Låt oss för ett ögonblick anta; att du skalar bort följande skikt från det som är uppfattningen av dig
Således
Ta bort din familj och släkt,deras namn, arbetskolleger, vänner, partner.
Alla typer av relationer. Nu finns det ingen du känner. Ta också bort ditt namn och den röst du känner igen som din. Ta bort allt som begränsar dig till dina miljöer i vardagen. Dina erfarenheter och kunskaper. Ta dig utanför den kroppsliga medvetenheten;tills du finner den absoluta dialogen med dig själv, under förutsättning att du är medveten att det undermedvetna responderar. Vad känner du då, att du är och vem ? Är det detta vi kallar element ? är vi då ensamma element, eller är vi relaterat delat till andra ?
Jag vet inte vad jag är, eftersom kläder förhindrar mig att känna, graden av kyla och värme, som binder min innersta vävnad.
till en rik yttre identitet - att däri leva genom.
Måste människan då leva genom en illusion baserat på referenser och konsekventa ramar för att tillgodogöra sig accesser, för att därigenom nå ett socialt framgångsrikt liv ? fastän den pågående medvetandeprocessen styrs av helt andra regler; behov, beroende.
Vad är törst ?
Kroppens autonoma reflexer eller sinnets behov av mättnad?
Vad och Vem är Du ?
Moderator: Moderatorgruppen