Kiifen skrev:PopJimmy
Jag vet inte om jag ska skratta eller grâta.
Det är helt upp till dig Kiifen. Vi är öppensinniga människor som låter andra göra som dom vill
Moderator: Moderatorgruppen
Rafael skrev:entropin som teori har funnits sedan 1800-talet. Än så länge inte falsifierad mig veterligen. Sedan hur detta utmynnar i dina febertankar är en annan femma, men det kan du väl tro på om du vill så tror jag på spöken; varsego.
Det finns absolut ingen mening med vad du skriver eftersom det endast ställer följdfrågan vad meningen med entropin är. En mening och en konsekvens är inte samma sak...
Entropi har funnits sedan 1800-talet men jag har aldrig hört om någon som har påstått att livet är en följd av entropin, vilket jag gör. Om du vill föra en konstruktiv diskussion, bevisa mig fel, bevisa för mig att livet skapades för att inte öka entropin.
PseydonymHär skrev:Ojämnt fördelad energi sätter grundlagarna i rörelse. Då energin blir jämnt fördelad kommer inte grundlagar längre finnas.
Rafael skrev:Eftersom vi inte vet hur stort universum är blir teorin om entropin osäker då den bygger på ett slutet system, eller?
Eftersom vi inte vet hur stort universum är blir teorin om entropin osäker då den bygger på ett slutet system, eller?
Användare som besöker denna kategori: 211 och 0 gäster