Tänk dig följande

Moderator: Moderatorgruppen

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 12 dec 2011 22:50

Jag ogillar den västerländska kulturen som drivs av egoism och ett kortsiktigt tänkande som inte
räcker längre än näsan, det berör mellan 50-60 % av människorna här, vilket innebär att vi får
idiotregeringar som utnyttjar detta för sin egen vinnings skull

Regeringen har väl kunskaper som andra få, förstår inte ens att dom ska få sitta och styra...

Vilken kultur skulle du helst vilja leva i ?
och skulle du tycka samma sak ifall du vuxit upp i den kultur du nu väljer som bra ?

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 12 dec 2011 23:32

Tror inte det finns något land eller system som jag skulle trivas i med facit i hand,
korruption, mygel, maktmissbruk, vanstyre...

Vi borde avsätta regeringarna i väst, fängsla alla höga finansmän, gripa alla poliser och underrättelsefolk,
låsa in domare, åklagare och advokater, sortera ut rötäggen bland politikerna och ersätta dem med
folk som har framförhållning och sunt bondförnuft, därefter låter man bilorna falla och gör sig av med
avskrädet så som man har gjort i alla tider av styren som gått emot folkets bästa. Felet idag är dock att
främst är det fel grupper som sitter på vapnen, samt att det inte går att mobilisera folket så att de agerar
som vore de en enda individ, eftersom de är alldeles för hjärntvättade och individualiserade för att göra så.

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 12 dec 2011 23:59

Jag skulle vilja tillhöra någon häxcult på medeltiden.
Tror dom är ärliga med sitt naturvetande....

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 13 dec 2011 00:16

Marko skrev:Jag skulle vilja tillhöra någon häxcult på medeltiden.

Massa droger och förlossningar, örter och ramsor...

Hittade en bra alternativ bild på vår misslyckade regering dock.

Bild
Bild

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 13 dec 2011 00:25

Zokrates skrev:
Marko skrev:Jag skulle vilja tillhöra någon häxcult på medeltiden.

Massa droger och förlossningar, örter och ramsor...

Hittade en bra alternativ bild på vår misslyckade regering dock.

Bild
Bild

Lol ! Fem stjärnor för den..

Med häxkult tänkte jag mer på örter och healing. Kulten är nog en myt som skapade medveten motstånd mot tex kristendomen. och helande örter är ju alltid bra. Det är nog tack vare medeltidens kristendom som vi kanske har wicca idag.
Och de häxaktiga brudarna brukar vara ena sköna typer...

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 13 dec 2011 01:31

Hittade en nyhet på SVD brännpunkt som berör det vi skrev om igår marko,
"Att medborgare har rätt att leva utan att blir avlyssnade är en grundbult i ett demokratiskt samhälle."
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/ju ... 703869.svd

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 13 dec 2011 01:43

och jag lyssnar på något så roligt som tidelag och hur politiker agerar och med vilka argument dom använder.
Det är ett intressant reportage som jag drar paraleller till hur andra beslut kan tänkas slås igenom. /tänker på tex fildelning, myter, propaganda, lobbying, etc etc... hur står det till med kravet på korrekt fakta tro... ? Det verkar räcka med myter, och då kan myten om terrorism snart användas igen när det passar, och politker drar på högsta växeln...

http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... kel=879489

När justitieminister Beatrice Ask öppnar för en breddning av FRA-lagen för att tillåta signalspaning av svenskar på beställning av Säpo och Rikskriminalpolisen så innebär det att landet går samma väg som Iran, Syrien och andra repressiva stater

Det kom tidigare än vi trodde, myterna är igång och vill skapar lagar, igen : /

Svaret är enkelt, säpo vill inte gå via tinget för att få tillgång till material från fra.
fra får inte lagra heller inrikes saker. så fas 2 är att vänta, och med försvarets forskning som trycker på och vill ha lagändringar (annars är forskningens mål meningslösa)

Först lillfingret, sen kapar dom huvudet på en. Har fungerat lika bra sedan sedan år 0.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 13 dec 2011 03:44

"Varför har många svenskar så svårt att tala gott om sig själva?
Den nya unga generationen är nog tvärtom, de tror att de kan allt, vet allt och är bäst,
-Det kan jag fixa!  sedan blir det pannkaka av hela skiten!

och jag lyssnar på något så roligt som tidelag och hur politiker agerar och med vilka argument dom använder.

