Vad är vetenskap?
Moderator: Moderatorgruppen
-
Ett rannsakat sinne
Re: Vad är vetenskap?
Hur har ni lyckats spåra ur så mycket från vad mitt inlägg handla om?
Ett rannsakat sinne skrev:Hur har ni lyckats spåra ur så mycket från vad mitt inlägg handla om?
Svar:
Resonemang följer sällan logik:
- detta följer av det -
Utan mer som något som vill något:
- detta växer ur det -
Vaelira
-
Ett rannsakat sinne
unik skrev:Ett rannsakat sinne skrev:Hur har ni lyckats spåra ur så mycket från vad mitt inlägg handla om?
Svar:
- detta följer av det -
- detta växer ur det -
Vaelira
Jag önskar bara att folk här prioriterar tydlighet över att låta imponerande. Har sett ett tydligt mönster av det på det här forumet.
Ett rannsakat sinne skrev:unik skrev:Ett rannsakat sinne skrev:Hur har ni lyckats spåra ur så mycket från vad mitt inlägg handla om?
Svar:
- detta följer av det -
- detta växer ur det -
Vaelira
Jag önskar bara att folk här prioriterar tydlighet över att låta imponerande. Har sett ett tydligt mönster av det på det här forumet.
Önskar dig en fin kväll.
Vaelira
För mig handlar inte filosoferandet om att hitta den enklaste eller snabbaste vägen. Det handlar inte om att utvidga mitt kunnande i någon riktning. Jag vill bara ifrågasätta och tänka utanför boxen. Jag använder inte några svåra termer. Men jag är nog lite uppkäftig. Ingen respekt. Jag är bra på att läsa och svår att lura.
Öht så ställs det förskräckligt få frågor på detta forum… Jag kan svara på dem..
Öht så ställs det förskräckligt få frågor på detta forum… Jag kan svara på dem..
-
Ett rannsakat sinne
Vega skrev:För mig handlar inte filosoferandet om att hitta den enklaste eller snabbaste vägen. Det handlar inte om att utvidga mitt kunnande i någon riktning. Jag vill bara ifrågasätta och tänka utanför boxen. Jag använder inte några svåra termer. Men jag är nog lite uppkäftig. Ingen respekt. Jag är bra på att läsa och svår att lura.
Har inga problem med dig. Tycker du är tydlig. Jag ogillar också att använda mig av onödiga termer. Man exkluderar folk om man gör det.
Vega skrev:För mig handlar inte filosoferandet om att hitta den enklaste eller snabbaste vägen. Det handlar inte om att utvidga mitt kunnande i någon riktning. Jag vill bara ifrågasätta och tänka utanför boxen. Jag använder inte några svåra termer. Men jag är nog lite uppkäftig. Ingen respekt. Jag är bra på att läsa och svår att lura.
En inbjudan:
viewtopic.php?f=1&t=13037
En enda regel:
Beta av dem i turordning.
Ha en fin kväll (!)
Den här tråden handlar om frågan Vad är vetenskap?
Vad jag ser handlar inte de senaste postningarna om vad som är vetenskap. Det blir en tråkig tråd för dem som önskar hålla sig till trådämnet. Det finns trådar för mer tjattriga skriverier om ni inte vill skriva om filosofiska frågor.
Vad jag ser handlar inte de senaste postningarna om vad som är vetenskap. Det blir en tråkig tråd för dem som önskar hålla sig till trådämnet. Det finns trådar för mer tjattriga skriverier om ni inte vill skriva om filosofiska frågor.
Moderator
-
Ett rannsakat sinne
Pilatus skrev:Den här tråden handlar om frågan Vad är vetenskap?
Jag håller med.
Pilatus skrev:Den här tråden handlar om frågan Vad är vetenskap?
Och forumet handlar om filosofi. Finns en intressant spänning mellen dessa två. Och jag tycker att ERS trådstart är i den häraden
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
Vetenskap är allt vi anpassar oss efter och försvarar även om vi inte tror på det.
Vega skrev:Vetenskap är allt vi anpassar oss efter och försvarar även om vi inte tror på det.
Nu sprider du alternativa fakta. Det är inte vad vi vill med Filosofiforum. Om du vet något som inte är i överensstämmelse med modern vetenskap så skriv det. Men din generalisering är falsk.
Moderator
Pilatus skrev:Vega skrev:Vetenskap är allt vi anpassar oss efter och försvarar även om vi inte tror på det.
Nu sprider du alternativa fakta. Det är inte vad vi vill med Filosofiforum. Om du vet något som inte är i överensstämmelse med modern vetenskap så skriv det. Men din generalisering är falsk.
Vad är alternativ fakta?
Vega skrev:Pilatus skrev:Vega skrev:Vetenskap är allt vi anpassar oss efter och försvarar även om vi inte tror på det.
Vad är alternativ fakta?
Alternativa fakta beskriver något som fakta trots att det står i strid med vad som framgår av tillgängliga källor.
Moderator
Pilatus skrev:Vega skrev:Pilatus skrev:Nu sprider du alternativa fakta. Det är inte vad vi vill med Filosofiforum. Om du vet något som inte är i överensstämmelse med modern vetenskap så skriv det. Men din generalisering är falsk.
Vad är alternativ fakta?
Alternativa fakta beskriver något som fakta trots att det står i strid med vad som framgår av tillgängliga källor.
Hur blir något fakta? Är alla meningar jag skriver fakta?