Vem är du?

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

gråa hår
Kontakt:

Vem är du?

Inläggav gråa hår » 05 okt 2006 20:09

Jag svänger av och till inom på forumet för att se på intressanta artiklar. I det sista så har jag på ett sätt bildat mig en liten uppfattning om några av personerna (personligheterna)som vankar här. Tycker att det hadde varit intressant med en liten linje eller två om vem man är, vad man gör osv...

Själv heter jag Magnus och är filosofistudent. Bor på andra sidan gränsen. Håller på att förbereda mig mentalt för en master i filosofi innom rimligt när framtid (skulle ha börjat för länge sen egentligen). Men jag studerar litteratur och klassiska ämner i tillägg till filosofin (som jag egentligen är "färdig" med för ögonblicket), har studerat lite statsvetenskap och sociologi också. Jag jobbar på vetenskapscenter på dagarna och undervisar barn, ungdom samt håller lärarkurs i populärvetensapliga ämner av och till. Jag har fru och två små barn, en på sex och en på ett. Jag läser ganska mycket böcker, ser på film, tränar av och till men mer sällan nu för tiden. tycker om att laga mat, diskutera allt möjligt. Favoritböcker och sånt ligger väl inne på en tråd här ett ställe.
Jag är fanatiskt Whiskyreligiös. Brukar snus i stora mängder.
Jag har en barnslig tro på en del ting och vägrar att tro på annat, men av och till tvivlar jag på allt och av och till börjar jag att tvivla på mitt tvivlande. Jag tror överhuvudtaget inte på någon Gud. Men av och till så tror jag ändå.

Sånn ser jag ut:
jag är nästan två meter lång, väger 115 kilo i förfall. Har ganska mycket hår, skägg, är tatuerad över bägge armarna.

Användarvisningsbild
Anders H
Kontakt:

Inläggav Anders H » 05 okt 2006 20:28

Tatueringarna får du kanske leva med, men skägget kan du ju ta bort, och snuset kan du skära ner på.

Trevligt att träffas!

gråa hår
Kontakt:

Inläggav gråa hår » 05 okt 2006 20:34

Anders H skrev:Trevligt att träffas!

javisst! men vem är du då?

Användarvisningsbild
Anders H
Kontakt:

Inläggav Anders H » 05 okt 2006 20:49

gråa hår skrev:javisst! men vem är du då?

Kul att du frågar. Man. Gift. Två barn (7 och 12). Arbetar med att utveckla mjukvara för Windows. 180 cm lång, 75 kg tung. Mörkhårig. Gillar symfonisk och progressiv rock, och ser musik som något viktigt. Favoritgrupperna heter Yes, Kansas, Queen och Journey. Nitisk ateist. Kanske aningen vänstervriden, men inte så mycket. Kan inte laga mat, men det kompenseras av att jag är en fena på att spela elbas. F.d. snusare. Ogillar att festa, men älskar att ta ett par glas på puben tillsammans med vänner och/eller kollegor. Försöker att springa varje dag (gör 3 km på 15 minuter). Har en sarkastisk syn på omvärlden. Älskar människor, och föraktar intolerans. Ser fram emot givande diskussioner med bl.a. dig här på forumet.

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 05 okt 2006 22:29

Skrev en presentation i galleriet en gång. Klipper in den här, då den ännu är ganska aktuell:

Jag är en ung man av den nya tiden - proaktiv och postmodern. Jag har breda intressen och spetskompetens, men gör passivt motstånd mot min aktiva fritid. Mitt inre barn är utåtriktat - jag är nyandlig men gammalmodig. Jag är en alfahanne under betatestning - jag har många järn i elden och många bollar i luften. Jag är som fisken i vattnet, som spindeln i nätet, men vill du se en stjärna får du se på andra bullar. Jag är proverbial, postkolonial, kontemporär och asynkron.

Jag käkar on demand och outsourcar min sömn - ett benchmark i den nya ekonomin. By default innehåller jag inga kemiska tillsatser. Jag är en global aktör med lokala rötter som tänker långsiktigt och gör punktinsatser. Jag är miljövänlig men civilt olydig - dedikerad, avancerad, multidisciplinerad och reinkarnerad! Handen på hjärtat har jag huvet på skaft, men ingen näsa för affärer. Jag ger ingen kalla handen, bjuder inte med armbågen och tar långa benet före. Foten i kläm!

Mer specifikt kan jag meddela att jag just blivit ett kvarts sekel. Jag pluggar till veterinär och jobbar som patentombud. Umgängeskretsen består mest av kinesisk flickvän, mor med många strängar på harpan, syster som var ekonom och blev psykolog och en välsorterad samling öldrickande herrar i olika storlekar. Största delen av fritiden går åt till att surfa på en massa forum där jag diskuterar filosofi, andlighet, självförsvar och spel. Jag motiveras av att göra goda gärningar samt att klura ut hur saker funkar och öka min förståelse för allt större system, snarare än allt mindre delar.

Puss på er! Det är vi som gör filosofiforum.com till vad det är. Är det inte fantastiskt?

-narr-

Användarvisningsbild
Anders H
Kontakt:

Inläggav Anders H » 05 okt 2006 22:40

hovnarr skrev:Puss på er! Det är vi som gör filosofiforum.com till vad det är. Är det inte fantastiskt?

Tja. Sådär.

gråa hår
Kontakt:

Inläggav gråa hår » 07 okt 2006 13:16

hovnarr skrev:Puss på er! Det är vi som gör filosofiforum.com till vad det är. Är det inte fantastiskt?

-narr-

Alla är vi delar i den stora hermeneutiska cirkel vi kastas ut i varje gång vi är här... Det är inte så illa det:-)

Hyggligt att träffas du
Miljövänlig öldrickande postmodernist som jobbar som patentombud...

mvh
GH

Återgå till "Mötesplatsen"