USA, jaha nu lär de bomba igen
Moderator: Moderatorgruppen
USA, jaha nu lär de bomba igen
Med lite sur ironi undrade jag för 6 månader sedan om det gick att spela på när (inte om) USA skulle bomba Iran. Vadslagningsbyråerna lär väl sky denna fråga om odds lika ihärdigt som Carolas odds på melodifestivalen.
Vad jag undrar är hur resonerar egentligen Iran? Att lista ut vad USA kommer göra kan ju vilken byfåne som helst, så vad har de för långsiktig plan/strategi? Vad tror ni?
Vad jag undrar är hur resonerar egentligen Iran? Att lista ut vad USA kommer göra kan ju vilken byfåne som helst, så vad har de för långsiktig plan/strategi? Vad tror ni?
Förklara för amerikanska tevetittarna, att inte allting handlar om deras egna fyllefantasier, världen är inte all byggt för att tillfredställa just deras masturbationsbehov, och att de inte mycket vet, speciellt inte om sånt som inte visas på teve för dem.
DÖD ÅT USA!!! Pigwhitey, die! Die pigdog die.
skit is u.s. they are finished.
Ner med enfalden! Heja mångfalden!
Jörgen skrev:Förklara för amerikanska tevetittarna, att inte allting handlar om deras egna fyllefantasier, världen är inte all byggt för att tillfredställa just deras masturbationsbehov, och att de inte mycket vet, speciellt inte om sånt som inte visas på teve för dem.
Ähä administrationen kör väl samma gamla klassiska stormaktsknep, finna fiender allt för att ena den egna befolkningen.
Irak däremot är jag mer pragmatisk, om, säger OM, Irak skulle utveckla sig till en demokrati så tackar jag USA för det. FN gjorde inget. Please inga arguemnet emot detta och USAs "egentliga planer" osv jag sa bara OM.
- Guds tjänare
- Avslutat konto
Varför skall inte Iran utveckla atomvapen för ?? om USA har det bör Iran också ha det. eller ? Vem var det som dödade hundratusentals genom att använda atombomber ?? Har ni glömt Nagasaki och hiroshima?
USA tror att dem är några jävla "världspoliser". Men det enda dem gör är att ställa massa elände! Vem var det som skapade Usama bin ladin ? Vem var det som hjälpte (honom till tronen?) Saddam Hussein med att döda ca 1 miljon Iranier?
JO USA!!!
USA HAR SKAPAT VÄRLDENS STÖRSTA TERROSRISTER!! Och nu vill dem bomba Iran för att dem inför kärnkraft. Ironiskt
USA ska hantera sina egna problem innan dem bryr sig om andra.
Hälsningar
Guds tjänare
USA tror att dem är några jävla "världspoliser". Men det enda dem gör är att ställa massa elände! Vem var det som skapade Usama bin ladin ? Vem var det som hjälpte (honom till tronen?) Saddam Hussein med att döda ca 1 miljon Iranier?
JO USA!!!
USA HAR SKAPAT VÄRLDENS STÖRSTA TERROSRISTER!! Och nu vill dem bomba Iran för att dem inför kärnkraft. Ironiskt
Hälsningar
Guds tjänare
My lord, I know myself for what I am. And I throw my soul in your forgiveness, in the full knowledge this, I deserve non at your loving hand.
Sluta tala om länder som om vore de autonoma entiteter, eller summan av befolkningen. ”Nationer” kan inte göra någonting, de finns bara på papper. Tala om nationernas maktapparater och människorna i toppen av nyss nämnda hierarkier istället, så slipper ni felaktig skuldbelägga, rosa och rasa över människor som är i fallet helt oskyldiga/ovidkommande.
Edit: Jag är tammetusan dyslektiker.
La Danse Macabre
- Guds tjänare
- Avslutat konto
Bifrost skrev:Sluta tala om länder som om vore de autonoma entiteter, eller summan av befolkningen. ”Nationer” kan inte göra någonting, de finns bara på papper. Tala om nationernas maktapparater och människorna i toppen av nyss nämnda hierarkier istället, så slipper ni felaktig skuldbelägga, rosa och rasa över människor som är i fallet helt oskyldiga/ovidkommande.
När jag skriver USA så menar jag inte "USAs befolkning" (om du nu trodde det). Utan jag menar politiken i USA (urikes politiken)
Hälsningar
Guds tjänare
My lord, I know myself for what I am. And I throw my soul in your forgiveness, in the full knowledge this, I deserve non at your loving hand.
- Filosofitrollet
Guds tjänare skrev:Varför skall inte Iran utveckla atomvapen för ?? om USA har det bör Iran också ha det. eller ? Vem var det som dödade hundratusentals genom att använda atombomber ?? Har ni glömt Nagasaki och hiroshima?
Eftersom du är muslim så förstår jag varför du var emot att USA stoppade det andra världskriget och judeutrotningen.
USA tror att dem är några jävla "världspoliser". Men det enda dem gör är att ställa massa elände! Vem var det som skapade Usama bin ladin ?
Vem var det som hjälpte (honom till tronen?)
Saddam Hussein med att döda ca 1 miljon Iranier?
JO USA!!!
Vem hjälpte dig till det här filosofiforumet? Jo, din mamma.
Du är inte i någon position att diktera framtiden.
- Guds tjänare
- Avslutat konto
Makterna skrev:Guds tjänare skrev:Varför skall inte Iran utveckla atomvapen för ?? om USA har det bör Iran också ha det. eller ? Vem var det som dödade hundratusentals genom att använda atombomber ?? Har ni glömt Nagasaki och hiroshima?
Eftersom du är muslim så förstår jag varför du var emot att USA stoppade det andra världskriget och judeutrotningen.USA tror att dem är några jävla "världspoliser". Men det enda dem gör är att ställa massa elände! Vem var det som skapade Usama bin ladin ?
Vem var det som hjälpte (honom till tronen?)
Saddam Hussein med att döda ca 1 miljon Iranier?
JO USA!!!
Vem hjälpte dig till det här filosofiforumet? Jo, din mamma.USA ska hantera sina egna problem innan dem bryr sig om andra.
Du är inte i någon position att diktera framtiden.
Har du inget vettigt att skriva ??
Eftersom du är muslim så förstår jag varför du var emot att USA stoppade det andra världskriget och judeutrotningen.
Du måste vara muslim själv "makterna", som kan så mycket kunskaper om muslimer.
(En sak du kan du lära dig makterna, är att det var Sovjet som stoppade Tyskland när dem var som starkast, USA kom där på slutet, och lekte hjältar)
/Guds tjänare
-
Tomas Brolins målgest
- Johan Ågren
- Administratör
- Guds tjänare
- Avslutat konto
Iran har inte någon strategi, Iran kommer bombsäkert att försätta anrika uran. (men det är inte säker att dem kommer göra kärnvapen av det. Iran kanske säger sannigen, och gör det för "elen")Kallekula skrev:Kommer inte ifrån detta med hur Iran resonerar. Hur tänker de. De vet ju konsekvenserna. Så vad är deras långsiktiga strategi?
En annan säker sak är att när USA får veta att Iran forsätter anrika uran, så kommer USA bomba Iran.
Frågan är om USA försöker gå in Iran med mark styrkor ??
/Guds tjänare
Återgå till "Politik och samhälle"