skillnad mellan att vara rasist och inneha rasistiska åsikte

Moderator: Moderatorgruppen

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 28 jul 2011 22:52

Zokrates skrev:Heh,
Jag minns en vacker polska som brukade daska mig på baken i tid och otid, vi var arbetskollegor men ändå,
det var lite småroande att som man få uppleva det som för många attraktiva kvinnor är vardagsmat!

Där du! Du blev sextrakaserad som man .. en dröm för många.
Men det fick mig att täna på vad i utländska brudarnas sexuella utstrålning och lek är mot de svenska tjejjernas.
Det är nog öppenheten och det lite smådjävliga retandet..en stark livsglöd,  Svårt att hitta rätt ord för det.

En rolig episod:
Jag var och lagade en dator till någon jag inte kände så bra, ett äldre par.
Av någon anledning var jag inloggad på min msn messenger och en Danska jag känner skrev,
Kom hit fort nu, för nu ska vi knulla.. : ) (hon var lite på lyran)

Haha, en av de få gånger jag kännt mig lite pinsam, för dom satt och tittade på när jag fick medelandet.

Hah, tor jag stoppar denna OT, innan jag blir för personlig...

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 28 jul 2011 23:13

Marko skrev: Hah, tror jag stoppar denna OT, innan jag blir för personlig...

Det är det jag klagar lite på, svenskarna har svårt att släppa fasaden utan sprit innanför byxlinningen,
är det farligt att vara personlig?  :)

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 28 jul 2011 23:37

Zokrates skrev:

Det är det jag klagar lite på, svenskarna har svårt att släppa fasaden utan sprit innanför byxlinningen,

Nej det är inte farligt, men någonstans kände jag att ett ont öga satt och studerade och ogillade att tråden började bli lite för off.

Flinar lite fortfarande åt polaskan som daskar dig på baken.. kan inte släppa den synen : )

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 28 jul 2011 23:55

Marko skrev:
Zokrates skrev:

Nej det är inte farligt, men någonstans kände jag att ett ont öga satt och studerade och ogillade att tråden började bli lite för off.

Ont öga, från vem? Internet Service Provider? FRA? SD? eller bara ett vanligt litet internettroll?
Världen är full av smågalningar, kan de bli mer tokiga av våra inlägg, förmodligen.

Någon nisse i dagens Rapport klagade på elaka nätkommentarer och som exempel nämnde han något
som han kunde sagt rent ut var ett citat av Zokrates, kul att se sig citeras, även om man nu ej
nämndes som källa.

rara-gossen

Inläggav rara-gossen » 30 jul 2011 21:03

Flitigt skrivit och all läsning är väl ändå värd att ta del av. Internettroll som blir daskade i rumpan av polacker muntrar upp en då man snart går på sitt andra helgpass.

Fick lite menande blickar ifrån Marko kände jag, men om katten är borta dansar väl råttorna på bordet. Om man inte loggar in på ett internetforum varje dag tappar man tråden...bokstavligen.

Känns lite meningslöst att återuppta ämnet. Intresset har svalnat... Jag kan nog bara hålla med föregående talare och säga att rasism är ett problem som hittar bra gömställen och uppförs i nya gestalter.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 30 jul 2011 23:13

rara-gossen skrev:Flitigt skrivit och all läsning är väl ändå värd att ta del av. Internettroll som blir daskade i rumpan av polacker muntrar upp en då man snart går på sitt andra helgpass.

Fick lite menande blickar ifrån Marko kände jag, men om katten är borta dansar väl råttorna på bordet. Om man inte loggar in på ett internetforum varje dag tappar man tråden...bokstavligen.

Känns lite meningslöst att återuppta ämnet. Intresset har svalnat... Jag kan nog bara hålla med föregående talare och säga att rasism är ett problem som hittar bra gömställen och uppförs i nya gestalter.

Det är ju lustigt att du ser mig som ett troll, men det kan ju lika gärna vara ett uttryck för rasism, förmodligen är det så!

Återgå till "Filosofi"