Någon av er som känner er födda i fel kropp?
Jag trodde jag var född i fel familj som barn. Blev bättre när jag skaffade egen familj.
Född i fel kropp?
Moderator: Moderatorgruppen
Född i fel kropp?
Algotezza aka Algotezza
Född i fel kropp?
Algotezza skrev:Någon av er som känner er födda i fel kropp?
Nej, men jag har nog undrat om jag blev född i rätt tid. Å andra sidan har jag alltid glatt mig åt de vetenskapliga framsteg vi ser i dag på sådant som man i många fall endast spekulerade om i tidigare århundraden. Men det kommer säkert våra barnbarns barn också säga?
Algotezza skrev:Jag trodde jag var född i fel familj som barn. Blev bättre när jag skaffade egen familj.
Uppenbarligen stämmer detta bättre, de som födde mig var inte riktigt beredda på att ta hand om sin avkomma. Så det blev en annan familj som blev glada under några år. Det har gjort mig djupt skeptisk till många damer som vill skaffa barn utan att någon fader får finnas vid konceptionen. Det är groteskt och ett svek mot barnet. Med vilken rätt gör de sin avkomma faderslösa? Räcker det med att det är möjligt? Jungfrufödsel har blivit en realitet, det trodde man inte på förr - då krävdes det en insats av Gud fader själv och hans medhjälpare, inseminatören Gabriel. Kanske stod den gamle skäggige guden vid sitt altare och bläddrade i något gammalt nummer av Playboy ...
Moderator
Född i fel kropp?
Man kan väl känna sig född i fel århundrade både framåt och bakåt i tiden... Om man tror på inkarnation kanske det finns vissa som inkarnerar bakåt i tiden. Som Jesus nästa gång?
Algotezza aka Algotezza
- freddemalte
Född i fel kropp?
Ja vi kanske går hela laget runt och får vara alla andra som levt, lever och kommer att leva i tur och ordning . . .Algotezza skrev:Man kan väl känna sig född i fel århundrade både framåt och bakåt i tiden... Om man tror på inkarnation kanske det finns vissa som inkarnerar bakåt i tiden. Som Jesus nästa gång?
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."
För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.
För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.
Född i fel kropp?
freddemalte skrev:Ja vi kanske går hela laget runt och får vara alla andra som levt, lever och kommer att leva i tur och ordning . . .Algotezza skrev:Man kan väl känna sig född i fel århundrade både framåt och bakåt i tiden... Om man tror på inkarnation kanske det finns vissa som inkarnerar bakåt i tiden. Som Jesus nästa gång?
Ja, tills vi blivit alla. Kanske vi då blir = HumanGod
Algotezza aka Algotezza
Född i fel kropp?
freddemalte skrev:Ja vi kanske går hela laget runt och får vara alla andra som levt, lever och kommer att leva i tur och ordning . . .Algotezza skrev:Man kan väl känna sig född i fel århundrade både framåt och bakåt i tiden... Om man tror på inkarnation kanske det finns vissa som inkarnerar bakåt i tiden. Som Jesus nästa gång?
Det är en trevlig tanke, alla mördare dödar sig själva,
som säger sig ha levt tidigare så kan det bara tolkas som om kronologin är densamma som den vi lever i,
det går bara åt ett håll mot framtiden.
Född i fel kropp?
Zokrates skrev:freddemalte skrev:Ja vi kanske går hela laget runt och får vara alla andra som levt, lever och kommer att leva i tur och ordning . . .Algotezza skrev:Man kan väl känna sig född i fel århundrade både framåt och bakåt i tiden... Om man tror på inkarnation kanske det finns vissa som inkarnerar bakåt i tiden. Som Jesus nästa gång?
Det är en trevlig tanke, alla mördare dödar sig själva,men nä, enligt vad jag förstår utifrån de
som säger sig ha levt tidigare så kan det bara tolkas som om kronologin är densamma som den vi lever i,
det går bara åt ett håll mot framtiden.
Går man ut i femte dimensionen som kan tänkas rymma rum och tid (4D) bör man kan gå in var man vill vid vilken tidsrumslig punkt man vill i 4D. Om nu 5D finns. 5D= fantasi?
Algotezza aka Algotezza
Återgå till "Tankar och känslor"