Väktarvåld

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Pontus Nylund

Väktarvåld

Inläggav Pontus Nylund » 01 maj 2004 14:42

:roll: Väktare då, vad tycker ni om dem? De lär ju registrera folk fast det är olagligt, dessutom har många av dem gjort sig skyldiga till våldsbrott, sen lär dem slå uteliggare. Är det inte också lite konstigt med en privat organisation som har något som de kallar "högkvarter" - det är lite misstänkt det hela, eller hur?

http://www.vaktare.nu/forum.php?start=15 :P Kolla in naxzifiering!

Användarvisningsbild
yavolo
Kontakt:

jag hatar dem

Inläggav yavolo » 02 maj 2004 13:00

alla som mött en väktare in action kan inte gilla dem. dels för deras gaphalsighet och deras försök till spontana kränkningar som man lätt kan sjukta tillbaks med ett tummeochpekfingers slag. tyvärr riskerar man då att bli misshandlad, men det är en annan sak. anledningen till att de skriker ocg brölar är för att skrämma dig. oftast är de inte arga. antingen tycker jag att man ska gå till totaloffensiv :twisted: eller så ska du göra precis som de säger, och om de på något sätt skadar dig då kan du anmäla dem direkt. det är synd att de inte skärper kraven för dem de tar in på te.x flack eller securitas. många är bara idioter som begått våldsbrott sedan innan. väktare är farliga, men kravallpoliser tar ändå priset. en gång blev jag slagen och sparkad på en demonstration bara för att jag gick ut på en gata där det stod en 20kravallpoliser. givetvis såg jag dem inte, eftersom jag aldrig hade gått fram då. utan att hinna tänka låg jag halvt på marken med några livrädda vänner som redan var på väg åt motsatt håll... :cry:
warm regards
yavolo

J R Auk

Inläggav J R Auk » 02 maj 2004 15:04

Det är bedrövligt med väktare, då dessa bara är legoknektar för monetära ideal.
Om vi har polis varför ska vi ha väktare? Och varför ska vi sträva efter att ha poliser? Sträva efter att avskaffa polisen i dess nuvarande form.

(Detta är bara ett teoretiskt resonemang, jag inser verkligheten och att den inte tillåter ovanstående i nuläget. MEN stäva efter det ovanstående kan vi alltid göra)
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Användarvisningsbild
Patrik Persson

Vakta hit och dit

Inläggav Patrik Persson » 10 okt 2004 12:37

hm…

Väktare har dålig utbildning på områden som dessa numera får tilldelat sig. Vakterna själva kan jag tänka mig är helt vanliga killar under stress. Det är mycket riktigt fel med privata alternativ i sådana fall.

Väktaren har en uppgift och det är att vakta! Men nu i vårt samhälle så blir allt mer och mer krångligt och dessutom så vill man spara pengar. Dessutom så kan inte de som anställer vakterna något annat än om att vakta och därför svårigheterna.

Väktarens chef tänker: Väktaren ska vara stor och stark så han kan vakta bra!
Det vaktbolaget skulle behöva i dessa tider är avlastare eller kunniga personer på andra områden än att vakta. Problemen och bråken som uppstår är på grund av att väktarna har uppgifter som dessa inte är ämnade för. Väktarna klarar inte av dessa utan klarar av att vakta och skulle behöva folk som var bra på annat än att vakta eftersom vårt samhälle har utvecklats.

Så tänker jag. :)

Återgå till "Politik och samhälle"