Sveriges kåtaste filosof?

Moderator: Moderatorgruppen

suchanother
Avstängd

Sveriges kåtaste filosof?

Inläggav suchanother » 19 nov 2005 22:53

Tännsjö kommer på sista plats för han vill bara leka med modellera.

#1, Göran Skytte.
Den grabben dricker upp andras viner lätt å ledigt och byter fot lika ofta som andra byter skjorta.
Travhästar är sexiga enligt honom.
Dessutom är Göran Skytte en käftslängare av rang, kan prata hur länge som helst plattityder.
Bjud aldrig hem honom om ni inte har hörselskydd i närheten!

M
Kontakt:

Re: Sveriges kåtaste filosof?

Inläggav M » 20 nov 2005 00:29

suchanother skrev:Tännsjö kommer på sista plats för han vill bara leka med modellera.

Men är det en, av nödvändighet given, motsättning mellan grad av sexuell upphetsning och vilja att leka med modellera? :lol: Likaväl som det lär finnas åtskilliga fall där nollsamband gäller, kan heller inte uteslutas att exempel finns där korrelationen är positiv snarare än negativ? :wink:
It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.
(Douglas Adams)

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 20 nov 2005 00:46

Du vet, människans utveckling är uppbyggd stegvis.
Vi har det basala stadiet där vi kladdar med bajset.
I psykologin finns teorier att vi inte har fått det här stadiet tillfredställt, därför får patienterna leka med modellera och får utlopp för sina aggressioner.
Nästa steg är att modellera verkliga ansikten.

M
Kontakt:

Inläggav M » 20 nov 2005 01:10

suchanother skrev:Du vet, människans utveckling är uppbyggd stegvis.
Vi har det basala stadiet där vi kladdar med bajset.
I psykologin finns teorier att vi inte har fått det här stadiet tillfredställt, därför får patienterna leka med modellera och får utlopp för sina aggressioner.
Nästa steg är att modellera verkliga ansikten.

Inom psykologin finns även andra teorier, enligt vilka vi kan utvecklas till fullt välfungerande vuxna individer utan att vi måste gå igenom ett bajskladdarstadium. Antar att det är de "psykosexuella utvecklingsfaserna" du syftar på? I synnerhet den "anala fasen"? Samt tanken på att om vi missar en fasspecifik konfliktlösning, så måste vi (för att få tillgång till den energi som ligger bunden vid respektive olöst fas) gå tillbaka till den fas där konflikten finns...Förslagsvis vidgar du dina vyer något, det har hänt mycket sedan Freud. :lol:

(Douglas Adams)

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 20 nov 2005 01:12

Ovanstående var naturligtvis inte ett svar på din intelligenta fråga, märkte detta just nu. Men kommer inte på nåt bättre.

M
Kontakt:

Inläggav M » 20 nov 2005 01:19

He he...Lätt hänt en lördagkväll :D

(Douglas Adams)

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 20 nov 2005 01:29

Detta är inte mitt område överhuvudtaget utan är mer "allmänbildad", ursäkta alla lapsus isåfall.

Rafael

Inläggav Rafael » 20 nov 2005 02:41

mmmhhmmm... Lera

Morgan

Inläggav Morgan » 07 dec 2005 23:33

Arne Anka tycker jag är ganska filosofiskt sinnad - ganska djupsinnig, på ett originellt vis. Han är dessutom kroniskt stenkåt sedan barndomen. Och om jag måste nämna en verklig person så får det väl bli Arne Ankas skapare Charlie då ;)

Angelina

Inläggav Angelina » 08 dec 2005 02:08

Det här var ju helt hysteriskt...:lol:

Suchanother, så vad du egentligen ville säga var att du haft Göran Skytte på middag? Har liksom inte kopplat ihop honom med filosofi tidigare...eller han kanske är vida känd för detta, bara att det passerat just mig obemärkt.

Sedan tog allt en helt vansinnig vändning, vet inte om en sammanfattning ens är möjlig...nej, det är inge idé, det hela är alldeles för komplext för att kunna förenklas...det måste bara upplevas i sin rätta form. ( se posterna ovan)
Tack för skrattet.

:lol:

CAUSTIX

Inläggav CAUSTIX » 12 dec 2005 17:09

Jag tror jag är Sveriges kåtaste filosåååååååååååhhhhhhfffff!!!!!!

afulm

Inläggav afulm » 12 dec 2005 18:36

Jag tror Bengt Brülde är rätt kåt alltså, han brukade sola i kalsonger och nätbrynja på instutionens trädgård.

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 13 dec 2005 19:11

Angelina skrev:Tack för skrattet.
:lol:

Kul att du har kul Angelina.
När det gäller två attribut så gäller det att väga båda i guldvågen och göra en helhetsbedömning. G.S. är lite filosof och jävligt mycket det andra så han förtjänar verkligen sammantaget sin utmärkelse.
Hoppas att du märkte att jag och M lattjade en lördagskväll och att det hela gick i humorns tecken.

M
Kontakt:

Inläggav M » 16 dec 2005 02:33

suchanother skrev:G.S. är lite filosof och jävligt mycket det andra så han förtjänar verkligen sammantaget sin utmärkelse.

Om kriterierna inte är snävare än så, vill jag allt nominera Billy Butt innan frågan är avgjord.

(Douglas Adams)

Återgå till "Filosofi"