arca-vitae
Moderator: Moderatorgruppen
Re: arca-vitae
Vad menar du när du säger att "min sanning behöver inte vara din sanning"?
Anne skrev:Vad menar du när du säger att "min sanning behöver inte vara din sanning"?
Jag har betydelsen och kärnan, men behöver kristallisera och förkroppsliga.
Men kort är allt, rätt och fel, fult och vackert, samt allt annat du kan föreställa dig.
Förgängligt och föränderligt i konstant rörelse.
Det som va kan bestå eller bli något annat och något i en värld eller rymd kan vara något annat i en annan värld och rymd.
Där det ena gäller för en eller ett kollektiv behöver inte vara detsamma för en annan persona eller kollektiv.
Olika seder och bruk med annorlunda vågskål, så inte bara visdomar, utan även absoluta sanningar ska ses i ett nytt ljus med nya förutsättningar.
Lite luddigt och abstrakt men spelplanen som heter kaos har sina inneboende spelregler med sina nyckelspelare och den är processen allt föds ur, det föränderliga och förgängliga.
Generationer och epoker samt nya tidsåldrar.
arca-vitae
Paola nyckeln är i detta nu och det som nämns nedan och det som sagts ovan.
Förväntar mig inte att du ska förstå.
Men om jag får dela mina yrkeshemligheter som yrkesspelare kommer du se och förstå metodikens sanna natur.
Det är den som skapar välstånd, pengar och makt.
Nyckelspelarna och spelplanen och regelverket du krossar genom att manövrera dom som dirigent och inte som orkester.
Min sanning kan bli din sanning.
Spelteori är en enkel sanning som kan appliceras på det mesta och de flesta.
Kram min älskade dotter.
En fråga ett sms är allt och vi sätter bollen i rullning.
Du är min helhet och mitt allt.
"Vad väljer du?
Att vara den som bär koden i sitt väsen eller den som skådar in i kodens mönster.
Din plats var given tills nu!"
Frekvenser som överstiger det faktiska som förhåller sig.
Är likt en bruskvot av något, med ett försprång.
Den ger ett bättre utfall än det genomsnittliga bruset ifråga.
Det gäller inte att vinna varje gång, utan samverkan över tid och överträffa det genomsnittliga kaoset.
Allt är förgängligt och föränderligt, men det som håller fast över tid är förmågan att ständigt överkomma dess brus.
I det ovannämnda.
Med meningsfulla och frekventa framgångar, din sannings frekvenser.
Varje aktör på livets spelplan har sina egna faktiska skeenden, med deras frekvenser och rörelsemönster.
Likt samhället, likt omvärlden, likt olika seder och bruk, likt olika sanningar och värdegrunder, människan.
Själva koden är att förstå att det frekventa måste överträffa det faktiska, det är för mig en universell rörelseprincip.
Det som gör att jag kan agera egen bank, det som gör att jag är fri i tanke och känsla, utan vara satt i bojor hos kollektivet.
Det är min sanning som kan bli din sanning.
Egenvärde och mervärde uppstår i att skapa mönster och cykler som skär igenom förändringarnas brus.
Oregelbundenheter är likt en pendel, den ger vika för denna sanning, då denna nu nämnda är mer ihärdig (det frekventa i något) i att slå tillbaka med enorm kraft mot det (faktiska) där den slutligen vinner spelet.
För att den är mer frekvent med sin eganskap att vara ett vara det som överträffar det faktiskas vara, att vara.
Bruskvoten.
Min sanning är inte en dogm, utan en metod och jag förkroppsliga samt utkristalliserarar dess sanna väsenbestämda egenskap.
Leva i kaoset utan att slukas av det.
Då väljer man första parkett på åskådarplatsen, ibland knuffar man på och ibland rör man om i kittelns gryta.
Ibland ingripa genom att hjälpa en utsatt eller göra något för egen vinning skull.
Låta världen bero och ibland röra med ett finger.
Inte Gud, Inte Tro, Inte Människan.
Utan rörelsen i det förgängliga och föränderliga.
Det är förvandlingarnas väsen du kan antingen välja att manövrera eller vara ett offer inför.
Dess skapelse, Dess spelplan, Dess vagga = vinna eller förlora eller båda
Valet är ditt och endast ditt.
Bli den du är
Allt flyter, inget förblir
Vinn utan strid
Nietzche
Herakleitos
Sun Tzu
Arca-Vitae
Förväntar mig inte att du ska förstå.
Men om jag får dela mina yrkeshemligheter som yrkesspelare kommer du se och förstå metodikens sanna natur.
Det är den som skapar välstånd, pengar och makt.
Nyckelspelarna och spelplanen och regelverket du krossar genom att manövrera dom som dirigent och inte som orkester.
Min sanning kan bli din sanning.
Spelteori är en enkel sanning som kan appliceras på det mesta och de flesta.
Kram min älskade dotter.
En fråga ett sms är allt och vi sätter bollen i rullning.
Du är min helhet och mitt allt.
"Vad väljer du?
Att vara den som bär koden i sitt väsen eller den som skådar in i kodens mönster.
Din plats var given tills nu!"
Frekvenser som överstiger det faktiska som förhåller sig.
Är likt en bruskvot av något, med ett försprång.
Den ger ett bättre utfall än det genomsnittliga bruset ifråga.
Det gäller inte att vinna varje gång, utan samverkan över tid och överträffa det genomsnittliga kaoset.
Allt är förgängligt och föränderligt, men det som håller fast över tid är förmågan att ständigt överkomma dess brus.
I det ovannämnda.
Med meningsfulla och frekventa framgångar, din sannings frekvenser.
Varje aktör på livets spelplan har sina egna faktiska skeenden, med deras frekvenser och rörelsemönster.
Likt samhället, likt omvärlden, likt olika seder och bruk, likt olika sanningar och värdegrunder, människan.
Själva koden är att förstå att det frekventa måste överträffa det faktiska, det är för mig en universell rörelseprincip.
Det som gör att jag kan agera egen bank, det som gör att jag är fri i tanke och känsla, utan vara satt i bojor hos kollektivet.
Det är min sanning som kan bli din sanning.
Egenvärde och mervärde uppstår i att skapa mönster och cykler som skär igenom förändringarnas brus.
Oregelbundenheter är likt en pendel, den ger vika för denna sanning, då denna nu nämnda är mer ihärdig (det frekventa i något) i att slå tillbaka med enorm kraft mot det (faktiska) där den slutligen vinner spelet.