Även djur kan ha sex över artgränserna, kanske inte fullt så ovanligt med tanke på att många tycks tro
att bara människan skulle kunna komma på den idén, tvärtom har nog mänskligheten haft sex med
djur sedan urminnes tider, allt annat vore befängt att tro.
Jag vägde alla argument för och emot i den frågan och kom fram till ett för, inte för att jag själv utför sex
med djur, utan för att det är en marginaliserad företeelse som ett litet fåtal sysslar med, låt dem ha det,
för kan de ha sex med ett djur så är de väl inte mycket mer än ett själva.
(Om den dagen skulle komma att jag själv skulle ha sex med ett djur (ingen aning hur),
så hänger jag mig direkt, för jag tror inte jag skulle orka leva med sådana minnen.)

Funderade även på alla de miljarder bakterier som dagligen fortplantar sig i min kropp, om jag förbjöd
dem det så skulle jag ju själv dö, för utan bakterier kan man inte leva och var drar man gränsen mellan
en livsorganism och ett djur, ibland är den ju uppenbart flytande då många människor faktiskt är som bakterier.

Obs!
Kellerman åker dit för att ha tecknat djurporr och får böta för sin Rocky!
Arne Anka ligger också risigt till och Hälge får skärpa sig plus en racka andra figurer.
Naken Hälge.
[img]http://dellenhantverk.se/images/Hälge%20F.JPG[/img]
Bild
Bild

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 13 dec 2011 07:42

Zokrates skrev:"Varför har många svenskar så svårt att tala gott om sig själva?
Den nya unga generationen är nog tvärtom, de tror att de kan allt, vet allt och är bäst,
-Det kan jag fixa!  sedan blir det pannkaka av hela skiten!

Även djur kan ha sex över artgränserna, kanske inte fullt så ovanligt med tanke på att många tycks tro
att bara människan skulle kunna komma på den idén, tvärtom har nog mänskligheten haft sex med
djur sedan urminnes tider, allt annat vore befängt att tro.
Jag vägde alla argument för och emot i den frågan och kom fram till ett för, inte för att jag själv utför sex
med djur, utan för att det är en marginaliserad företeelse som ett litet fåtal sysslar med, låt dem ha det,
för kan de ha sex med ett djur så är de väl inte mycket mer än ett själva.
(Om den dagen skulle komma att jag själv skulle ha sex med ett djur (ingen aning hur),
så hänger jag mig direkt, för jag tror inte jag skulle orka leva med sådana minnen.)

Funderade även på alla de miljarder bakterier som dagligen fortplantar sig i min kropp, om jag förbjöd
dem det så skulle jag ju själv dö, för utan bakterier kan man inte leva och var drar man gränsen mellan
en livsorganism och ett djur, ibland är den ju uppenbart flytande då många människor faktiskt är som bakterier.

Obs!
Kellerman åker dit för att ha tecknat djurporr och får böta för sin Rocky!
Arne Anka ligger också risigt till och Hälge får skärpa sig plus en racka andra figurer.
Naken Hälge.
[img]http://dellenhantverk.se/images/Hälge%20F.JPG[/img]
Bild
Bild

Kommer ihåg första gången jag mötte på det, Det var ylva maria tompsons sändningar mitt i natta,
tusen och en natt.. Då fick hon för sig att visa upp den typen av 'perversitet' och hade med ett kortare klipp.
Det är inte svårt att avgöra om folk ljuger, och helt klart hade hon fashinationer över fenomenet, men hon hade för säkerhets skull till fallbacks som sjukligt och perverst...

