Hoppas att Prekognitivo inte blir avstängd....Detta är ju skitkul...
Är som sagt förstummad inför det faktum att Prekognitivo intre lyckas maskera sig bättre... Prekognitivo kanske hade passat som hemlig agent eller lönnmördare...Prekognitivo master of disguise;)
Vad är människa egentligen?
Moderator: Moderatorgruppen
Kultur betyder odling, det finns olika kultur i hela världen i olika länder och kontinenter, alla människor i en kultur eller land kan uppfostras eller odlas till ett eget kultur med sina egna språk och traditioner.
Kulturkrok kan förekomma om man har kontakt med andra kulturer eller länder med sina olika traditioner och olika språk.
människan kan odlas helt enkelt. men människans hormonella odling eller könhormonella odling kan också funka som en sort kulturellt process som skiljer människorna emellan precis som länder emellan skiljer de från olika kultur.
- ------------ män/kvinnlig eller blandat könhormondelning--------------
1------------------------------------------------------------------------------100
män-------------------------------blandat-------------------------------kvinnor
hetero----------------------------homo/bi--------------------------------hetero
-------------------heterokvinnlig--------------heteromanlig-------------------
Kulturkrok kan förekomma om man har kontakt med andra kulturer eller länder med sina olika traditioner och olika språk.
människan kan odlas helt enkelt. men människans hormonella odling eller könhormonella odling kan också funka som en sort kulturellt process som skiljer människorna emellan precis som länder emellan skiljer de från olika kultur.
- ------------ män/kvinnlig eller blandat könhormondelning--------------
1------------------------------------------------------------------------------100
män-------------------------------blandat-------------------------------kvinnor
hetero----------------------------homo/bi--------------------------------hetero
-------------------heterokvinnlig--------------heteromanlig-------------------
Philosophiae.
Neologismus: creandis linguis.
Metaphysicorum:
Sciertiam primorum in humana cognitione principiorum.
Metaphysicorum:
-
ShivaDestructor
PopJimmy skrev:Precis! Varför just revbenet? Det är något jag frågat mig själv under en väldigt lång tid.suchanother skrev:Varför just revbenet?
Jag tror att vi hade blivit lika förbryllade om det hade stått lilltån eller höger hand. Revbenet är kanske en metafor för något som är solklart i t.ex. judendomen, kan hända att revben är synonymt med någon hebreisk bokstav som i sin tur har djupare symbolisk innebörd.
Min vy är (och den har jag inte kommit på själv) att Adam och Eva inte var mänskliga varelser utan symboler för olika former av liv. Adam var asexuell protoplasma - läs amöba. Amöbor förökar sig genom delning. Nästa steg var sexuell fortplantning, differentiering i kön = Eva. Det är snabb utvecklingslära
Shiva
Människan, mänskligheten, den mänskliga varelse som är unik i sin skapelse. Människa det kvinnliga människa med sina xx kromosomer och den manliga människa med sina xy kromosomer, båda med sina 46 relativa kromosomer.
mellan en chinpans och en människa finns en skillnad på 3 kromosom, en chinpans har 43 kromosomer, en människa med down syndrom har 45 kromosomer och en med asperger syndrom har 47 kromosomer, vad gör oss till mänskliga varelser?, kromosom skillnader, men sedan vem ska bestäma vad är människa egentligen?
Den hormonella människan spokar överallt inom det sexuella urvalet, om vi tänker oss en hormon behandling för en kvinna som vill bli man eller en man som vill bli kvinna, hur skulle det påverka vår kromosom delning om man likas med det, jag menar om själva processen från kvinligt till manligt eller från manligt till kvinnligt, om vi låter oss fantisera lite om det; kvinnliga varelser har xx kromosomer och den manliga varelse har xy. Skulle den kvinnliga som hade xx utvecklas genom det hormonella till en xxy människa och den manliga som hade xy utvecklas till xxx.
men vänta lite, jag tror att de var redan i dessa tillstånd, det var därför de ville byta kön, men varför ville de byta kön? anpassning? för samhällets skull eller för eget skull?, de vet inte själva eller hur?
vad är människa egentligen?
ursäkta min abstrakta tänkande, det kanske beror på min autism.
mellan en chinpans och en människa finns en skillnad på 3 kromosom, en chinpans har 43 kromosomer, en människa med down syndrom har 45 kromosomer och en med asperger syndrom har 47 kromosomer, vad gör oss till mänskliga varelser?, kromosom skillnader, men sedan vem ska bestäma vad är människa egentligen?