För att den är mer frekvent med sin eganskap att vara ett vara det som överträffar det faktiskas vara, att vara.
Bruskvoten.
Min sanning är inte en dogm, utan en metod och jag förkroppsliga samt utkristalliserarar dess sanna väsenbestämda egenskap.
Leva i kaoset utan att slukas av det.
Då väljer man första parkett på åskådarplatsen, ibland knuffar man på och ibland rör man om i kittelns gryta.
Ibland ingripa genom att hjälpa en utsatt eller göra något för egen vinning skull.
Låta världen bero och ibland röra med ett finger.
Inte Gud, Inte Tro, Inte Människan.
Utan rörelsen i det förgängliga och föränderliga.
Det är förvandlingarnas väsen du kan antingen välja att manövrera eller vara ett offer inför.
Dess skapelse, Dess spelplan, Dess vagga = vinna eller förlora eller båda
Valet är ditt och endast ditt.
Bli den du är
Allt flyter, inget förblir
Vinn utan strid
Nietzche
Herakleitos
Sun Tzu
Arca-Vitae
För den som vill läsa bloggen i sin helhet - innan den når bruset -
https://1drv.ms/b/c/4b2b256b50e28dd2/EX ... g?e=EhZRR5

https://1drv.ms/b/c/4b2b256b50e28dd2/EX ... g?e=EhZRR5

Du kan invänta eller aktivt delta eller ta första parkett på åskadarbänken
.
Arca-Vitae
Punkt 2.0
viewtopic.php?f=27&t=12916
.
Arca-Vitae
Punkt 2.0
viewtopic.php?f=27&t=12916
Kan det här vara slutet och början som bär svaret i sin vagga?
Den moderna häxan och kitteln med dess skärvor i samtidens vagga, kanske vore något.
En framtidsspanings blogg och axla rollen.
Vart ska man nischa sig?
Personlig utveckling och vara den man kan bli och sia samt förekomma sin tid.
Vika det obundna
Kuva det som komma skall
Och bli en del av helheten
Genom metodikens sanna natur
Vara sin egna kod och algoritmen i bruset
Den verkliga utsagan om matrisen
Blev blåst av en uppfödare och det blev ingen Devon Rex.
Anlita advokat och när summan blev ansenlig valde jag kliva ur processen.
Nu är det kanske tid att återuppliva den tanken.
För mig och Molly.
Tror min dotter kommer älska och omfamna.
Om jag gör det utan förvarning med ett bättre vetande.

Anlita advokat och när summan blev ansenlig valde jag kliva ur processen.
Nu är det kanske tid att återuppliva den tanken.
För mig och Molly.
Tror min dotter kommer älska och omfamna.
Om jag gör det utan förvarning med ett bättre vetande.

Fascinerande läsning!
Men jag har ingen aning om vad det betyder eller varför arca-vitae finns här, i Filosofi.
Du vet säkert. Eller?
Men jag har ingen aning om vad det betyder eller varför arca-vitae finns här, i Filosofi.
Du vet säkert. Eller?
Med öppenhet möter jag din fråga på följande sätt.
Det var inte avsikten.
Det var en del av min rörelse.
Va i en cykel som var påbörjad
Den är nu avslutad
Och trätt in i en ny
Du kan kalla det levd filosofisk ådra
Eller du kan kalla det personlig utveckling
Och om du vill båda
Valet att fnysa åt ovanämna är fritt
Men stolt för den jag var och den jag är och den jag håller på att bli
Väljer jag ta ett steg bakåt, inte med förtröstan. Utan med vinst vittringens sötma, vilket kräver återhämtning och sedan två steg framåt för fullborda
Så väljer jag plantera mitt svar och positionera mig.
Och ska lista vad jag åstadkommit
Skapat kvalitativ modell för sia vad komma skall
Hittat rätt verktygslåda
Gjort två fallbeskrivningar som utkast av genomförda simuleringar
Ha en fin kväll
Här är den ena av kvartetten som utgör min kulpåse
Filosofiska verktyg eller inte är för dig att avgöra med dina preferenser
Men stadigt stöttar och utvecklar sig dess väsen med och i mina rörelse mönster med egenskapen att vara levande och nyfiken
Nietzsche
Bli den du är – kraftens självskapelse
Herakleitos
Allt flyter – ständig förvandling
Sun Tzu
Vinn utan strid – strategi genom visdom
Zhuangzi
Smält samman med vägens rörelse – frihet genom förvandling
Den jag blir utan förtälja hela sanningen
“Siare är den som inte tvingar framtiden att vara något den inte är,
utan som lyssnar, följer och i rätt ögonblick
väljer att öppna en bro där tidens flod redan vill flyta.”
Det var inte avsikten.
Det var en del av min rörelse.
Va i en cykel som var påbörjad
Den är nu avslutad
Och trätt in i en ny
Du kan kalla det levd filosofisk ådra
Eller du kan kalla det personlig utveckling
Och om du vill båda
Valet att fnysa åt ovanämna är fritt
Men stolt för den jag var och den jag är och den jag håller på att bli
Väljer jag ta ett steg bakåt, inte med förtröstan. Utan med vinst vittringens sötma, vilket kräver återhämtning och sedan två steg framåt för fullborda
Så väljer jag plantera mitt svar och positionera mig.
Och ska lista vad jag åstadkommit
Skapat kvalitativ modell för sia vad komma skall
Hittat rätt verktygslåda
Gjort två fallbeskrivningar som utkast av genomförda simuleringar
Ha en fin kväll
Här är den ena av kvartetten som utgör min kulpåse
Filosofiska verktyg eller inte är för dig att avgöra med dina preferenser
Men stadigt stöttar och utvecklar sig dess väsen med och i mina rörelse mönster med egenskapen att vara levande och nyfiken
Nietzsche
Bli den du är – kraftens självskapelse
Herakleitos
Allt flyter – ständig förvandling
Sun Tzu
Vinn utan strid – strategi genom visdom
Zhuangzi
Smält samman med vägens rörelse – frihet genom förvandling
Den jag blir utan förtälja hela sanningen
“Siare är den som inte tvingar framtiden att vara något den inte är,
utan som lyssnar, följer och i rätt ögonblick
väljer att öppna en bro där tidens flod redan vill flyta.”
Broöppning – embryostadiet –
Så detta inte misstolkas och hamnar med rätt betraktelse och insikt.
För avsikten är denna.
Dom bokval jag införskaffar är min kvartett – sammanflätas till en kittel – själva verktygslådan.