Jo helges skapre ligger dåligt till, för veterinärerna stämplade ju en situation som ofredande när en häst blev klappad på baken, sexuell trakaseri av häst :D.. jomenvissst...

men det var inte just sexet jag var ute efter utan hur information förvrängs längs vägen, både medvetet som omedvetet.
Och hur information precenteras inför medborgare och lagmän. Hela kedjan köper argument som är maskerade.
Dom säger inte rakt ut, det är perverst och de är sjukt och med det ska det förbjudas ! utan drar till med lögner.

Hade det inte varit bättre att säga som det är, Jag tycker inte detta är normalt, och ska förbjudas.
Då har man en ärligare debatt.

fenomenet informationsförvrängning är i sig farligt när det automatiseras, vi får situationer som växer okontrollerbart
Religioner styr kulturer, och det är inte svårt att fatta att vissa personer som ljuger och har makt, kanske vill ha sex med många, skapar lagar som folk för vidare som giltiga argument med konsekvenser som att kvinnor eller barn kan förtryckas.   moral utan egen grund.

Fenomenet tidelag, är ju intressant det med.... läste gamla avrättnings dommar från 1600-1700 talet, och tidelag tillsamman med stöld, tredje hor, dödandet av eget barn och häxeri var nog de vanligaste orsakerna.
Men det var inte djursex i sig jag tyckte var intressant att fundera runt.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 15 dec 2011 18:28

Marko skrev:...utan hur information förvrängs längs vägen, både medvetet som omedvetet.
Och hur information precenteras inför medborgare och lagmän. ..

fenomenet informationsförvrängning är i sig farligt när det automatiseras, vi får situationer som växer okontrollerbart
Religioner styr kulturer, och det är inte svårt att fatta att vissa personer som ljuger och har makt, .

Angående informationsförvrängning och trovärdighet, de familjerna i Göteborg som fick insatsstyrkan med
dragna automatvapen instövlade i sitt hem mitt i natten. Säpo informationen byggde på en kvinnas berättelse
om en man som nämnt bomb i ett mobilsamtal, först var han en bautaafrikan, sedan var han inte det, utan
en kort man som inte alls var svart, men hon bedömdes som en trovärdig källa....
Man borde sinnesundersöka dem på säpo och klart byta ut beteckningen säpo mot centralinkompetenspolis, CP!
http://www.dn.se/nyheter/sverige/forvir ... -terrorhot
http://www.aftonbladet.se/nyheter/analy ... 4081463.ab

Herregud, om de införde ett enkelt träpusseltest för barn i 3 års åldern som ett första prov inför anställning,
så skulle ju de flesta av dem inte ens behövt komma i anspråk för en sådan tjänst.
Totalidioter! och definitvt en allvarlig säkerhetsrisk för allmänheten.
[img]http://www.annonsera.se/images/00084/0/träpussel-för-den-minsta.jpg[/img]

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 15 dec 2011 21:43

Marko skrev:....
Fenomenet tidelag, är ju intressant det med.... läste gamla avrättnings dommar från 1600-1700 talet, och tidelag tillsamman med stöld, tredje hor, dödandet av eget barn och häxeri var nog de vanligaste orsakerna.
Men det var inte djursex i sig jag tyckte var intressant att fundera runt.

Att lagen en gång infördes var säkert mest för att komma åt grannens kreatur, anklagad=dödsstraff,
vem skall ha djuren, jo oftast anmälaren vilket innebar en slags centralisering, jag är nog mest inne
på att det skall leda till nya häxjakter, ser framför mig vårdnadstvister där kärringen vill ha ensam
vårdnad och anklagar maken för att ha haft sex med hunden, givetvis framför ögonen på barnen för
att låta det framstå som etter värre. Jag skulle vilja se en lag som förbjuder politiker i Sverige att ha
sex, för inavel borde vara lika förbjudet.

http://www.dn.se/blogg/osevardheter/201 ... vrattades/
varning..som ett mongo utan styrsel på armarna försöker apan våldta grodan...
http://www.ebaumsworld.com/video/watch/81011000/

Återgå till "Filosofi"