viktiga för mig och mitt liv...
Moderator: Moderatorgruppen
viktiga för mig och mitt liv...
Sartre och den norske författaren Erland Loe! Det är bara du själv som ska leva ditt liv därför måste DU, genom dina val, skapa det liv DU vill leva!
-
Philosopher King
Många bra böcker kan rekomenderas.
Läs gärna "slumpen är ingen tillfällighet" av Jan Cederquist. Den kommer få dig att undra...
Erland Loes bok "naiv.super" är en strålande roman. Tyvärr slut från förlaget. Köp den om du finner den! Loes andra böcker " Doppler" och "Blåst" är minst lika bra. De handlar om livet och de val man gör....eller inte gör.
Långtråkighetensfilosofi av ??? (kommer inte ihåg vad norrmannen heter) Mycket bra och tänkvärd!
Läs gärna "slumpen är ingen tillfällighet" av Jan Cederquist. Den kommer få dig att undra...
Erland Loes bok "naiv.super" är en strålande roman. Tyvärr slut från förlaget. Köp den om du finner den! Loes andra böcker " Doppler" och "Blåst" är minst lika bra. De handlar om livet och de val man gör....eller inte gör.
Långtråkighetensfilosofi av ??? (kommer inte ihåg vad norrmannen heter) Mycket bra och tänkvärd!
-
Advocate
-> läraren
Det var ett tag sedan jag läste Naiv.super men jag minns att jag tyckte fruktansvärt mycket om den. Lättläst och intressant. Jag minns att jag fascinerades av huvudpersonen, hans utmaningar, rotlösheten. Ändå hajjade jag riktigt aldrig innebörden med boken. Vad har du för tankar kring boken?
Det var ett tag sedan jag läste Naiv.super men jag minns att jag tyckte fruktansvärt mycket om den. Lättläst och intressant. Jag minns att jag fascinerades av huvudpersonen, hans utmaningar, rotlösheten. Ändå hajjade jag riktigt aldrig innebörden med boken. Vad har du för tankar kring boken?
Jörgen skrev:Du, jag såg det där! (meddetsamma)
Var det här verkligen din första post?
Komma hit och lustiggöra dig över mig?
HAN visste vad det var fråga om!
Jag förstod vad du menade men det blev komiskt när jag läste det snabbt, hoppas du inte tog illa upp.
Min första post, har varit medlem på ett annat filosofiforum (Cognitio) innan som dessvärre ska läggas ned inom en kort tid.
Vi ses nog snart i andra diskussioner, ha det bra så länge!