Den hormonella människan spokar överallt inom det sexuella urvalet, om vi tänker oss en hormon behandling för en kvinna som vill bli man eller en man som vill bli kvinna, hur skulle det påverka vår kromosom delning om man likas med det, jag menar om själva processen från kvinligt till manligt eller från manligt till kvinnligt, om vi låter oss fantisera lite om det; kvinnliga varelser har xx kromosomer och den manliga varelse har xy. Skulle den kvinnliga som hade xx utvecklas genom det hormonella till en xxy människa och den manliga som hade xy utvecklas till xxx.
men vänta lite, jag tror att de var redan i dessa tillstånd, det var därför de ville byta kön, men varför ville de byta kön? anpassning? för samhällets skull eller för eget skull?, de vet inte själva eller hur?
vad är människa egentligen?
ursäkta min abstrakta tänkande, det kanske beror på min autism.
Philosophiae.
Metaphysicorum:
Metaphysicorum:
Före solsken kommer regn
neo skrev:ursäkta min abstrakta tänkande, det kanske beror på min autism.
Jaså var det autism du hade? Du nämnde dyslexi tidigare. Kanske är det en kombination.
Var det inte Pippi Långstrump som fick spunk en gång? Får mig att tänka på det.
I alla fall brukar autister inte vara sådana hejjare på abstrakt tänkande, så jag tror inte att det du "har" är autism. Jag tror helt enkelt att du är lite speciell, och det är ju bra!
fosolif skrev:Hoppas att Prekognitivo inte blir avstängd....Detta är ju skitkul...
Så länge alla är nöjda är jag nöjd. Det är bra om någon kan axla rollen som forumets helige dåre tycker jag (narrplatsen är redan tillsatt).
archaxe skrev:Ja, det är ju en möjlig förklaring.
Är du säker? Finns det omöjliga förklaringar? Jag vet inte ens om det är en förklaring. För-klaring, det som kommer innan det blir klarare. För-klaringen lägger grunden för klarhet men är i sig själv grumlig; ett mulet oväder; stormen före lugnet.
S, speciell
Man kan ha mild autism (typ asperger) och ändå kunna tänka abstrakt, men det är inte så vanligt...
Apropå vad som är människa kan man ju fråga sig varför människor känner sådan benägenhet att sätta ettiketen "normal" och "icke normal" på saker och ting. Det normala är det som bör eftersträvas. Kan detta delvis ha att göra med att människor gärna vill glömma bort sin egen ensamhet? Vad tror ni, ska sova så jag skriver inge mer. =)
Vad som är människa går enligt mig inte att uttrycka i ord, det går bara att uppleva. LÄS Siddharta
Apropå vad som är människa kan man ju fråga sig varför människor känner sådan benägenhet att sätta ettiketen "normal" och "icke normal" på saker och ting. Det normala är det som bör eftersträvas. Kan detta delvis ha att göra med att människor gärna vill glömma bort sin egen ensamhet? Vad tror ni, ska sova så jag skriver inge mer. =)
Vad som är människa går enligt mig inte att uttrycka i ord, det går bara att uppleva. LÄS Siddharta
Tja, motsägande förklaringar kanske kan ses som omöjliga - frågan är då om de överhuvudtaget är förklaringar. Thereof learnt the twisted. Är du säker på att man kan härleda ordet "förklarings" betydelse genom att analysera det tll "för" och "klaring"? Fungerar det likadant med "ex" och "planation"? Jag tänker mig något i stil med "explaining = to plain sth out" - att släta ut något (t ex pannans djupa veck?).
Är nu detta en rimlig förklaring på dessa ords ursprung? Ursäkta min autism och fascination för dessa fenomen, käre narr. Jag spelar också schack, flyttar hästar och räknar primtal. "Ett primtal, två primtal... tre primtal..."
Autism var ordet. Vad kommer det ifrån?
R, välbehövd.
Är nu detta en rimlig förklaring på dessa ords ursprung? Ursäkta min autism och fascination för dessa fenomen, käre narr. Jag spelar också schack, flyttar hästar och räknar primtal. "Ett primtal, två primtal... tre primtal..."
