Feminism

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Patrik Persson

Feminism

Inläggav Patrik Persson » 19 okt 2004 09:08

Hej

Nu till något svårare!
Vad är feminism? Är feminism något bra? :)

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 19 okt 2004 09:38

Hej Patrik Persson!

Har du spanat in trådarna "Tokfeministernas barnsligheter" (detta underforum) samt "feminism..." och "mansskatt" (politik och samhälle)? Fann du dem otillräckliga för att behandla ämnet? Fortsätt annars gärna debatten där, för klarheten och tydlighetens skull.

/vän av ordning

Användarvisningsbild
Patrik Persson

Nja

Inläggav Patrik Persson » 19 okt 2004 12:08

Nja, jag tänkte på överskrifterna!
Jag önskade att så många som möjligt skulle oberoende av mina åsikter förklara sina egna innan jag förklarade mina.

Men jag kan skriva.

Så som jag förstår detta med feminism så är feminismen en Marxistisk samhällstolkning utifrån ett kvinnligt perspektiv. Alltså en till grunden folklig massorganisation.
Här skulle jag önska fakta!

Så som jag tycker om detta med feminism så är feminismen en olik organisation från sina utövare. Utövarna är oftast okunnigare än mig om vad dessa ägnar sig åt och tolkar in samhällsfenomen som sina egna.

Detta var en enkel skrift om feminism! Jag önskade att ingen skulle tolka min överskrift och därför, men jag motsatte mig inte dom andra skrifterna om feminism. Jag tänkte mig att det kanske fanns någon vettig feminist här och ville då ha en debatt på samma villkor med denne eller dom. Men om du tycker att det blir för många sådana här debatter så får du slänga denna debatt om du vill! :)

Joahn

Inläggav Joahn » 19 okt 2004 20:50

Är det bara en definition på ordet du vill ha?
En feminist är någon som vill att kvinnor och män ska ha samma rättigheter, svårare än så är det väl inte? Har för mig att det står så i ordböcker också.
Och om det är något bra? Ja, jag förstår inte vad som kan vara dåligt med det.

Återgå till "Filosofi"