Antic skrev:Allt vi mäter och sätter siffror på gäller bara för oss själva, ingen annan.
Så när jag köper ett halvt kilo smör i affären, (se siffror) så gäller det bara mig? Vad gäller för dig?

Moderator: Moderatorgruppen
Antic skrev:Allt vi mäter och sätter siffror på gäller bara för oss själva, ingen annan.

Antic skrev:Vi delar väl samma sätt att uppleva universum på? Men det gör inte en fluga, ...

Antic skrev:Tid existerar endast objektivt där fasta värden definierar och mäter ut tid. I upplevelsen existerar ingen tid överhuvudtaget lika lite som några objektiva avstånd eller fasta objekt. I upplevelsen existerar bara "enkelriktad rörelse" där rörelsen skapar både känslan av tid, objekten och rummet.
Vi kan inte ens uppleva någon tid, bara progressiv rörelse som upplevs annorlunda dag för dag.
Antic skrev:Vi kan inte ens uppleva någon tid, ...
Antic skrev:Tid = Utmätta fasta värden
Objekt = Utmätta fasta värden
Rum = Utmätta fasta värden
I upplevelsen är alla objekt ständigt föränderliga, samma sak med rum och tid. Det är därför något kan hända överhuvudtaget i upplevelsen.
Upplevelse = Ständig rörelse
Objektivitet = Avsaknad av rörelse
Dessa två används hela tiden av oss.
Nästan som 1 och 0 på en dator, av och på.
Pilatus skrev:Men du reagerar på kroppsliga signaler av olika slag? Den biologiska klockan känner du väl av, eller kan du inte uppleva tid överhuvud taget?
Antic skrev:Upplevelsen kan inte hantera något som är fast och stilla.
Illusionen skrev: Vad är det som rör sig, och relativt vad ?
/ Illusionen
xion skrev:Illusionen skrev: Vad är det som rör sig, och relativt vad ?
/ Illusionen
Jag slänger in en liten kommentar här
All rörelse sker relativt något. Någon annan möjlighet existerar inte.
Användare som besöker denna kategori: 64 och 0 gäster