Zokrates skrev:Det räcker med en faktor från början, förmågan till att skapa något, i det avseendet skall det som initialt
fanns innan någonting annat fanns ses som ett objekt, dvs. ett absolut tomrum är någonting och har en
förmåga att ge upphov till någonting, således existerar inte intet, har aldrig gjort det och kommer aldrig
heller att göra det i den bemärkelsen att det inte är någonting, eller inte rymmer någonting, eller inte har
en kraft i sig självt. Ingenting är med andra ord i klartext, någonting, därmed inte sagt att det rymmer
en medvetenhet om sig självt, men troligtvis gör ändå allt som existerar det.
Hej Zokrates !
Din kommentar är mycket intressant.
Har du läst tråden ”Vilar filosofi och naturvetenskap på solid grund ?”, där jag ställt några fundamentala frågor som ingen förefaller kunna svara på ?
Om jag tolkar dig rätt, vilket jag tror, är det du beskriver det jag benämner, universums abstrakta grundtillstånd, G. G uppfyller alltså de kriterier du beskriver!
För mig är det väsentligt, att du av ”egen maskin” kommer till denna slutsats, vilket du förstår när du läser följande.
Min åsikt är att detta är något mycket väsentligt, p g a att det rör sig om den ”solida grund” jag efterfrågat.
ALLT KAN HÄRLEDAS TILL G !
På min hemsida
http://www.maticweb.com förklarar jag bakgrunden till G. Det jag beskriver är ant svårt att snabbt ta till sig, men i korthet går resonemanget ut på följande, som refererar till den Sammanfattande figuren på hemsidan. Notera att fenomenen VÄG, TID och KRAFT definieras, och leder i förlängningen till svar på aktuella fundamentala frågor. Det du hävdar utgör m a o det fundament jag använder mig av för att definiera och besvara frågorna.
För att underlätta förståelsen av den inledande Sammanfattande figuren i mitt koncept, kan växelverkan-mekanismen via det abstrakta grundtillståndet, G, beskrivas via följande koncentrerade text. Figuren och denna text studeras förslagsvis därför inledningsvis lämpligen parallellt med varandra.
Bråkstrecket symboliserar NORMERAD BALANS mellan EXTERNT och INTERNT perspektivbelopp,
EXTERNT (+G, +jG) = Rummet och förnimbar verklighet = Täljare
FENOMEN: Differens/relation mellan NORMERAD och EJ NORMERAD ”G-densitet”.
FÖRNIMMELSE: f(ej normerad ”G-densitet”),
VÄG: funktion av diff-relation mellan +GNORM och −1/GEJ NORM När G >> 1 → −G ~ VÄG m
TID: funktion av diff-relation mellan −GNORM och +1/GEJ NORM När G >> 1 → 1/G ~ TID s^−1
KRAFT: funktion av diff-relation mellan ± jGNORM och ±1/jGEJ NORM När G >> 1 → 1/jG ~ KRAFT^±1
C LJUS-HASTIGHET = Gm∙1/Gs = G/G ~ 1 ~ Konstant m/s ~ 3∙108 m/s ~ c
Det medvetandet skenbart förnimmer av –G och –jG, är ”partikelprojektionerna”,
Foton, 1/ G FOTON resp
Graviton, 1/jG GRAVITON.
n = ANTALRE ~ VÄGNORM / RE-PARTIKELEJ NORM = G/ 1/G = +G2
n = ANTALIM ~ VÄGNORM / IM- PARTIKELEJ NORM = jG/ 1/jG = −G2
Det som maskeras/saknas via MP, ger normerat upphov till, +jG och –jG.
Medelvärdet av det som maskeras/saknas är, √+jG ∙ –jG = √G2 = ±G.
Notera att det vi benämner VÄG är av INTERN karaktär och således strukturellt ”självmaskerande”.
Väg i vacuum förefaller motsvaras av det abstrakta grundtillståndet, G.
Hälsar
Bengt / Illusionen