Min ådra, Mina verktyg, Min intuition är en modell som kan liknas vid följande.
ABSTRAKT FRAGMENT
I detta nu och framöver kan jag använda AI med min avsikt och det jag planterar och positionerar.
Så det implicit agerar och utför det AI varianter gör som inte ännu sett dagsljus.
Utan närmare detalj hur den övergripande modellens tre utsagor förkroppsligar alternativa utgångar.
Med urvalsfilter och dess parametrar ger kandidater med kvaliteter och typer som blir en BRUSKVOT (mitt påfunna begrepp inom spelteori)
Som är den övergripande skelettet som står ovan på jaget – grunden – och inuti huset finns en modell som skapar och förutsäger det som ännu inte sket ur tomhetens sådda frö, kulpåse.
Den andra använder dåtid och historiska skeden som flyter in och flyter ut genom tidens tand där en infinner sig och förlöper ut i något nytt – likt återklang – comeback – eller en blandning mellan återhämtning och ”recovery correction.
Kan liknas vid trender och strömmingar som ännu inte bär full kraft men nalkas – men specifika utfall som kan kristallisera och förkroppsliga det som ännu inte har tagit form i framtiden - att föreomma sin egen tid.
En omvärldsbild av spelplanen och två lag med två olika sätt att utföra försvars och attack positioner under spelets gång i rörelse som kan justeras och anpassas – men start positionerna planterar avsikten och positioneringen för att spelar ut och antingen blir en vinst åt ena eller andra laget där en är inte värdig vinnare eller så går det inte utläsa vem som är den som vinner utan man får ett dödläget eller oavgjort – även om jag plockar fram vinnarna som ännu inte vunnit eftersom det inte skett ännu och siar vad som ska komma skall.
Så är dom i antal fler som rätta svar än det omvända – det är en siares eller en yrkesspelares sanna väsen att lyfta dessa ur det kosmiska eller ur det spelteroetiska.
Den övergripande modellen är ju burkvoten som skapar komppaset där dessa vägar kan vandra och utröna, strukturen och logikens vagga med intuitionen för vad som följer av vad.
Med förbehåll att ändras och tillföras och justeras – men fröet är sått i mig och inget förmår hejda min utveckling.
Sedan ser detta aldrig dagsljus än denna glimt och ögonblicksbild, du nu läser, händer inte igen.
För alltsammans när det är utkristalliserats och förkroppsligat lägger jag alltsammans i bankfack – mitt arv till min dotter – koden och algoriemen i matrisen – som möjligör allt och inget – för jag vet inte ännu hur hon väljer förvalta denna gåva.
Så jag tänker så här – för lyfta allvaret i stunden – och lyckas så fröet hos min dotter – anlita en advokatbyrå och ett konferensrum – där hon får signera ett sekretessavtal – inte för att bemästra eller påvisa bättre vetande – utan visa på att dessa ting är extraordinära och ska förvaltas till ättlingar – generationer –
Vet att jag är klumpig ibland – men så vill jag på ett vackert sätt men ändå med den råa verkligheten påvisa vad som har faktiska egenvärden och mervärden.
För mig blev detta inlägg något fint och vackert ur mina ingivelser och hur jag avser agera framöver.
Men det finns ett om – och ett antagande – med en direkt följd.
Om mina modeller och tankar kring detta går i stöpet, alltså att mina simulerade miljöer och skenden i det tysta visar sig inte hålla, så blev ju allt platt fall.
Men med fallenheten och den för mig naturbegåvning som genomsyrar mig, så känner jag kraften och styrkan av redan något som ännu inte är verklighet.
Cermonins symbolik
Avtal för nyckelns väktare
Kommande generationer
Mitt val idag att förvalta
Morgondagen för min dotter
Sedan hennes barn
Dör vi ut dör det vi förvaltar ut
Patrik
Så detta inte misstolkas och hamnar med rätt betraktelse och insikt.
För avsikten är denna.
Dom bokval jag införskaffar är min kvartett – sammanflätas till en kittel – själva verktygslådan.
Min ådra, Mina verktyg, Min intuition är en modell som kan liknas vid följande.
ABSTRAKT FRAGMENT
I detta nu och framöver kan jag använda AI med min avsikt och det jag planterar och positionerar.
Så det implicit agerar och utför det AI varianter gör som inte ännu sett dagsljus.
Utan närmare detalj hur den övergripande modellens tre utsagor förkroppsligar alternativa utgångar.
Med urvalsfilter och dess parametrar ger kandidater med kvaliteter och typer som blir en BRUSKVOT (mitt påfunna begrepp inom spelteori)
Som är den övergripande skelettet som står ovan på jaget – grunden – och inuti huset finns en modell som skapar och förutsäger det som ännu inte sket ur tomhetens sådda frö, kulpåse.
Den andra använder dåtid och historiska skeden som flyter in och flyter ut genom tidens tand där en infinner sig och förlöper ut i något nytt – likt återklang – comeback – eller en blandning mellan återhämtning och ”recovery correction.
Kan liknas vid trender och strömmingar som ännu inte bär full kraft men nalkas – men specifika utfall som kan kristallisera och förkroppsliga det som ännu inte har tagit form i framtiden - att föreomma sin egen tid.
En omvärldsbild av spelplanen och två lag med två olika sätt att utföra försvars och attack positioner under spelets gång i rörelse som kan justeras och anpassas – men start positionerna planterar avsikten och positioneringen för att spelar ut och antingen blir en vinst åt ena eller andra laget där en är inte värdig vinnare eller så går det inte utläsa vem som är den som vinner utan man får ett dödläget eller oavgjort – även om jag plockar fram vinnarna som ännu inte vunnit eftersom det inte skett ännu och siar vad som ska komma skall.
Så är dom i antal fler som rätta svar än det omvända – det är en siares eller en yrkesspelares sanna väsen att lyfta dessa ur det kosmiska eller ur det spelteroetiska.
Den övergripande modellen är ju burkvoten som skapar komppaset där dessa vägar kan vandra och utröna, strukturen och logikens vagga med intuitionen för vad som följer av vad.
Med förbehåll att ändras och tillföras och justeras – men fröet är sått i mig och inget förmår hejda min utveckling.
Sedan ser detta aldrig dagsljus än denna glimt och ögonblicksbild, du nu läser, händer inte igen.
För alltsammans när det är utkristalliserats och förkroppsligat lägger jag alltsammans i bankfack – mitt arv till min dotter – koden och algoriemen i matrisen – som möjligör allt och inget – för jag vet inte ännu hur hon väljer förvalta denna gåva.
