En husbonde kan abortera sin inneboende fru, eftersom hon som kvinna inte är medveten på samma sätt som han, och dessutom är ju mannen värd, och det är hans hus.
En kvinna kan abortera barnet hon är vard för, eftersom barnet inte är medvetet på samma sätt som hon, och det är ju hennes kropp.
Abort - bortom gränsen
Moderator: Moderatorgruppen
Abort - bortom gränsen
Ner med enfalden! Heja mångfalden!
Men jag ville alltså gärna ha en egen tråd.
Du kan väl visa denna länk till din flickvän:
http://www.landoverbaptist.org/news0500/femsoul.html
Du kan väl visa denna länk till din flickvän:
http://www.landoverbaptist.org/news0500/femsoul.html
"Jesus said that the sole reason God created women in the first place was to provide company and service to men (1 Corinthians 11:9), God determined that men would be lonely living alone, so he created women purely to keep men company and serve their needs (Genesis 2:18-22). Women are therefore completely subordinate to men (1 Corinthians 11:3). It stands to reason, though, that once men enter the Kingdom of Heaven, they will be one with God, and will no longer be lonely and in need of mortal companionship. Thus, the reason behind having women will no longer exist. Women, like the members of the animal kingdom, will fall by the wayside."
-
PlaskPojken
- Kontakt:
Abort - bortom gränsen
Jörgen skrev:Enligt kyrkomotet i Nicosia, året var 330 eller nåt sånt, så kom vi fram till att kvinnor ej hade själ, således kan man nog dra slutsatsen att de inte kan anses vara riktigt medvetna, som vi.
Kom "vi" fram till att kvinnor ej hade själ? "VI"? Vilka vi?
"Shower Shorts - For the man who has nothing to hide, but still wants to..."
Medlem i Härnösandsmaffian
-
PlaskPojken
- Kontakt:
Abort - bortom gränsen
"Jesus said that the sole reason God created women in the first place was to provide company and service to men (1 Corinthians 11:9), God determined that men would be lonely living alone, so he created women purely to keep men company and serve their needs (Genesis 2:18-22). Women are therefore completely subordinate to men (1 Corinthians 11:3). It stands to reason, though, that once men enter the Kingdom of Heaven, they will be one with God, and will no longer be lonely and in need of mortal companionship. Thus, the reason behind having women will no longer exist. Women, like the members of the animal kingdom, will fall by the wayside."
Hahaha...Så sexlusten försvinner också då eller?
Annars skulle man kunna använda detta som ett riktigt bra argument till kristna som är emot homosexuella.
Kom "vi" fram till att kvinnor ej hade själ? "VI"? Vilka vi?
Såna som du och jag, som äger självmedvetenhet.
Jag ville gärna att man skulle ta ställning till, om mina två påståenden (i första posten) var korrekta och sanningsenliga, och om inte - varför inte...
Påståendet av en kvinna: "Det är min kropp" om ett ofött barn, finner jag lika hårresande som en makes påstående om sin frus kropp: "Det är min kropp".
Jag är inte religiös, utan man. Män vet. Endast män. Men inte alla.
-
PlaskPojken
- Kontakt:
Abort - bortom gränsen
Jörgen skrev:Jag ville gärna att man skulle ta ställning till, om mina två påståenden (i första posten) var korrekta och sanningsenliga, och om inte - varför inte...
Om jag ska ta ställning till detta så är min första reaktion att du säger emot dig själv. Först skiver du att en kvinna har rätt att abortera sitt barn eftersom barnet är i hennes kropp (hon är värd för fostret)
En kvinna kan abortera barnet hon är vard för, eftersom barnet inte är medvetet på samma sätt som hon, och det är ju hennes kropp.
Men nu skriver du att just det argumentet är lika värdelöst (hårresande) som en makes påstående om sin frus kropp
Påståendet av en kvinna: "Det är min kropp" om ett ofött barn, finner jag lika hårresande som en makes påstående om sin frus kropp: "Det är min kropp".
Så , vad menar du egentligen?
Jag är inte religiös, utan man. Män vet. Endast män. Men inte alla.
Om du inte är religiös, varför grundar du dina argument på ett kyrkomöte i Nicosia?
*Väldigt förrivrad*
Återgå till "Politik och samhälle"