Anders skrev:En art. Som tänker jävligt avancerat.
Om hon får säga det själv.
Moderator: Moderatorgruppen
Anders skrev:En art. Som tänker jävligt avancerat.
Esther skrev:En människa kan välja att lära känna Gud och leva.... I..... Genom..... Och Med Gud - här och nu och då och för alltid....
Eller inte
Algotezza skrev:För överlevnadens skull. Vi har stark självbevarelsedrift vilket väl iofs även alla andra arter har. Altruism lönar sig på sikt. Det är väl därför gyllene regeln håller på sikt.
Algotezza skrev:klorofyll skrev:Människan är ett sinnesorgan.
Vems i så fall?
Pilatus skrev:Algotezza skrev:För överlevnadens skull. Vi har stark självbevarelsedrift vilket väl iofs även alla andra arter har. Altruism lönar sig på sikt. Det är väl därför gyllene regeln håller på sikt.
Jo, Lucas skriver en fin berättelse om samariern. Men jag har inget svar på, om hur lågt vi skall sänka vår gard. Har någon gjort en konsekvensanalys? Kan vi ta emot ytterligare en miljon människor från Mellanöstern?
Byggandet går ner, läste jag. Nybyggda bostäder kostar flera miljoner, priserna faller. Det verkar inte löna sig att bygga där behovet av bostäder är som störst. Är vi helt oförmögna att anpassa kraven till vad som är möjligt?
Algotezza skrev:Pilatus skrev:Algotezza skrev:För överlevnadens skull. Vi har stark självbevarelsedrift vilket väl iofs även alla andra arter har. Altruism lönar sig på sikt. Det är väl därför gyllene regeln håller på sikt.
Jo, Lucas skriver en fin berättelse om samariern. Men jag har inget svar på, om hur lågt vi skall sänka vår gard. Har någon gjort en konsekvensanalys? Kan vi ta emot ytterligare en miljon människor från Mellanöstern?
Byggandet går ner, läste jag. Nybyggda bostäder kostar flera miljoner, priserna faller. Det verkar inte löna sig att bygga där behovet av bostäder är som störst. Är vi helt oförmögna att anpassa kraven till vad som är möjligt?
SD bygger sin politik på egna analyser av vad flyktingströmmen kan leda till. De har lagt upp sin politik därefter. Vi får se hur det går i valet.
klorofyll skrev:Algotezza skrev:SD bygger sin politik på egna analyser av vad flyktingströmmen kan leda till. De har lagt upp sin politik därefter. Vi får se hur det går i valet.
Man borde ställa mer kniviga frågor till SD,
klorofyll skrev:Vad har SD för människosyn... Ta tex att brottsliga invandrare skall skickas till sitt ursprungsland, många verkar gilla den tanken, men för mig är det helt barockt.
Pilatus skrev:klorofyll skrev:Algotezza skrev:SD bygger sin politik på egna analyser av vad flyktingströmmen kan leda till. De har lagt upp sin politik därefter. Vi får se hur det går i valet.
Man borde ställa mer kniviga frågor till SD,
I debatten är det ofta tvärtom så att SD får de andra att stå med litet välmenande svar.
Pilatus skrev:klorofyll skrev:Vad har SD för människosyn... Ta tex att brottsliga invandrare skall skickas till sitt ursprungsland, många verkar gilla den tanken, men för mig är det helt barockt.
Jaså, varför då?
klorofyll skrev:Pilatus skrev:klorofyll skrev:Vad har SD för människosyn... Ta tex att brottsliga invandrare skall skickas till sitt ursprungsland, många verkar gilla den tanken, men för mig är det helt barockt.
Jaså, varför då?
Det vore samma sak som att bestraffa fadern när sonen begår brott, därför att fadern har uppfostrat sonen... Tycker du inte det?
Algotezza skrev:Esther skrev:En människa kan välja att lära känna Gud och leva.... I..... Genom..... Och Med Gud - här och nu och då och för alltid....
Eller inte
I den mån Gud finns och är alltings skapare och förvaltare samt livets upprätthållare lär människan känna Gud antingen hon väljer det eller ej. Svårt att på sikt välja bort den som upprätthåller ens liv.
Men om Gud är mer ett begrepp vi uppfunnit än en levande dynamisk verklighet, då måste ju tron på Gud värnas med näbbar och klor, för när som helst kan allting haverera.
Pilatus skrev:klorofyll skrev:Pilatus skrev:Jaså, varför då?
Det vore samma sak som att bestraffa fadern när sonen begår brott, därför att fadern har uppfostrat sonen... Tycker du inte det?
Nej, inte riktigt. Om folk vill etablera sig i Sverige för att de har problem hemma, får de hålla sig till de lagar som gäller här. Det är detsamma om vi besöker ett land där vi inte är medborgare. Man förväntar sig att vi tar seden dit vi kommer.
Pilatus skrev:klorofyll skrev:Pilatus skrev:Jaså, varför då?
Nej, inte riktigt. Om folk vill etablera sig i Sverige för att de har problem hemma, får de hålla sig till de lagar som gäller här. Det är detsamma om vi besöker ett land där vi inte är medborgare. Man förväntar sig att vi tar seden dit vi kommer.
klorofyll skrev:Pilatus skrev:klorofyll skrev:Vad har SD för människosyn... Ta tex att brottsliga invandrare skall skickas till sitt ursprungsland, många verkar gilla den tanken, men för mig är det helt barockt.
Jaså, varför då?
Jaså, varför då?
Användare som besöker denna kategori: 17 och 0 gäster