Så jag tänker så här – för lyfta allvaret i stunden – och lyckas så fröet hos min dotter – anlita en advokatbyrå och ett konferensrum – där hon får signera ett sekretessavtal – inte för att bemästra eller påvisa bättre vetande – utan visa på att dessa ting är extraordinära och ska förvaltas till ättlingar – generationer –
Vet att jag är klumpig ibland – men så vill jag på ett vackert sätt men ändå med den råa verkligheten påvisa vad som har faktiska egenvärden och mervärden.
För mig blev detta inlägg något fint och vackert ur mina ingivelser och hur jag avser agera framöver.
Men det finns ett om – och ett antagande – med en direkt följd.
Om mina modeller och tankar kring detta går i stöpet, alltså att mina simulerade miljöer och skenden i det tysta visar sig inte hålla, så blev ju allt platt fall.
Men med fallenheten och den för mig naturbegåvning som genomsyrar mig, så känner jag kraften och styrkan av redan något som ännu inte är verklighet.
Cermonins symbolik
Avtal för nyckelns väktare
Kommande generationer
Mitt val idag att förvalta
Morgondagen för min dotter
Sedan hennes barn
Dör vi ut dör det vi förvaltar ut
Patrik
Broöppningen - empati är makt
Om du vet vad som krävs, såsom underlag, kandidater.
Med en isolerat universum med en kulpåse.
Regler och utstakad spelplan.
Där allting händer i simulerad miljö.
Likt en karta och kompass.
Där du kan spola tillbaka och spola fram i tiden.
Du kan hämta material från samhället
Världen eller påhittad universum.
Eller varför inte alternativa världar.
Med valmöjligheter och kristallisera och förkroppsliga
Alltet till en gryta
Sedan väljer du vilka skärvor som är en del av sanningen som ännu inte ägt rum.
Även med kunskapen att om en annan variabel besannats så hade utfallet blivit något annat som du förutsett innan det trätt i kraft
När jag använder ord som typer och kvaliteter som egenskaper.
Syftar jag på en individ eller en grupp individer.
Eller händelseförlopp eller trend eller andra rörelser.
Aktörer eller statstik av något med ovan nämnda kategorier.
Bo Eneroth och boken hur mäter man vackert är en bra bok.
Så nu till pudelns kärna och det jag har en föraning om.
Kan man utläsa på vilket sätt det ena följer av det andra.
Genom kartlägga en persona digitala historiska signatur.
Och nå en alternativ sanning av fragment som bildar det som komma skall.
Då har även denna aktör förekommit sin egen tid.
Att se med andras ögon och förstå vart vägen bär an.
Och kan likt en copy cat konstruera en liknande men inte exakt samma modell.
Det är ett frö och en möjlig väg ur en kulpåse.
Så från tre har vi nu fyra.
Jag förekommer mig själv i det sagda som nu inträffa.
Ett jag som ännu inte var fött men som kom till, ur detta resonemang.
Bröt ner mig själv och återupptog med självet, nu för visa empatins makt.
Men istället för plantera och positionera det fröet hos någon annan som enda avsikten.
Blev resultatet en rundgång hos mig och en väckelse i något som innan och inte fanns men som slutligen skulle ske.
Så det som blev.
Inte tre utan fyra goda ting att kunna ha som siar väsen metoder.
Vem vet kanske får göra om göra rätt eller bara finjustera framöver.
Alltså, föregripa och självgenerera framtiden genom empatins makt (den fjärde vägen).
Om du vet vad som krävs, såsom underlag, kandidater.
Med en isolerat universum med en kulpåse.
Regler och utstakad spelplan.
Där allting händer i simulerad miljö.
Likt en karta och kompass.
Där du kan spola tillbaka och spola fram i tiden.
Du kan hämta material från samhället
Världen eller påhittad universum.
Eller varför inte alternativa världar.
Med valmöjligheter och kristallisera och förkroppsliga
Alltet till en gryta
Sedan väljer du vilka skärvor som är en del av sanningen som ännu inte ägt rum.
Även med kunskapen att om en annan variabel besannats så hade utfallet blivit något annat som du förutsett innan det trätt i kraft
När jag använder ord som typer och kvaliteter som egenskaper.
Syftar jag på en individ eller en grupp individer.
Eller händelseförlopp eller trend eller andra rörelser.
Aktörer eller statstik av något med ovan nämnda kategorier.
Bo Eneroth och boken hur mäter man vackert är en bra bok.
Så nu till pudelns kärna och det jag har en föraning om.
Kan man utläsa på vilket sätt det ena följer av det andra.
Genom kartlägga en persona digitala historiska signatur.
Och nå en alternativ sanning av fragment som bildar det som komma skall.
Då har även denna aktör förekommit sin egen tid.
Att se med andras ögon och förstå vart vägen bär an.
Och kan likt en copy cat konstruera en liknande men inte exakt samma modell.
Det är ett frö och en möjlig väg ur en kulpåse.
Så från tre har vi nu fyra.
Jag förekommer mig själv i det sagda som nu inträffa.
Ett jag som ännu inte var fött men som kom till, ur detta resonemang.
Bröt ner mig själv och återupptog med självet, nu för visa empatins makt.
Men istället för plantera och positionera det fröet hos någon annan som enda avsikten.
Blev resultatet en rundgång hos mig och en väckelse i något som innan och inte fanns men som slutligen skulle ske.
Så det som blev.
Inte tre utan fyra goda ting att kunna ha som siar väsen metoder.
Vem vet kanske får göra om göra rätt eller bara finjustera framöver.
Alltså, föregripa och självgenerera framtiden genom empatins makt (den fjärde vägen).
