the game är en bok där dom manupilerer olika personer (tjejer/kvinnor)
och jag undrar om det är så lätt som det ser ut?
är vi så jävla lätt påverkad?
the game
Moderator: Moderatorgruppen
Jag har nyligen läst ut den boken. Min kompis snackade så mycket om den och framförallt hur bra metoderna beskrivna i den fungerade för honom, så jag tänkte, varför inte...
Jag tror absolut att den fungerar i stor utsträckning. "Spelar" man bra så är det dessutom väldigt svårt att "avslöja" spelaren eftersom metoderna i princip bara beskriver det perfekta samtalet med en tjej.
Den har dock genomgående dålig (hemsk) kvinnosyn och innehåller mer dubiösa tips som hypnos/trans m.m. Finns mycket att säga om boken, men fungerar det? Absolut!
Jag tror absolut att den fungerar i stor utsträckning. "Spelar" man bra så är det dessutom väldigt svårt att "avslöja" spelaren eftersom metoderna i princip bara beskriver det perfekta samtalet med en tjej.
Den har dock genomgående dålig (hemsk) kvinnosyn och innehåller mer dubiösa tips som hypnos/trans m.m. Finns mycket att säga om boken, men fungerar det? Absolut!
Skepticism är grunden till all kunskap
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Jag tycker nog snarare att boken har en läbbig syn på manlighet. Kall, beräknande, troféjagande och maskinell. Den beskriver en samvetslös man som är som en öken eller ett svart hål där det inte finns någon grund för varken empati, kärlek eller självrespekt.
Varför skulle den vara kvinnoföraktande? Det är ju männen som degraderas, kvinnorna är sig själva.
Varför skulle den vara kvinnoföraktande? Det är ju männen som degraderas, kvinnorna är sig själva.
- Skogsälvan
- Avslutat konto