Autism var ordet. Vad kommer det ifrån?
R, välbehövd.
archaxe skrev:Autism var ordet. Vad kommer det ifrån?
"autism (nylat. auti´smus, av grek. auto´s 'själv'), kontaktstörning som präglas av självförsjunkenhet, otillgänglighet och opåverkbarhet." (Källa: NE)
Ganska kass definition, men frågan gällde vad ordet kom ifrån. För lite fylligare beskrivningar av tillstånden (autismspektrum), se länkar:
http://ani.autistics.org/
http://www.autismforum.se/gn/opencms/web/AF/
http://www.autism.se/
http://www.autism.org/
It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.
(Douglas Adams)
(Douglas Adams)
ursäkta, datan pajade.
vad är människa egentligen? vad är heterosexualitet egentligen? vad är bisexualitet egentligen? vad är homosexualitet egentligen?vad är autism egentligen? vad är asperger syndrom egentligen? vad är dyslexi egentligen? vad är MBD egentligen? vad är ADHD egentligen? vad är ADD egentligen? vad är DAMP egentligen? vad är en tänkande människa egentligen? vad är en hormonellt människa egentligen? vad är överaktiva människa egentligen? vad är evolution egentligen? vad är mutation egentligen? vad är diagnostisering egentligen? vad är statsystem egentligen? vad är skolsystem egentligen? vad är medicin/droger egentligen? vad är vinst egentligen? vad är moral och etik egentligen?
Vi lever i en värld av illusioner i sinnernas värld, där människor odlas (kultur) uppfostras till en sämre värld, det är dags att vakna till idéernas värld (Platon) och till den största idé: godhetens idé, för att det onda är bara en illusion.
http://www.naringsrad-naringsron.com/hyper.html
Philosophiae.
Metaphysicorum:
Metaphysicorum:
Men tänk om vi har en ledande testikeln eller äggstock, preciss som vi har en ledande arm, ben, öga, öra eller ledande hjärnhalva, vilken galen tanke eller fantasi jag har, men tänk om vi går ännu djupare i fantasin, att själva sperm är ju levande när den vill nå ljuset i ägget, och själva ägget är också levande när den är väntande på den starkaste sperm för att kramas och ge liv till en ny tänkande varelse.
Tänk om själva sperm också har två sort medvetande, som två hjärnhalvor så att säga, och lika så ägget, med sina respektive ledande sort medvetande. vilken komplicerad fantasi eller hur?
Men det låter ju logisk eller galet, men det är bara en tanke.
om vi låter fantasin flyga iväg med intuitionensparadox:
tänk om en barn ska föddas om 9 månader, och vi gör nu en träff mellan sperm och ägget, spermen har 2 hjärnhalvor, höger som är femenin och vänster som är maskulin, men det är bara en av de som är ledande, den mest stark hormonella, vi säger höger det femenina är ledande.
Nu tar vi ägget som också har 2 halvor av något i sig, vänster som är maskulin och höger som är femenin, och bara en av de är ledande också, vi tar vänster det maskulina.
Ok, nu har vi en sperm som har höger femenin ledande medvetenhet och en ägg som har vänster maskulin ledande medvetenhet., både sperm och ägget är nu blandat i en process för att göra en medvetna människa. båda har maskulin och femenin blandning. Vi ska inte glömma att själva sperm kommer från den högra testikeln som var ledande och också femenin. Och ägget kommer från vänster äggstock som är också maskulin.
Nu har vi sperm och ägg och det börjar celldelningen och hela blandningen av maskulina och femenina kriget för båda de där ledande medvetenheter, den mest starkande hormonella ska vinna och bestämma det medvetna och kanske också det könorganiska.
Till sist, efter 9 månader det blev en flicka, det femenina hormonella vann, men det var inte mycket skillnad mellan påängerna för att det femenina skulle bli det ledande könen, i det utseende mässiga iaf, men samtidigt var hon mer sexuellt atraherad av personer som såg ut som hon själv gjorde, hon hade för mycket manliga hormoner i sig och utan att nödvändningvist ha vunnit den ledande hormonella rollen.
Philosophiae.
Metaphysicorum:
Metaphysicorum: