mm.
Den rapporten säger att 40% av de utlandsfödda hade blivit utnytjade som barn mot 3% av de svenska.
Rapporten skriver senare att de som blivit utsatta inte alltid själva utsätter andra för övergrepp. Varför vet dom inte.
De sociala förhållanden är faktorer som spelar in. Etnicitet gav ingen skilnad. Droger och familjeförhållanden har betydelse.
Så visst finns det homosexuella som begår övergrepp på barn. Säkerligen Finns det lika många om inte mer hetrosexuella som begår övergrepp.
Om det finns homsexuella som hetrosexuella som begår övergrepp så är det ingen unik faktor. sexualiteten har inget med övergreppen att göra.
Övergreppen beror på andra faktorer. Men jag kan ju tolka fel..
Hur ska vi minska invandringen på ett vettigt vis?
Moderator: Moderatorgruppen
-
Korrespondenten
- Avstängd
ZOKRATES SKRIVER VÄL!
Och då menar jag att han är duktig på att argumentera!
Zokrates är en intelligent individ!
Hur hans budskap sedan uppfattas är upp till var och en!
Måhända att han och jag bittert går i luven på varandra inom andra ämnen ( är ganska normalt inom diskussionforum att man förr eller senare blir oense - må då den bästa argumenteraren vinna ), men inom detta ämne håller jag iallafall med.
Och då menar jag att han är duktig på att argumentera!
Zokrates är en intelligent individ!
Hur hans budskap sedan uppfattas är upp till var och en!
Måhända att han och jag bittert går i luven på varandra inom andra ämnen ( är ganska normalt inom diskussionforum att man förr eller senare blir oense - må då den bästa argumenteraren vinna ), men inom detta ämne håller jag iallafall med.
-
Ungkarl
Vänta nu, vad är det för fel på att vara rädd, konservativ rasist? Alla känner rädsla, konservatism kan vara en sund politisk ideologi, rasism är, tills man gör något dumt med den, en naturligt hälsosam del av människans psyke.Marko skrev:Rädda konservativa rasister kan sopas undan någonstans, dom är ett litet hinder i vår del av världen.
I alla fall, jag tycker att diskussionens kärna har mycket att göra med om vill ha lite hemtrevnad här i sverige eller vi vill omvandla det till en mekanisk, fundamentalistkapitalisktisk arbetsmyrstack med lite olika färger på myrorna.
En mentalt normal och frisk människa gillar inte invandrare på egen mark annat än som turister, vänner på besök, studerande, arbetare vars huvudsyfte är att just arbeta hårt och tillföra värde eller annat trevligt. Ingen psykfrisk människa gillar att ha permanentade, främmande klannätverk på egen mark, såsom jag förstår det.
Därmed inte sagt att vi inte ska älska. Älska alla kulturer och människor, älska på, alla människor är värda kärlek, undvik att skapa en destruktiv "koko-" eller "knäpptillvaro" där den svenska etniska identiteten går förlorad bara.
Dock förstår jag att det finns många som vill minska invandringen som har andra utgångspunker och synvinklar på världen än mina egna, ofta mycket intressantare och väluttänkta än mina.
Fegheten i sig är det inget fel på. Det är hur den tar sig i form som är felet.
Det är ingen fel med att vara lycklig heller, men jag kan förkasta många former som lyckan tar sig.
vad är egen mark ?
Det finns delade uppfattningar om vad som är ägande.
Materialistens kapitalisiska vy är att vi äger allt som vi betalat för
Andra menar på att ingen kan äga något, ens sitt eget liv.
Vem äger ett teratorie ?,
Jag tror att en människa har ett par decimeter av eget område som inte ska kränkas.
Sen handlar det om ett par meter som man skyddar. utöver det så har man väl inget 'ägande' ?
Grannens lägenhet är inte mitt område. och jag tror heller inte att inandrare vill flytta in i grannens bostad.
Det är ingen fel med att vara lycklig heller, men jag kan förkasta många former som lyckan tar sig.
vad är egen mark ?
Det finns delade uppfattningar om vad som är ägande.
Materialistens kapitalisiska vy är att vi äger allt som vi betalat för
Andra menar på att ingen kan äga något, ens sitt eget liv.
Vem äger ett teratorie ?,
Jag tror att en människa har ett par decimeter av eget område som inte ska kränkas.
Sen handlar det om ett par meter som man skyddar. utöver det så har man väl inget 'ägande' ?
Grannens lägenhet är inte mitt område. och jag tror heller inte att inandrare vill flytta in i grannens bostad.
Mest fascinerande anser jag vara skillnad mellan debatten på nätet, hos pöbeln som det brukar heta bland det etablerade mediakollektivet och det som kommuniceras till undersåtarna av detsamma och våra politiker. skulle de senare förmedla funderingar bland de som är kritiska här, även om de skulle problematisera liknande inlägg i denna tråd så är deras karriärer slut. De skulle bli stämplade som rasister och skulle fasas ut från maktelitklubben.
Så invandringspolitiken kommer självklart inte ändras en 1 mm. Istället för att nu klaga så anpassa dig istället. Kursen är lagd. Ett spännande socialt experiment är det. Varför politikerna ser det som ett etersträvansvärt mål att skapa getton vet jag ej, lika lite varför de vill skapa mer segregation men någon tanke är det väl med det.
Nåväl vi som lever i homogena svenska områden betraktar nog detta lite med fascination. Vi kommer inte kontakt med vårt nya segregerade multikulturella samhälle som finns i våra problemområden, våra skapadade getton (de kommer heller aldrig media/politiska eliten kontakt med). Det enda vi ser är nya matställen och mörkhyad städare. Men det är väl kanske detta som är tanken?
Så invandringspolitiken kommer självklart inte ändras en 1 mm. Istället för att nu klaga så anpassa dig istället. Kursen är lagd. Ett spännande socialt experiment är det. Varför politikerna ser det som ett etersträvansvärt mål att skapa getton vet jag ej, lika lite varför de vill skapa mer segregation men någon tanke är det väl med det.
Nåväl vi som lever i homogena svenska områden betraktar nog detta lite med fascination. Vi kommer inte kontakt med vårt nya segregerade multikulturella samhälle som finns i våra problemområden, våra skapadade getton (de kommer heller aldrig media/politiska eliten kontakt med). Det enda vi ser är nya matställen och mörkhyad städare. Men det är väl kanske detta som är tanken?
Fridens Liljor
Här är i alla fall en person som berömmer oss europeér för vår acceptans av olikheter.
http://www.svd.se/kultur/vi-har-en-svar ... 401771.svd
http://www.svd.se/kultur/vi-har-en-svar ... 401771.svd
Återgå till "Politik och samhälle"