Fallenhet
Det känns som om varje person har en fallenhet för något
Det är en inre signatur och en del är självmedvetna om detta och andra passerar ett helt liv utan den gör sig tillkänna
Finns säker en harang av orsakskedjor med tillhörande mekanismer till hur och varför det blir så
Men är man sann mot sig själv och blir den man är
Så utkristalliseras vägen man ska vandra och förkroppsliga
Det är självförverkligandets nyckel
Det är mitt inres utsaga och övertygelse
Den livsgnista och glöd som nu spirar
Efter en lång vinter har det funnit sin plats
Nattens broöppning – Blinka lilla stjärna
Blinka lilla stjärna där
Hur jag undrar var du är
Fjärran lockar du min syn
Som en diamant i skyn
Blinka lilla stjärna där
Hur jag undrar var du är
Nu kommer ett fritt fall
Det som är min utstakade väg sen födseln
Är en annan för någon annan
Därför blir aldrig en kopia eller ”Copy Cat” som originalet
Det bär jag med mig som en potentiell markör framöver
För nu öppnar jag den väg som redan var skriven och bestämd
Bland skuggorna mellan cykler med den värld som omger mig
Nu börjar resan som dansar och konstruerar
Då gäller det att hålla rytm och riktning
Orkestern är min signatur som utkristalliserar sig
Förkroppsligar och förverkligar mina utsagor och åtaganden
Fallenhetens återklang i detta
Att vara sig själv trogen
Är ett sant och värdigt väsen som levd filosofi
Låta ögonblicken infinna sig
Inköp och underlag som väntar på att tillföra
Cykeln i att förvalta andras kunskap
Göra den till sin egen med nya ögon
Det tillför ett ytterligare lager
Som kan kasta nytt ljus på sakens natur
Och bli en del av ett redan eller inte påfunnet spektrum
I cykeln där jag befinner mig
Det jag avser att göra
Planterar och positionera för den jag blir
Verkställa och genomföra
Mikro läsa och längre stunder
Endast markera det som inte förstås
Återgå senare och sök upp och återspegla
För dagboksanteckningar i symbios med läsande
En tid en cykel i mitt liv
Motgångar ett kliv bak, lär i rörelse, två steg framåt.
Musik och PS¨5 samt film som avlastning.
Storkok och skräpmat lördagar.
Titta ut ur bubblan ibland och vara i stunden.
… Att göra
...Detektive
The art of investigation Revisited
...Spådam
Seventy-Eight Degrees of Wisdom
Raider Wait Tarot
The Ultimate Guide to the Rider Waite Tarot
...Filisof
Nietzshe
Heraklitos
Zahuangzi
I Ching
Sun Tzu
...Yrkesspelare
Privat/deltid
...Siare
Amy Webb – The Signals Are Talking – The Big Nine – The Genesis Machine
Richard Watson – Future Files – Future Minds – The Mega Trends Map
Ray Kurzwell – The Age of Spirutal Machines – The Singurlarity is Near – How to create a mind
...Ess I armen
Bo Eneroth – Kvalitativ metod
Gerald Celente – Trend Tacking – Trend Journal
Bruskvoten = funktionsmatris.
Detektiven
Funktion: Utforskar vardagen och det dolda i det uppenbara
Drivkraft: Nyfikenhet, vilja att förstå orsak och verkan
Verktyg: Checklistor, observation, dagboksanteckningar, konsumtionsanalys
Mål: Frigöra resurser, identifiera mönster, bygga grund för förändring
Verktyg: Tarot, I Ching, ingivelsens sigill, drömmar
Mål: Vägleda val, öppna sinnen, skapa symbolisk mening
Verktyg: Reflekterande skrivande, läsning av klassiker, resonansaxlar
Mål: Leva sin sanning, förankra tanke i handling
Verktyg: Simuleringar, rollspel, vardagsövning, feedbackloopar
Mål: Bemästra livets teknik, ta plats, forma verklighet
Verktyg: Framtidslitteratur, trendkartor, signalspaning
Mål: Navigera komplexitet, bygga långsiktig vision, säkra själslig hållbarhet
Det känns som om varje person har en fallenhet för något
Det är en inre signatur och en del är självmedvetna om detta och andra passerar ett helt liv utan den gör sig tillkänna
Finns säker en harang av orsakskedjor med tillhörande mekanismer till hur och varför det blir så
Men är man sann mot sig själv och blir den man är
Så utkristalliseras vägen man ska vandra och förkroppsliga
Det är självförverkligandets nyckel
Det är mitt inres utsaga och övertygelse
Den livsgnista och glöd som nu spirar
Efter en lång vinter har det funnit sin plats
Nattens broöppning – Blinka lilla stjärna
Blinka lilla stjärna där
Hur jag undrar var du är
Fjärran lockar du min syn
Som en diamant i skyn
Blinka lilla stjärna där
Hur jag undrar var du är
Nu kommer ett fritt fall
Det som är min utstakade väg sen födseln
Är en annan för någon annan
Därför blir aldrig en kopia eller ”Copy Cat” som originalet
Det bär jag med mig som en potentiell markör framöver
För nu öppnar jag den väg som redan var skriven och bestämd
Bland skuggorna mellan cykler med den värld som omger mig
Nu börjar resan som dansar och konstruerar
Då gäller det att hålla rytm och riktning
Orkestern är min signatur som utkristalliserar sig
Förkroppsligar och förverkligar mina utsagor och åtaganden
Fallenhetens återklang i detta
Att vara sig själv trogen
Är ett sant och värdigt väsen som levd filosofi
Låta ögonblicken infinna sig
Inköp och underlag som väntar på att tillföra
Cykeln i att förvalta andras kunskap
Göra den till sin egen med nya ögon
Det tillför ett ytterligare lager
Som kan kasta nytt ljus på sakens natur
Och bli en del av ett redan eller inte påfunnet spektrum
I cykeln där jag befinner mig
Det jag avser att göra
Planterar och positionera för den jag blir
Verkställa och genomföra
Mikro läsa och längre stunder
Endast markera det som inte förstås
Återgå senare och sök upp och återspegla
För dagboksanteckningar i symbios med läsande
En tid en cykel i mitt liv
Motgångar ett kliv bak, lär i rörelse, två steg framåt.
Musik och PS¨5 samt film som avlastning.
Storkok och skräpmat lördagar.
Titta ut ur bubblan ibland och vara i stunden.
… Att göra
...Detektive
The art of investigation Revisited
...Spådam
Seventy-Eight Degrees of Wisdom
Raider Wait Tarot
The Ultimate Guide to the Rider Waite Tarot
...Filisof
Nietzshe
Heraklitos
Zahuangzi
I Ching
Sun Tzu
...Yrkesspelare
Privat/deltid
...Siare
Amy Webb – The Signals Are Talking – The Big Nine – The Genesis Machine
Richard Watson – Future Files – Future Minds – The Mega Trends Map
Ray Kurzwell – The Age of Spirutal Machines – The Singurlarity is Near – How to create a mind
...Ess I armen
Bo Eneroth – Kvalitativ metod
Gerald Celente – Trend Tacking – Trend Journal
Bruskvoten = funktionsmatris.
