jag använd för att lära mig planetfunktionerna genom tecknen, har jag använt som en religion, och ger en bild av de stora krav jag har på mig själv. Det är alltså en projektion av mig själv som jag desperat försöker TA MED i allting jag gör, för att bli den jag djupt inuti är."

De körde alltså en bältessäng (och placerade ut några hjärndöda skötare som gick runt och pratade om "sina trippar"..) i ingången till akutpsyk -- REDAN INNAN jag hade kommit dit. Minns detta tydligt. Läggs i bälte och jag är inte särkilt aggressiv, men börjar försöka rycka mig loss lite lätt.. men, känner precis här hur min esoteriska, mycket mer fysiska sexualitet landar i kroppen, jag BLIR (Pluto, hus 1) -den där "tjejen" jag vagt identifierat mig som UTANFÖR mig själv (Skorpionen). Jag är alltså lite fåfäng, det jag säger när de spänner fast mig är exakt detta: "-Okej, jag erkänner! Jag var avundsjuk!" Jag ser saker kristallklart, jag menar det. Jag är aldrig i livet förvirrad."

Skriver detta i en anteckningsbok, natten mellan den 27.e och 28.e maj,
Den stora INSIKTEN

Jag lever (mentalt) i en DRÖM -med "verkligheten" som STRUKTUR på den. Därför "har" jag ingen dröm eller infrielse av den. Drömmen ÄR alltså verkligheten, och vice versa. Det är däför jag känner mig blockerad/isolerad, och på samma gång extremt medveten/kristallklar.

Jag har "tagit makten" över mitt eget jag, och satt mig i "fängelse".
(Varför?) -ambition?

Lever i ett KONKRETISERAT "mellanting" mellan de RÅA intellektuella
strukturerna, och drömmen.

Därför lever i en statisk depression -och har tillgång till det undermedvetna "MINNET" hela tiden. Detta gör att jag aldrig upplever "undret" i det "verkliga livet" -en glömska/ och minnestäthet, på samma gång. Alla "under" jag ser, är i råform, och jag ser alla linjer/tecken

(Kanske bl.a därför jag stöter ihop med narkomaner -kliver in i deras "medvetande"..)

00:40 (28/5) - Jag är alltså nu VAKEN i min egen DRÖM, det är sant. (Enda skillanden mellan detta, och den "riktiga drömmen" -är tidens struktur!) Jag kan TOLKA verkligheten fantastiskt, den är NAKEN för mig. Också smärtsamt -men KÄRLEKEN blir "in my face" dvs. syftet/meningen.

De gick alltså rakt in i mitt osynliga/"omedvetna" INBJUDANDE, klev in i mitt självs romantiska ambition -"mening med livet". De "fantasier" (delar av JAGET) jag "skapat"/behövt -är dem SVARET på! Jag är MEDVETEN/VAKEN i min dröm (sömn = transcendens)

Det här jag ska KONCENTRERA mig på -ta itu, observera mina "rädslors" inre budskap, osv. Och FÖRSTÅ hur att skapa, "städa upp" -fokusera. Frihet.. -vad händer när vi sover metafysisk/nerurokemiskt..? (Ta reda på!?)

En bra meditation -detta är en DRÖM!

Då frågar jag därför? Vem är jag? (Egentligen.)

Dvs. Vad/"vem" är JAGET?

-alla de holistiska "hörn" av verklighetens rum/svaret, budskapet som föreningen är. Detta -alla involverade konstverk.

* * *

Vad säger detta mig? What am I made of? Jag vet faktiskt inte själv. Sorry att jag inte sagt något, men jag äger imunitet mot konventionella förälskelser. Så oroa dig inte. I'm everywhere and changing. Jag vill "bara förstå". . ..eller vad brukar jag säga.

När jag var inlagd på psyket förra våren, hittade min mamma en skola till mig att läsa upp mina betyg på -som jag insåg var en djupt förnedrande instans i HEMLIG avsikt att "heala gaytjejer" -pga. av att det endast var tjejer med extrema luckor i den konventionella undervisningen som gick i denna skolan; -detta handlade om något helt annat!

Hemliga resurser i INRE FÖRSTÅELSE.

