Vem är du?

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

gråa hår
Kontakt:

Vem är du?

Inläggav gråa hår » 05 okt 2006 20:09

Jag svänger av och till inom på forumet för att se på intressanta artiklar. I det sista så har jag på ett sätt bildat mig en liten uppfattning om några av personerna (personligheterna)som vankar här. Tycker att det hadde varit intressant med en liten linje eller två om vem man är, vad man gör osv...

Själv heter jag Magnus och är filosofistudent. Bor på andra sidan gränsen. Håller på att förbereda mig mentalt för en master i filosofi innom rimligt när framtid (skulle ha börjat för länge sen egentligen). Men jag studerar litteratur och klassiska ämner i tillägg till filosofin (som jag egentligen är "färdig" med för ögonblicket), har studerat lite statsvetenskap och sociologi också. Jag jobbar på vetenskapscenter på dagarna och undervisar barn, ungdom samt håller lärarkurs i populärvetensapliga ämner av och till. Jag har fru och två små barn, en på sex och en på ett. Jag läser ganska mycket böcker, ser på film, tränar av och till men mer sällan nu för tiden. tycker om att laga mat, diskutera allt möjligt. Favoritböcker och sånt ligger väl inne på en tråd här ett ställe.
Jag är fanatiskt Whiskyreligiös. Brukar snus i stora mängder.
Jag har en barnslig tro på en del ting och vägrar att tro på annat, men av och till tvivlar jag på allt och av och till börjar jag att tvivla på mitt tvivlande. Jag tror överhuvudtaget inte på någon Gud. Men av och till så tror jag ändå.

Sånn ser jag ut:
jag är nästan två meter lång, väger 115 kilo i förfall. Har ganska mycket hår, skägg, är tatuerad över bägge armarna.

Användarvisningsbild
Anders H
Kontakt:

Inläggav Anders H » 05 okt 2006 20:28

Tatueringarna får du kanske leva med, men skägget kan du ju ta bort, och snuset kan du skära ner på.

Trevligt att träffas!

gråa hår
Kontakt:

Inläggav gråa hår » 05 okt 2006 20:34

Anders H skrev:Trevligt att träffas!