Deltagande i julfest

Moderator: Moderatorgruppen

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Deltagande i julfest

Inläggav Anne » 19 dec 2020 00:16

Jag vet hakka... :(

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Deltagande i julfest

Inläggav hakkapeliitta » 20 dec 2020 12:25

Imorgon börjar upploppsrakan, råmaterial måste införskaffas, anjovis till Jansons Frestelse, köpte igår fyra kilo potatis så den biten är tryggad, kålrot till finsk kålrotslåda måste införskaffas, lök, grädde, inte att glömma sillsalladen, har ett specialrecept, ett kg förkokta och skalade rödbetor, lök, ättiksgurka, crème fraîche, 4 burkar matjesfiléer, julbordets höjdare.
Vad mer? Skinka, är inte så förtjust i det men ändå ett måste. Är i valet och kvalet, köpa färdigskivad från delikatessdisken, kostar 200:- kilot eller griljera själv. I Expressens test fick Garants billiga, 39,90 kilot, högsta betyg. Finns på Hemköp. Viss förtjusning är griljera själv med en glögg i näven och tomtemössan på.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17376
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Deltagande i julfest

Inläggav Pilatus » 20 dec 2020 13:30

Allt är klart för start, har till och med provsmakat Aalborgs Jule Akvavit. Så jag passar på att önska alla en riktigt God Jul.

Bild
Moderator

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7790
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Deltagande i julfest

Inläggav Anders » 22 dec 2020 11:29

Detsamma, Pilatus!

Beställt för hemkörning. Gå och julhandla går fetbort.
Minimal inköpslista eftersom det (trevligt nog) bara blir egna familjen : Potatis, sill, lax. Prinskorv, köttbullar, ägg, grönkål. Vanligtvis brukar frugans släkt invadera och då skall det vara allt mellan grisfötter och skum tysk kål. Saknar dock jansson, andra julen utan, sen morsan dog.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017


Återgå till "Filosofi"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 40 och 0 gäster