Om mänskan är dum i huvudet..dvs inte har känsla begrepp att se sin egen varelse ..då kan hon ju inte på ngt rimligt sätt avgöra om hon skall anse sig tillfredställd med att slå ihjäl ngn annan utan minsta ånger eller misstanke om att hon faktiskt gjorde fel!
Vi får hoppas att ingen blir så Dum i huvudet!
Men den sorten utbildas i flera samhällen ...liksom de värsta kallblodsmördarna ...de som gör det för att öka på sina vinster!!
Fy FAN!
Benjie
Måste en människa vara mänsklig?
Moderator: Moderatorgruppen
ok..
det aktuella är inte om han är mänsklig även om alla håren reser på en när man ser och hör om honom.. och faktiskt så var det tur att det var en clown som blev inlåst ( i am evil i know) och inte en av oss vanliga..
utan barnen r det aktuella hur kan dom få det bästa av det bästa osv osv som man borde ha fokus på och hur man kan förhindra dom att ta mera skada än vad redan är skett.... det är mycket troligt då dom har blivit svikna av sin moder, samhället osv osv att dom kommer bli människor som kommer utkräva nån sorts av hämnd.. det är dom som behöver all kärlek dom kan få..
Såvida mannen inte är en vampyr eller något liknande, är han lika mänsklig som vilken människa som helst. Löjligt att kalla hans handlingar för omänskliga, när det precis är vad dem är. Det känns som att vi gärna vill skylla och bortförklara saker som människor gör för att avskilja oss från dem och för att framställa oss som de goda.
Vi är de "goda" och de är de "onda" mentaliteten gör mig illamåendes.
Vi är de "goda" och de är de "onda" mentaliteten gör mig illamåendes.
-
Freisteras
icke mänsklig, ingår i begreppet Mänsklig
etik, moral, empati - är de referenser vars hållplatser iscensätter ett gott framförhållande, medmänskligt klimat - medans omänsklig ingår i attributet Mänsklig. Låt oss ta djurisk, vad är djuriskt ? i förhållande till mänskligt ?
En leopard fäller en antilop - sliter upp innamätet och tar för sig av födan.
För oss människor ett rov, en instinkt, att överleva. När människans egenskaper att överleva övergår till djurisk ligger samma primition som grundläggande medvetande. Låt oss fundera.." det är mänskligt att fela ",
Men är då en felfri människa " fri " från fel ? om detta vore omänskligt ?
En leopard fäller en antilop - sliter upp innamätet och tar för sig av födan.
För oss människor ett rov, en instinkt, att överleva. När människans egenskaper att överleva övergår till djurisk ligger samma primition som grundläggande medvetande. Låt oss fundera.." det är mänskligt att fela ",
Men är då en felfri människa " fri " från fel ? om detta vore omänskligt ?
När allt försvinner. Återstår resten. Vad ?
Jag kan inte närvara som svaret på denna fråga. - Vem är jag ?
Jag kan inte närvara som svaret på denna fråga. - Vem är jag ?