Saken var att jag plev plötligt kär i en tjej från denna skola jag gick i under hösten, för att läsa upp betyg, vilket jag ändå sket i till trots. Gick och tänkte i komplicerade banor av LSD hela tiden. Denna tjej upptäckte jag sedan, vara "andvändare". Bara en paralell, som fångade mitt analytiska intresse i ett eget behov av "sanningsattackerande" som gjorde mig intensivt intresserad av att få tag på henne igen.

(Min syster börjar nu gråta för att jag har musiken på, ganska lågt, en våning ner -saken är att hon själv ständigt "hänsynslöst" sitter med en egen bärbar effektful dator på i knäet och hög musik.) Jag försöker få henne att se sig själv. Det är det jag menar. Vill undvika att hora ut folk, men denna tjej var född i med solen dagen efter mina syskons födelsedagar" två dagar i rad" -och den identifiering av kärlekstema jag träffade på psyket abrupt, var född dagen innan mina två syskon -fyra dagar på raken alltså. Killen jag träffade var "slutet" på denna dröm om Reinfeldt; men slutet sa samma sak som den nuvarande avsaknaden av lösning -i en identitetsmässig föreing på en "övervåning" där vi stod på den "sista graden", bokstavligen, och närmade oss sanningen om allting som finns att veta hittils -manifesterade kaosets ickestolthet, värdiga vår ovärdighet och frustrerade över bristen till tillhörighet.

Jag önskar verkligen att se ut ur mina egna personliga perspektiv; för det tog mycket lång tid för förståelsen att ramla ner; att inse att människorna på psyket vid den brutala förnedringen "verkligen förstod". Människor på psyken är öppna som "djuren" är. Alla vet ju vad det handlar om. Jag vill plocka fram dessa verkliga resurser i en VÄRDIG sammanslutning som inte behöver förnedras i osanning eller pinsam objektifering. Jag tycker synkronerna är pinsamma; och det är det jag söker att befria mitt inflytande ifrån -genom att dela ut ASTROLOGISK kunskap. Hoppas ni alla förstår.

Så varför dessa texter? Jo i mitt intensiva sökande efter svaren om/med GUD: insåg jag -att vår gemenskap mänskligheten emellen är den möjliggjörande SORGEN i sanningen om Guds natur: vår verkliga JÄMLIKE; som känner samma saker som vårt hjärta gör i sin innersta önskan vidröd -och detta är vad de sk. autistiska människorna blivit "låsta i". Jag insåg även sanningen om "homosexualiteten" i de teorier om Jesus; som jag skrev i våras -GENOM mitt "kontaktsökande" med gaytjejen från skolan: och då insåg jag att jag "alltså inte ens fattar" att jag är (var) kär i hennes PERSON. Jag var så vidöppen och känslomässigt utspridd att jag kände "hennes känslor" och såg dem inte ens som mina; utan min vanliga "uppfattningsförmåga"...

En präst min mor "fört" mig till, vilken jag pratat med några gånger, ca 7-8 kanske, under vintern, om allt det filsofiska uppleverlser, och mina problem med min mamma -har mailat mig några gånger ang. "stöd" i förståelse för den undersökning på St. Göran jag börjat med. Mailade tillbaka i sista ..med min senaste insikt; och jag just kommit på att SYFTET är den centraliserade sexuella alkemin som redan är realiserad (och detta är kärleken/solen) -och beskrev att det kanske var därför så många idag är homosexuella eller förlorade i självromansers meninslösa vanity, eftersom detta behov av sanningen om kärleken/"Jesus" är så djupt. För det kändes som om han hade ett stort problem med det här, och var svaret han sökte. Han svarade inte på mitt mail, detta var ändå ca 10 dagar sen.
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Re: JESUS KRISTUS - Sveriges nästa premiärminister!

Inläggav Algotezza » 20 jul 2008 14:43

(c) KYREUS skrev:Jag drömde i natt att ALLIANSEN föll. Inför nästa val återuppstod Jesus Kristus och vann en storseger. Han blev Fredrik Reinfeldts efterträdare. Det enda inte drömmen innehöll var detaljerna i partiprogrammet.
Huvudtesen var:
- Du skall älska din nästa som dig själv.

