Anders skrev:Esther skrev:klorofyll skrev:Varför skulle demokrati inte vara en form av politik? Jag tror att du missförstod mig... Sverige är i allra högsta grad demokratiskt, våran demokrati (folkstyre) är så stark att den uthärdar vår "media". Själv kan jag in se på tv, jag tror att det var igår som man påstod att stödet för lilla KD stigit kraftigt.... Vilket antagligen beror på att man tänker sig procentuellt.
Jag tror att det är mycket svårt att inifrån se det man ser utifrån --- fråga gärna en icke vänsterinriktad amerikan hur han/hon uppfattar tankar som svenskar har som norm kring det mesta - sedan fråga dig... varifrån kom dessa tankar?
Lärde man sig det i skolan och via media och via allt som finns här?
Ett synsätt som är starkt färgat?
Av vad?
Vänstern.
”Vänstern” är en väldigt hererogen historia. Vilken del av vänstern avser du?
Trump vinner (inte alls felaktigt enligt mej) poäng på att vurma för ”american jobs”. Maggie T hade inte mycket till övers för ”british jobs”. Vare sig högern eller vänstern är enkla konstruktioner.
När du lever i din drömvärld av vänsterns sataniska helvete - som alla som befunnit sig i ett sådant vet - där man utrotat all tro på Gud, där man har psykopatiska galningar som sitter i ledningen och ingen kan yttra sig fritt, tala fritt säga vad man tycker och tänker --- och ska leva där.
Då.
Vet du.
Förr är allt annat bara inbillning som bara den som har det ekonomiskt förspänt kan dricka rödvin till och tycka när man godhetsknarkar.
Du tror --- att (nu när större delen av västvärlden är marxistisk) USA vinner?

OK --- de få människor som är fria kan man räkna på en hand idag.
Människor --- läs noga ---föredrar lögnerna före sanningen.
Föredrar.
Har preferens för.
Vill ha.
Väljer själv.