Gyllene spegeln

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 24 okt 2011 08:00

lösdrivaren skrev:
Algotezza skrev:
lösdrivaren skrev:Nemesis Divina?
Är det nån gudomlig diva eller? Var tvungen att googla.
Fick upp ”christian black metal”.
Varför skulle hon hinna ifatt mej? Är redan i hasorna på henne och jagar henne istället.

One day you'll get the answer.

/A-a

Nu blev jag riktigt skraj. Är de mörka krafterna ute efter min skalp?
Tror det var Parry Hotter som sa att livet är en dunkel tunnel utan utgång. Låter lite klaustrofobiskt.

Nej, man är själv den mörkaste kraften i sitt liv. Jag är det åtminstone. Alla skit jag får äta beror på mig själv. Därför att jag ibland uppför mig korkat, tanklöst, gör grejor som jag vet leder till lidande för mig själv, gör grejor som jag vet andra blir jääävligt irriterade på.

Jag gör det för att jag ibland gillar att skapa problem för att ha något att göra när jag försker lösa dem. Du vet, jag gillar att tänka och då måste man ha problem att tänka över.

Jag tänker som så att jag finns i denna värld för att jag gill ar att tänka. Här finns många problem att tänka över, som andra skapat och skapar och man själv skapar. Löser man ett problem kommer två nya.

It's a philosopher's paradise!

Lite Jesus-ord de flesta verkar ha glömt (från Matteusevangeliet):

Tro inte att jag har kommit med fred till jorden. Jag har inte kommit med fred utan med svärd. Ty jag har kommit för att ställa en man mot hans far, en dotter mot hennes mor, en sonhustru mot hennes svärmor, och mannens husfolk skall bli hans fiender. Den som älskar far eller mor mer än mig, han är inte värd att tillhöra mig, och den som älskar son eller dotter mer än mig, han är inte värd att tillhöra mig. Den som inte tar sitt kors och följer efter mig är inte värd att tillhöra mig. Den som finner sitt liv skall mista det, och den som mister sitt liv för min skull, han skall finna det.

/A-a
Algotezza aka Algotezza

Återgå till "Filosofi"