Jbig skrev:vilka andra auktoriteter kallar stater utan kvinnlig rösträtt för demokratier då?
De som uppfann termen och använde den i flera hundra år innan du ens var född? Slå gärna upp demokrati i ett lexikon så kan du få läsa mer. Termen uppfanns
inte iom att kvinnor fick rösträtt, såsom du låter göra gällande.
Men jag försöker inte argumentera emot dig här. Jag personligen anser också att inklusion är viktig, och till skillnad från dödsstraff så är just inklusionen en av de faktorer som man faktiskt kan säga
hör till begreppet. Så om du bara hade varit tydligare från början så hade vi sluppit en del utvecklingar. Om du faktiskt hade läst mitt inlägg så hade du sett att jag skiljer på dina faktafel och cirkelresonemang (under punkt 1) och din oförmåga att uttrycka dig klart (under punkt 2).
Du erkänner alltså att du anser "pöbeln" är majoriteten i samhället
Nej. Jag skrev exakt vad jag ansåg pöbeln var. Gå tillbaka och läs så slipper du gissa.
Nattväktarstaten "light" skapade jag för bara några dagar sedan, en bra grej anser jag! Några prpoblem med det, vännen? :D
Nej, hitta på vilka termer du vill. Men du kan inte använda dina påhittade termer för att argumentera mot vad jag och alla andra människor i världen kallar för "nattväktarstaten".
Jaha, det går att leva i en icke-demokrati men ända leva i en liten demokrati då - kan denna lilla Community-demokrati" påverka den större månntro?
Lika mycket som din Svenska röst påverkar vad som händer i Tyskland. Alltså lika mycket som i vanliga demokratier.
Och är man garanterad att inte icke-demokratins polis slår till om den lille börjar växa? Vilka garantier finnes tro?
Vad
poliser gör har man aldrig några garantier emot. Det finns poliser som misshandlar och våldtar även inom demokratier. Vad vi har garantier för är att tala om vad
lagen säger. Och där har man fullständiga garantier.
Så om man vill förändra din nattväktarstat helt, går ej detta, utan man måste lämna "riket" - därmed är diktaturen genomförd, och dogmen fastlåst vid fascismen!
Tack själv. Du beskrev just hur det fungerar
idag i
världen. Jag kan inte införa skattehöjningar i Frankrike, Tyskland eller USA utan att bli medborgare i något av dessa riken. Och detta kallar du genomförd "diktatur" och en dogm fastlåst vid fascism?
Så ser inte jag det. Ingen annan heller. Skall du angripa nattväktarstaten i framtiden; se till att göra det på ett sådant sätt att dina angrepp inte också riktas mot våra vanliga demokratier. Just nu saknar din argumentation värde.