Nu undrar jag på fullt allvar, så flytta inte tråden, bästa MODERATORGRUPP, finns det några teologiska/andliga livsåskådningar vilka skulle kunna bära upp en levande politik ideologi
i kommande Sverige??

(seriös ) KYREUS

Religion och politik är en farlig blanding. Explosiv snarare än exklusiv. Kolla runt omi världen på alla krutdurkar som hotar och eldar som rdan brinner, där de bärande ingredienserna är just politik och religion!

Sekularisera politiken, utbildningen och äktenskapslagstiftningen!

Relationen till Gud är inte ens en privatsak (något man sköter "inom familjen"), utan relationen till Gud bör ske direkt mellan individ och Gud utan förmedlande kyrka och prästerskap! Men tills individen är så mogen behövs väl kyrkans mentala krycka! (Eget tillägg till denna tråd...)

MVH

Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
* KYREUS *
Ort: Antiken, agoran, piazzan, Stadion, syns ibland i Palaestran, dock aldrig iklädd cykelhjälm ...

Fråga till Algotezza!

Inläggav * KYREUS * » 20 jul 2008 22:09

Vad menar du med mental krycka? ( :shock: ) KYREUS
Tro inte; sök!

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Re: Fråga till Algotezza!

Inläggav Algotezza » 21 jul 2008 17:06

(c) KYREUS skrev:Vad menar du med mental krycka? ( :shock: ) KYREUS

Något som kan behövas för att kunna ta sig fram på livsstigen när man inte fixar det på egen hand/fot.

Kryckor är inte fel när man behöver dem. Bara fel om man tror sig behöva dem men egentligen inte gör det... Då blir de lätt - en black om foten...

Men dock:

"Den som menar sig gå får se till att inte falla!"

Ibland behöver mer än en krycka - någon som bär oss!

MVH

Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Sceptisk

Inläggav Sceptisk » 21 jul 2008 17:25

En variant av "troende är svaga" argumentet månntro?

Vi behöver Gud eftersom han är vår skapare, så enkelt är det. Det har inget med varken kryckor, stödkragar eller rullstolar att göra.

Däremot så verkar det tyvärr som att de flesta måste gå igenom en livskris innan de inser att det verkligen förhåller sig på det sättet.

Jbig
Avstängd på en månad

Jesus, en ny diktator...

Inläggav Jbig » 21 jul 2008 17:56

Hejsan!

Man kan ju även se kristendomen som en mytologiserad och religiös form av fascism! Ett sådant styre hoppas vi naturligtvis för alltid är förpassad till historiens sophög!  :lol:

MVH
bigj
Att verka för det goda...

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 21 jul 2008 18:46

Sceptisk skrev:En variant av "troende är svaga" argumentet månntro?

Vi behöver Gud eftersom han är vår skapare, så enkelt är det. Det har inget med varken kryckor, stödkragar eller rullstolar att göra.

Däremot så verkar det tyvärr som att de flesta måste gå igenom en livskris innan de inser att det verkligen förhåller sig på det sättet.

Är det inte för att vi är svaga som vi behöver Gud? Behöver vi Gud därför att vi är så starka?

"När jag är svag är Gud stark."

Vad vet du för övrigt om andras livskriser?

Om man inte tror på Gud på ditt sätt och har din Gudsbild så har man inte gått igenom någon kris på "rätt sätt", eller? Är du något slags rikslikare?

MVH

Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
* KYREUS *

Fråga till Algotezza!

Inläggav * KYREUS * » 21 jul 2008 20:35

Hur menar du med termen rikslikare som du använder polemiskt mot inlägg från sign Sceptisk. Jag frågar inte ironiskt utan för att vi skall precisera så vi bättre förstår din skepsis (f ´låt ordvitsen). KY 8)
Tro inte; sök!

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Re: Fråga till Algotezza!

Inläggav Algotezza » 22 jul 2008 11:19

(c) KYREUS skrev:Hur menar du med termen rikslikare som du använder polemiskt mot inlägg från sign Sceptisk. Jag frågar inte ironiskt utan för att vi skall precisera så vi bättre förstår din skepsis (f ´låt ordvitsen). KY 8)

Så här skriver Sceptisk i inlägget jag svarade på:

[quotre="Sceptisk"]En variant av "troende är svaga" argumentet månntro?

Däremot så verkar det tyvärr som att de flesta måste gå igenom en livskris innan de inser att det verkligen förhåller sig på det sättet.[/quote]

Av detta drar jag slutsatsen att Sceptisk själv är troende och är detta pga. en livskris han gått igenom. Han menar att det krävs en livskris för att bli troende - så tolkar jag det. Han menar att den kristne inte tror på Gud pga. sin svaghet, att den kristne ej är svag. Hans Gudsbild och gudsrelation innebär att han ser Gud som Skapare, närmare bestämt människans skapare. Det är därför vi behöver Gud, inte därför att vi skulle vara svaga eller behöva mentala kryckor.

I och för sig såg jag inte Gudstron som sådan primärt som en krycka, utan att vi skulle behöva någon yttre myndighet/ myndighetsperson som förmedlar kontakten med Gud, d.v.s. kyrka och prästerskap. Jag menar att var och en  som verkligen vill få kontakt med Gud har en direktlinje dit, utan yttre förmedlare.

Jag invänder alltså mer i detalj mot följande synsätt, där Sceptisk - för mig - framstår som ett slags tänkt rikslikare:

a. att det krävs en livskris för att bli troende och inse att Gud kan ses som vår skapare

b. att livskriser alltid leder till Gudstro

c. att troende inte skulle vara svaga - är det inte pga. vår upplevda svaghet/ofullkomlighet  vi behöver Gud? frågar jag mig.  Innebär inte livskris att man just känner sig svag och därför vänder sig till Gud om hjälp?

Jag menar då

a. Man kan bli  troende utan att hga genomgått en livskris - man kan ha gjort vissa andliga insikter ändå.

b. Jag har mig närstående som gått igenom mycket lidande och många kriser utan att ha blivit Gudstroende. Själv gick jag in i en livskris 1971 med gudstro men förlorande delvis tron under den kris som varade större delen av 70-talet - det gick "fram och tillbaka" hela tiden. Nu har jag åter ett slags Gudstillit - men inte en traditionell kristen tro och inte med en traditionellt kristen gudsbild.

c. Det är vår ofullkomlighet - motsatsen till självtillräcklighet -  som liggger till grund för att vi behöver "något mer" än det materiella kan ge, men detta kan fyllas både av relationen till den andre som med en Gudsrelation i vanlig mening. För mig sammanfaller dock den andre med Guds upplevbara, kommunicerbara sida, tillgänglig i vardagen. Gud gestaltas/ uppenbarar sig både via naturen och min nästa.

MVH

Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
* KYREUS *

- Fråga till sign Algotezza!

Inläggav * KYREUS * » 23 jul 2008 16:19

På vilket sätt skiljer du - I VERKLIGHETEN - på det du kallar Gudstro - och sk GUDs-tillit?
Kan du vänligen utveckla, gärna med exempel...tack!!!!!

(teolog) KYREUS
Tro inte; sök!

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Re: - Fråga till sign Algotezza!

Inläggav Algotezza » 24 jul 2008 09:33

(c) KYREUS skrev:På vilket sätt skiljer du - I VERKLIGHETEN - på det du kallar Gudstro - och sk GUDs-tillit?
Kan du vänligen utveckla, gärna med exempel...tack!!!!!

(teolog) KYREUS

Gudstrons ideal formuleras av Jesus när han möter Thomas kallad Tvivlaren (ungefär): "Du kom till tro med bevis. Störst är att tro utan bevis!" Guds vägar äro outrannsakliga, är en tanke som ligger i botten.

Gudstillit - att man litar på Gud därför att man funnit att han finns både i ljuset och mörkret i ens liv, om man "ställt in sig på Gudafrekvensen" och fått "sinnen känsliga för Gud". Guds vägar äro begripliga om än man inte idag "kan se hela bilden", är en tanke som ligger i botten.

Å andra sidan kan tro bara innebära "ett sätt för människan att förhålla sig till Gud/ det gudomliga" och det är ju vad tillit också innebär: då sammanfaller de i praktiken.

Det kan låta som en semantisk fråga men i så fall baserad på den egna erfarenheten, det egna livet, den egna Gudsrelationen.

Inom Martinusrörelsen går man efter Martinus definition av tro som baserad på en instinktiv förmåga, tro utan bevis. Därför talar man där hellre om tillit än om tro. Men vad säger att detta är en korrekt definition av tro? Vad med ovannämnda: tro är ett sätt att förhålla sig till det gudomliga? Detta behöver ju inte vila på någon instinktmässig förmåga utan kan mycket väl baseras på rationalitet och emotionalitet, intuition.

Inom Martinus-rörelsen är det nästintill "förbjudet" att påstå att man "bara" tror!

MVH

Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Sceptisk

Inläggav Sceptisk » 28 jul 2008 13:41

Vart kom Martinus in i bilden? Han var ju panenteist = panteist = materialist = anti-teist. Om tro är en instinkt vart finns då det fria valet?

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 28 jul 2008 15:17

Sceptisk skrev: Vart kom Martinus in i bilden? Han var ju panenteist = panteist = materialist = anti-teist.

Hur definierar du en anti-teist? Resp en teist?

Jag kan väl plocka in vem jag vill i det jag skriver. Martinus har ju skrivit ett och annat om sin syn på tron. Har du läst något av honom?

Så Martinus är väl inte helt irrelevant, menar jag... när vi talar om tro och tillit...

Sceptisk skrev:Om tro är en instinkt vart finns då det fria valet?

Inom delar av kristenheten ses tron ibland som en gudagåva. Något Gud kan ge en. Inte mycket till fritt val där inte.

Kan man tro bara man vill tro?

MVH

Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Sceptisk

Inläggav Sceptisk » 28 jul 2008 17:17

Uppenbarligen får väl du tro och tala om vem eller vad du vill, ingen annan än du kan väl avgöra det. Och det är väl lika fritt fram för mig att påpeka att även om Martinus hade olika uppenbarelser i sitt liv, så lär han ut ett budskap som inte är teistiskt hållbart. Om du orkar läsa det jag skriver skulle jag vilja ge min syn på saken...

Genom att panenteismen säger att Gud finns i skapelsen så händer paradoxen att skapelsen upphör att vara en egen realitet. Det skulle leda till fullständig identitetskris. Panteismen sätter orsakerna i själva världen, precis som naturalister och materialister gör. I panteismen så är materien redan levande medan för materialisten så blir materien levande genom "komplexitet" och diverse naturfenomen sk. abiogenesis.

Men den Judiska och den Kristna uppfattningen är att det inte finns några orsaker i världen över huvud taget. Världen är istället ett ständigt pågående resultat - en skapelse. Man kan alltså inte finna några orsaker i själva världen. Inte heller ens om man letar i tiden kan man hitta några orsaker. Man kan till exempel inte säga att dåtid orsakar nutid eller att nutid orsakar framtid. I ett sådant perspektiv så skulle vi leva i ett perpetuellt deja vu och ingenting nytt skulle någonsin kunna hända.

Som vi kan se i den Bibliska skapelsegestaltningen så tillför Gud ständigt nya saker till världen. Världen byggs upp och blir mer och mer verklig. Det fantastiska och revolutionära med den Judiska och Kristna uppfattningen är att genom att inte sätta orsakerna i världen så blir världen en levande och aktiv plats. Gud fyller världen med sin livsande. På det sättet tror man på flera skapelser, istället för på två (eller flera) Gudar. I panenteismen så blir det faktiskt omöjligt att leva moraliskt i den här världen eftersom Gud är i allt så dödar du Gud varje gång du äter en måltid. Det är också svårt att föreställa sig hur man skulle kunna döda Gud då han är allsmäktig.

Den Judiska och Kristna tron inbegriper också en fri vilja. Detta är enda sättet att förklara hur människan kan vara ansvarig för sina handlingar. Fri vilja betyder dock inte att man kan eller ska bemästra de givna villkoren. Man kan till exempel inte välja sin hudfärg eller var man kommer att födas. Det är saker som är givna på förhand. Däremot så kan man välja att agera moraliskt eller omoraliskt. Och i den Judiska och Kristna etiken så har moral alltid knutits till Gud då dessa religioner är teocentriska. Hur moralisk man är beror på hur nära Gud man är. Hur omoralisk man är beror på hur mycket man avlägsnat sig från Gud.