Detektiven
Funktion: Utforskar vardagen och det dolda i det uppenbara
Drivkraft: Nyfikenhet, vilja att förstå orsak och verkan
Verktyg: Checklistor, observation, dagboksanteckningar, konsumtionsanalys
Mål: Frigöra resurser, identifiera mönster, bygga grund för förändring
Verktyg: Tarot, I Ching, ingivelsens sigill, drömmar
Mål: Vägleda val, öppna sinnen, skapa symbolisk mening
Verktyg: Reflekterande skrivande, läsning av klassiker, resonansaxlar
Mål: Leva sin sanning, förankra tanke i handling
Verktyg: Simuleringar, rollspel, vardagsövning, feedbackloopar
Mål: Bemästra livets teknik, ta plats, forma verklighet
Verktyg: Framtidslitteratur, trendkartor, signalspaning
Mål: Navigera komplexitet, bygga långsiktig vision, säkra själslig hållbarhet
Broöppning – Spelteori och Realtids data
Inte dåtid och sedan framtid
Utan nutid data – agera i ögonblicket
Fallenhet och kapacitet med dess råhet som kommer växa till en symfoni
Råheten i att ännu inte applicerats och anpassats till andra världar och modeller.
Men ger en fingervisning vad som komma skall och hur man kan föra resonemang.
Beprövad spelteori och inga påhitt
Det som är faktiska och fungerande samt funktionellt
Likt en person på arbetsgolvet, på sin arbetsplats, med uppgifter att utföra
Metaforiskt och abstrakt
Min föreställningsvärld såsom underrättelsetjänst och det militära
Intro
Att plantera ett underlag
Att passivt verka för något, såsom en observationsförmåga av terräng eller spelplan, med ett inneboende syfte
Att vinna slaget och striden genom att se hur andra nyckelspelare hamnar i dödläge eller där en vinner mark eller dom båda förstör förvarandra
Fotboll
Realtids data visar med sina indikatorer när jag ska kliva ur och avluta sitt förehavande
Oavsett med uppnått ändamål eller önskat resultat, där man vare sig förlorat eller vunnit helheten, och lämnar fält samt terräng med en glimt av det som kunde burit frukt
För man har hamnat i ett läge som avslöjad eller röjd och i detta fall exponerad för oväntad risk
Där poängen att det finns fönster och ögonblick innan det sker och inse stundens allvar med att undvika
Att inte vinna är ibland också att vinna och då har man inte gjort en förlust
Matchreading - In-play - Live indikationer
Inga skott på mål och endast ett fåtal utanför mål och inga eller enstaka hörnor ger en passiv och lågmäld matchbild inom ett fönster av 10 min som ett exempel fast marknaden tror på mer än 3 mål
Här är kraften - med rätt model så vinnar bruskvoten och du har EDGE genom att sia nutid och mot vad som gjorst som utsaga - utröna den satsen
Marknad/Spelplan/Terräng/Slagfält
Underlag är att situationen är underminerad med egenskapen att vara överskattad med förväntad utgång i sin helhet
Där kan man inte infinna sig under hela förloppet utan finna ett ögonblick eller en öppning eller ett tidsfönster för sitt agerande och ändamål som passiv inhämtning
Kan vare en prisbild som skenar till ens fördel eller en insamling av det mest nödvändiga eller utvärdera en kritisk punkt som infinner sig med en given värld/universum
Consensus
Med eller utan människor, med eller utan aktörer, med eller utan individer eller grupper eller var för sig eller alltsammans som bruskvot för funktionsmatrisen
Arketyper, kvaliteter, förlopp som statisk eller i rörelse eller i vila, föränderlig eller oföränderlig eller en pendel däremellan
Bruskvot med mikro och macro signaler att utvärdera och utröna, situation, värld, händelse, trend, terräng,
Obunden tid ger vika
Det kan göras med alla tänkbara skeenden och tänkbara kombinationer
Historia, dåtid, nalkas, nutid, tenderar, framtid
Och slutligen en avslutad cykel som påbörjar en ny
Metaforiskt och abstrakt
Min föreställningsvärld såsom förekomma enstöringar som hotbild
– Polis – Socialtjänst – Skola – Säkerhetstjänst – Familj – Psykiatri
- Att ingripa innan dennes agerande
- Att förekomma det som hade kunnat hänt
- Agera förebyggande i observation och inkännande mönster
Into
Två motpoler som antingen kan få en fördel eller en nackdel eller ett dödläge
Underlaget gör dess universum och tillgångar och efterfrågan hos båda aktörer är dom inneboende krafterna
Läsa av beteenden som på vilka sätt avslöjar och öppnar upp lyckor av möjligheteter
Fotboll
Du är favorit med visa parametrar och indikationer som är underlaget
Underdogen gör ett första mål mot förmodan och du agerar på följande sätt
Du lägger ribban innan förhandling och om du gör en direkt vinst i en handvändning gör du avslut vid 1-0
Men om underdog gör 0-1 då var du så smart att du la inte alla kort på bordet i början av förhandlingen då du la ribban
Utan du lade halva insatsen, så hälften men allt vunnit om det skett i en hänvändning
Nu är sektionen en annan och du lyfter fram dina trumf kort och andra hälften av insatsen.
Om det då blir 1-1 så har du vunnit mer än om du vunnit 1-0.
Men en snabb och enkel förhandling har sitt inneboende mervärde i just det.
Den andra ger mer vinst till potten med annan komplexitet, såsom lärdomar för framtiden
Och man kan med ett mycket högt spel och vetande göra en HEDGE och ackumulator för ännu större fångst.
Om du är med 1-0 ledning kan du försöka utan ytterligare insatser få mer och uppnå 2-0.
För du läser dennes svagheter och gör en riskbedömning, mervärde i att få mer kunskap i hur man får mer kunskap och lärdom med bättre och djupare agerande - alltså utmanövrera
Om det går i stöpet är du tillbaks till 1-1 och gör ett avlut.
Inget förlorat och inget mervärde utan en neutral utgång.
Men samtliga till dennes fördel.
Det outsagda och inträffar likt en svart svan.
