"...Att arbeta på Mc Donalds höjer inte precis den generella livsglädjen på Jorden..."
Den generella livsglädjen.... nja, det låter som något ganska vagt.
Däremot livet.
De som gör saker som gör att vi lever längre. Det är inte kattskit. Där tycker jag man kan börja. Och kan du stoppa in poker i det, så...
Om att vinna pengar på poker
Moderator: Moderatorgruppen
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026
Juli 2026
- LJUSUPPLEVELSE
De som gör saker som gör att vi lever längre
Om pokern och andra spel inte fanns... hade livet inte varit samma sak...
När alla vill ha mer , och alla förstår allt , eller om ingen förstår någonting , måste slumpen få avgöra...sedan finns de som förstår litet mer och de som tror att de förstår litet mer...
Vad har man för glädje av att leva utan spelmomentet egentligen...
Livet blir väldigt tamt och förutsägbart då...
Spel gör att man blir mindre tråkig som person...man lär sig att förlora och ta nederlag , som vissa människor aldrig kan lära sig...viktig läxa...
Man lär sig att inte ta livet på så stort allvar heller...
Man träffar de desperata , de genomtänkta , opportunisterna och så många fler sorter...man kommer i kontakt m folk som man aldrig hade mött annars...
Näää...ett för långt liv utan spel är inte värt mycket...
Sedan är det olika för alla...om jag inte hade gamblat så skulle jag ha varit knarkare eller sexmissbrukare eller något annat skumt...
Gambling är fint :wink: alla klarar inte det men det är en fin egenskap hos en människa tycker jag , speciellt hos de som klarar sig :idea:
Men å andra sidan gillar jag inte det här:
Handla endast efter den maxim om vilken du samtidigt kan vilja att den upphöjdes till allmän lag.
Allt är inte till för alla ...varken moral , mod eller någonting är lika fördelat,och jag ska inte bära hela jorden på mina axlar...nej tack...
mvh
1965are...ikoniskt halvlärd kvasifilolog,metaretoriker,preprotoauktoritet, ärkehemipseudofilosof och megapsykodianoia.
LJUSUPPLEVELSE skrev:De som gör saker som gör att vi lever längre
Om pokern och andra spel inte fanns... hade livet inte varit samma sak...
När alla vill ha mer , och alla förstår allt , eller om ingen förstår någonting , måste slumpen få avgöra...sedan finns de som förstår litet mer och de som tror att de förstår litet mer...
Vad har man för glädje av att leva utan spelmomentet egentligen...![]()
Livet blir väldigt tamt och förutsägbart då...
Spel gör att man blir mindre tråkig som person...man lär sig att förlora och ta nederlag , som vissa människor aldrig kan lära sig...viktig läxa...![]()
Man lär sig att inte ta livet på så stort allvar heller...![]()
Man träffar de desperata , de genomtänkta , opportunisterna och så många fler sorter...man kommer i kontakt m folk som man aldrig hade mött annars...
Näää...ett för långt liv utan spel är inte värt mycket...
Sedan är det olika för alla...om jag inte hade gamblat så skulle jag ha varit knarkare eller sexmissbrukare eller något annat skumt...![]()
Gambling är fint :wink: alla klarar inte det men det är en fin egenskap hos en människa tycker jag , speciellt hos de som klarar sig :idea:
Men å andra sidan gillar jag inte det här:
Handla endast efter den maxim om vilken du samtidigt kan vilja att den upphöjdes till allmän lag.
Allt är inte till för alla ...varken moral , mod eller någonting är lika fördelat,och jag ska inte bära hela jorden på mina axlar...nej tack...
mvh
Jag skulle vilja säga att du underskattar livet.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Juli 2026
Juli 2026