En syndig människa är en människa som gått upp helt och hållet i sig själv. En person som bara ser sig själv som en realitet och bara agerar för att tillfredställa sina egna behov. En sådan person är arrogant, självupptagen, har drömmar om heroism och grandiositet och så vidare. När en människa blir på det sättet så blir hon helt olik Gud och därigenom gör hon inte längre Guds vilja, utan blir mer och mer sin egen natur som är djurisk. Därför så associerar man djävulen till ett djur eller en iskall, hjärtlös best. Inom psykologin skulle man kalla en person med dessa personlighetsdrag för psykopat.

Gud ger oss alla möjligheter att tro, men det är vi som måste agera på dessa möjligheter. Om så inte vore fallet så vore vi inte heller moraliskt ansvariga och med det så skulle samvetet och personalismen också falla. Vi skulle stanna i vår utveckling och inte kunna vara människor.

Så hur förhåller det sig då med orsaker och verkningar i det fria valet? Om du talar med en materialist så kan du förvänta dig följande resonemant: Att ifall jag skulle slänga en sten så orsakar jag stenen att fara genom luften. Detta resonemang visar att materialisten placerar orsakerna i det materiella universum. Ett annat exempel är frågan om hur man kan förändra en annan människas sätt att tänka på. En materialist skulle troligtvis svara att man måste utbilda den människan eller så måste man hjärntvätta denne eller använda sig av olika former av tvång.

Detta är två exempel på vad som sker då man sätter orsakerna i den naturliga världen. I relationer blir den ene en aktiv förtryckare och den andre blir en passiv slavliknande mottagare.

I det första exemplet med stenen så är sanningen den att jag orsakar inte alls stenen att flyga, istället så är det stenen som imiterar rörelseenergin i min arm. Stenen laddas av rörelseenergi på grund av dess förmåga att kunna ta upp den. I det andra exemplet så är det enda sättet att övertyga en annan människa att göra det möjligt för henne att bedöma själv. Endast då kan man uppfylla kriterieriet om att hon fortfarande kan vara en människa och förändra sitt sätt att tänka.

Med andra ord så är ingenting dött i den Judisk-Kristna världsåskådningen. Allting är på något sätt aktivt och spelar ut sin egen roll i samklang med allting annat. Det finns inget "lagom" i Judendom eller Kristendom, det finns inte heller något behov av att jämna ut skillnader eller tvinga tillvaron till att vara på ett visst sätt. I panteismen och i panenteismen finns inte dessa idéer överhuvudtaget och det finns inte heller någon ordning i de panteistiska eller panenteistiska världsåskådningarna. Allting blir ett huller om buller där identiteter och peronsligheter är fullständigt godtyckliga och utbytbara och det viktigaste av allt; det finns inget försvar för den moraliska människan i dem. Sanna läror försvarar alltid den moraliska människan och hennes handlingar. Falska läror försvarar istället självupptagenhet, frosseri, självbelåtenhet, passivitet(lättja) och så vidare.

En sådan enkel regel visar därför att Kalvinismens deterministiska lära inte är sann eftersom människan är reducerad till en fullständigt omoralisk varelse. Eller om man tar dess motpol "The Secret" som spekulerar kring individens förmåga att erövra villkoren och få det man vill ha, när man vill ha det.

Ett kort påpekande om den sk "fria viljan". Som sagt så är moralen knuten till hur nära (och lik) man är Gud - som är absolut godhet, renhet, oskuldsfullhet och kärlek och källan till allt liv. Viljan är hos människan grunden för hennes syndfullhet. Det är människans vilja som är syndens ursprung. Vi kan se i härskarideologier att tanken är att viljan ska "spränga sina bojor och bli fri", innebörden är lätt att räkna ut: fri att tillfredställa sig själv utan tanke på några konsekvenser eller tolerans av några inskränkningar.

Frågan om den fria viljan är alltså inte fråga om hur fri människans vilja är - i sig - ungefär som om det skulle vara en fråga om hur fri den är ungefär som att man skulle kunna räkna ut det i procent eller i hur man skulle dra i ett volymreglage. Det handlar om skillnaden i när människan agerar enligt sin syndiga "fria" vilja och när hon gör Guds vilja.

Återgå till "Religion och andlighet"