Detta elände som sker i förorterna är ju bara olika lidandevarianter. Visst kanske ungdomarna får en temporär kick med på sikt kan det göra ont. Sedan all förstörelse och polis/myndigheters frustration. Rädsla och oro uppstår.
Dessa ungdomar måste mötas med kärlek. De måste bli förstådda. Vi/samhället måste inse detta och visa tolerans. Att förbjuda och använda våld och censur gör att man inte förstår och det leder till lidande.
Jag känner för att åka ut till förorten och visa förståelse och kärlek. Anta att 10000 människor åkte ut dit med goda avsikter och värme. Då skulle garanterat dessa upplopp sluta. Tala inte om vad som är rätt och fel,ge information och låt människor förstå själva. Att ge glädje och kärlek gör att människor förstår på rätt sätt.
Ut bland de som inte tolereras.
Moderator: Moderatorgruppen
-
förstår mig själv
Dessa ungdomar lever i olika kulturer samtidigt. Det måste vara jättesvårt. Det måste kännas svårt att vara sig själv, bli accepterad. Både vårdat samhälle och andra kulturer ställer olika krav på dem. Va fan ska de göra? Det blir jättesvårt för dem att anpassa sig, följa systemet. De får inte samma chanser i livet som svenskarna. Vi måste mötas kring det gemensamma(må bra) och visa tolerans mot varandra. Inte tvinga och styra med våld. Detta leder till elände.
-
förstår mig själv
Dessa ungdomar behöver möta medmänsklighet,vanliga människor. Om vi åker ut och möter dem istället för polisen skulle allt bli bra.
Någon som vill hänga med?
Någon som vill hänga med?