Om underlag och förutsättningar samt parametrar är dom rätta
O-2 till underdog med beroendeställning och med egenskap som underminerad
Matchreading - In-play - Live indikationer - som Draw No Bet -
Detta är en råhet i besrkivning med en fungernade valubetting metod med EDGE och storslagen bruskvot med live indikationer
En liknande upplägg som detta men andra inträder portar och start signaler
...Dessa paramterar
Dominans och attack-momenten som påvisar kall eller varm bild med högt eller lågt tempo
Skott på mål eller skott utanför mål eller utmanövrera försvarslinje och få till en hörna
Ena parten är i en bättre förhandlingsposition enlig någon källa eller utsaga
Är man dennes position ska man tillämpa följande förhandlingsteknik
Om mot förmodan den underminerade och den med en tendens av beroendeställning vinner mark och terräng
Consensus
Då ska man inte agera avsikt att ändå förhandla för ta hem allt i ett svep som det ända ändamålsenliga
Utan man ska söka dödläge och jämn fördelning och likställa det med samma betydelse som om man tagit hem hela förhandlingen i ett helt svep.
Det är ur ett större perspektiv vi rör oss vid, där förstnämnda får per automatik med denna modell flest utfall och den andra som ett nödvändig ont
Obunden tid ger vika
Allt detta för att behålla EDGE över tidens tand
Att bruksorten funktionsmatris vinner flertalet i ett helt svep med dom måsten att acceptera en jämn utgång, emellanåt
Ett steg bakåt i underläge för att ta ett eller två framåt beroende på intensitetens natur och slutliga ändamål
Summering och belysande och förstärkande moment
Så här föreställer jag mig att alla fem nyckelspelare ska kunna vara metaforer och tillämpningar
Att typer och kvaliteter med dessa egenskaper med modelleringar och simulationer
– i rörelse – i vila – och ständigt med båda det föränderliga och förgängliga i yttre och inre med orsak och verkan
Med Spådom
Med Siare
Med Detektiv
Med Spelteori
Kan man lära sig sia vad som ska komma skall med alla funktioner och samhällsskikt samt omvärldens vagga
Oavsett aktör eller intuition
Att förebygga, att hjälpa och inte stjälpa
Vilken roll ska man axla?
Jag väljer vara transparent med både en handräckning för att hjälpa och stötta den utsatte
Jag väljer även vinna utan strid för att ha en bra tillvaro utan att skrika efter mer
Makten är inte summan på kontot
Makten är inte att göra som alla andra
Makten är inte att vara i beroendeställning (tanken, känslan, varats frihet)
Utan konsten att kunna skapa medel med egen kraft och agera egen bank när andan faller in
Utan se andra efter förmåga och kraft underlätta och låta deras resa bero på deras egna villkor och inte leka gud
Utan bojor och som obekväm blir saker gjorde, trots motgångar och vardag med ett sunt förebyggande mantra
En reträtt är två framsteg
En återhämtning är en ny insikt och en ny kraftsamling
En vacker insikt är att främst se det vackra i det lilla och stora
En begräsning är alltid en ny möjlighet
Viktig notering
För bruskvot och signaler bygger jag likande hexagram som I Ching
Fast värdering skalor med värdegrund -och riskfördelnings skalor
Med fallenhet att inträffa från att vara framtagna alternativ
Slutliga frön i kulpåse efter modellering
Dessa exmpel med mål och spelplan och regelverkt är indikationer för vad en bliven trend som nalkas kan tänkas bli
Två aktörers affärsuppgörelse
Månniskor och vardag
Saker och ting
Alternativa världar
Realtids data kan vara med mina exempel ovan
Dominans och attack-momenten som påvisar kall eller varm bild med högt eller lågt tempo
Skott på mål eller skott utanför mål eller utmanövrera försvarslinje och få till en hörna
Eller omvända inga skott på mål och endast ett fåtal utanför mål och inga eller enstaka hörnor ger en passiv och lågmäld matchbild inom ett fönster av 10 min som ett exempel fast marknaden tror på mer än 3 mål
Här är kraften - med rätt model så vinnar bruskvoten och du har EDGE genom att sia nutid och mot vad som gjorst som utsaga - utröna den satsen
Att jämföra är att simulera
Att leka katt och råtta
Att Utvärdera är att uppnå
Att växa i cykeln är att vara uppgiften
Då är man trogen och plikten själv
Då växer man och inte stagnerar
Då är man obekväm och inte tillfreds
Då är man nyfiken och den man blir
Inte dåtid och sedan framtid
Utan nutid data – agera i ögonblicket
Fallenhet och kapacitet med dess råhet som kommer växa till en symfoni
Råheten i att ännu inte applicerats och anpassats till andra världar och modeller.
Men ger en fingervisning vad som komma skall och hur man kan föra resonemang.
Beprövad spelteori och inga påhitt
Det som är faktiska och fungerande samt funktionellt
Likt en person på arbetsgolvet, på sin arbetsplats, med uppgifter att utföra
Metaforiskt och abstrakt
Min föreställningsvärld såsom underrättelsetjänst och det militära
Intro
Att plantera ett underlag
Att passivt verka för något, såsom en observationsförmåga av terräng eller spelplan, med ett inneboende syfte
Att vinna slaget och striden genom att se hur andra nyckelspelare hamnar i dödläge eller där en vinner mark eller dom båda förstör förvarandra
Fotboll
Realtids data visar med sina indikatorer när jag ska kliva ur och avluta sitt förehavande
Oavsett med uppnått ändamål eller önskat resultat, där man vare sig förlorat eller vunnit helheten, och lämnar fält samt terräng med en glimt av det som kunde burit frukt
För man har hamnat i ett läge som avslöjad eller röjd och i detta fall exponerad för oväntad risk
Där poängen att det finns fönster och ögonblick innan det sker och inse stundens allvar med att undvika
Att inte vinna är ibland också att vinna och då har man inte gjort en förlust
Matchreading - In-play - Live indikationer
Inga skott på mål och endast ett fåtal utanför mål och inga eller enstaka hörnor ger en passiv och lågmäld matchbild inom ett fönster av 10 min som ett exempel fast marknaden tror på mer än 3 mål
Underlag är att situationen är underminerad med egenskapen att vara överskattad med förväntad utgång i sin helhet
Där kan man inte infinna sig under hela förloppet utan finna ett ögonblick eller en öppning eller ett tidsfönster för sitt agerande och ändamål som passiv inhämtning
Kan vare en prisbild som skenar till ens fördel eller en insamling av det mest nödvändiga eller utvärdera en kritisk punkt som infinner sig med en given värld/universum
Consensus
Med eller utan människor, med eller utan aktörer, med eller utan individer eller grupper eller var för sig eller alltsammans som bruskvot för funktionsmatrisen
Arketyper, kvaliteter, förlopp som statisk eller i rörelse eller i vila, föränderlig eller oföränderlig eller en pendel däremellan
Bruskvot med mikro och macro signaler att utvärdera och utröna, situation, värld, händelse, trend, terräng,
Obunden tid ger vika
Det kan göras med alla tänkbara skeenden och tänkbara kombinationer
Historia, dåtid, nalkas, nutid, tenderar, framtid
Och slutligen en avslutad cykel som påbörjar en ny
Metaforiskt och abstrakt
Min föreställningsvärld såsom förekomma enstöringar som hotbild
– Polis – Socialtjänst – Skola – Säkerhetstjänst – Familj – Psykiatri
- Att ingripa innan dennes agerande
- Att förekomma det som hade kunnat hänt
- Agera förebyggande i observation och inkännande mönster
Into
Två motpoler som antingen kan få en fördel eller en nackdel eller ett dödläge
Underlaget gör dess universum och tillgångar och efterfrågan hos båda aktörer är dom inneboende krafterna
Läsa av beteenden som på vilka sätt avslöjar och öppnar upp lyckor av möjligheteter
Fotboll
Du är favorit med visa parametrar och indikationer som är underlaget
Underdogen gör ett första mål mot förmodan och du agerar på följande sätt
Du lägger ribban innan förhandling och om du gör en direkt vinst i en handvändning gör du avslut vid 1-0
Men om underdog gör 0-1 då var du så smart att du la inte alla kort på bordet i början av förhandlingen då du la ribban
Utan du lade halva insatsen, så hälften men allt vunnit om det skett i en hänvändning
Nu är sektionen en annan och du lyfter fram dina trumf kort och andra hälften av insatsen.
Om det då blir 1-1 så har du vunnit mer än om du vunnit 1-0.
Men en snabb och enkel förhandling har sitt inneboende mervärde i just det.
Den andra ger mer vinst till potten med annan komplexitet, såsom lärdomar för framtiden
Och man kan med ett mycket högt spel och vetande göra en HEDGE och ackumulator för ännu större fångst.
Om du är med 1-0 ledning kan du försöka utan ytterligare insatser få mer och uppnå 2-0.
För du läser dennes svagheter och gör en riskbedömning, mervärde i att få mer kunskap i hur man får mer kunskap och lärdom med bättre och djupare agerande - alltså utmanövrera
Om det går i stöpet är du tillbaks till 1-1 och gör ett avlut.
Inget förlorat och inget mervärde utan en neutral utgång.
Men samtliga till dennes fördel.
Det outsagda och inträffar likt en svart svan.
Om underlag och förutsättningar samt parametrar är dom rätta
O-2 till underdog med beroendeställning och med egenskap som underminerad
Matchreading - In-play - Live indikationer - som Draw No Bet -
Detta är en råhet i besrkivning med en fungernade valubetting metod med EDGE och storslagen bruskvot med live indikationer
En liknande upplägg som detta men andra inträder portar och start signaler
...Dessa paramterar
Ena parten är i en bättre förhandlingsposition enlig någon källa eller utsaga
Är man dennes position ska man tillämpa följande förhandlingsteknik
Om mot förmodan den underminerade och den med en tendens av beroendeställning vinner mark och terräng
Consensus
Då ska man inte agera avsikt att ändå förhandla för ta hem allt i ett svep som det ända ändamålsenliga
Utan man ska söka dödläge och jämn fördelning och likställa det med samma betydelse som om man tagit hem hela förhandlingen i ett helt svep.
Det är ur ett större perspektiv vi rör oss vid, där förstnämnda får per automatik med denna modell flest utfall och den andra som ett nödvändig ont
Obunden tid ger vika
Allt detta för att behålla EDGE över tidens tand
Att bruksorten funktionsmatris vinner flertalet i ett helt svep med dom måsten att acceptera en jämn utgång, emellanåt
Ett steg bakåt i underläge för att ta ett eller två framåt beroende på intensitetens natur och slutliga ändamål
Summering och belysande och förstärkande moment
Så här föreställer jag mig att alla fem nyckelspelare ska kunna vara metaforer och tillämpningar
Att typer och kvaliteter med dessa egenskaper med modelleringar och simulationer
– i rörelse – i vila – och ständigt med båda det föränderliga och förgängliga i yttre och inre med orsak och verkan
Med Spådom
Med Siare
Med Detektiv
Med Spelteori
Kan man lära sig sia vad som ska komma skall med alla funktioner och samhällsskikt samt omvärldens vagga
Oavsett aktör eller intuition
Att förebygga, att hjälpa och inte stjälpa
Vilken roll ska man axla?
Jag väljer vara transparent med både en handräckning för att hjälpa och stötta den utsatte
Jag väljer även vinna utan strid för att ha en bra tillvaro utan att skrika efter mer
Makten är inte summan på kontot
Makten är inte att göra som alla andra
Makten är inte att vara i beroendeställning (tanken, känslan, varats frihet)
Utan konsten att kunna skapa medel med egen kraft och agera egen bank när andan faller in
Utan se andra efter förmåga och kraft underlätta och låta deras resa bero på deras egna villkor och inte leka gud
Utan bojor och som obekväm blir saker gjorde, trots motgångar och vardag med ett sunt förebyggande mantra
En reträtt är två framsteg
En återhämtning är en ny insikt och en ny kraftsamling
En vacker insikt är att främst se det vackra i det lilla och stora
En begräsning är alltid en ny möjlighet
Viktig notering
För bruskvot och signaler bygger jag likande hexagram som I Ching
Fast värdering skalor med värdegrund -och riskfördelnings skalor
Med fallenhet att inträffa från att vara framtagna alternativ
Slutliga frön i kulpåse efter modellering
Dessa exmpel med mål och spelplan och regelverkt är indikationer för vad en bliven trend som nalkas kan tänkas bli
Två aktörers affärsuppgörelse
Månniskor och vardag
Saker och ting
Alternativa världar
Realtids data kan vara med mina exempel ovan
Eller omvända inga skott på mål och endast ett fåtal utanför mål och inga eller enstaka hörnor ger en passiv och lågmäld matchbild inom ett fönster av 10 min som ett exempel fast marknaden tror på mer än 3 mål
Att jämföra är att simulera
Att leka katt och råtta
Att Utvärdera är att uppnå
Att växa i cykeln är att vara uppgiften
Då är man trogen och plikten själv
Då växer man och inte stagnerar
Då är man obekväm och inte tillfreds
Då är man nyfiken och den man blir
En liten men viktig detalj
Om mållös eller utan något bär frukt
Så består avsikten att vara motpolens vagga