Var står de andra forumsmedlemmarna politiskt?

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Logos
Kontakt:

Inläggav Logos » 09 jan 2009 10:37

Avantgardet skrev:Sakta i backarna! Det där var svårsmält! Om något genialt, mot förmodan, skulle ha funnit sin väg in i nåt jag skrivit så är det av misstag. Finner jag ett geni i min egen gestalt så kör jag honom på porten! Kommer sällan mer än utanför min ytterdörr innan någon hunnit droga ned mig. Inbillar mig att jag har min påverkan ändå, även om jag så råkar vara påverkad.
.

Du har ju i alla fall garanterat det som Gardner skulle kalla "lingvistisk intelligens". Det är väl bara att börja att blogga eller något. Jag skulle garanterat få mina elever att följa din blogg i så fall  :D
What's the ugliest
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
But I think it's YOUR MIND

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 09 jan 2009 10:41

Avantgardet skrev:Inte mer än 5-2? Jag har legat av mig. Kalle har varit på mig i flera år. Han tycker visst inte om att jag pluggar.

Jo men jag gör det mest för tjafsandets skull. Det vet du. Vad du gör eller inte gör bryr jag mig egentligen inte om. Och det vet du med.  :)

Fan vad bakis jag är. Kanske borde röka på istället för att dricka på sådär en vardag.

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 09 jan 2009 10:45

Skogsälvan skrev:Äsch, du vet nog att jag gillar din enerigi och lite rörelse, Kalle. Finns ingen anledning att "omvända" dig  :)

Puss  :wink:

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 09 jan 2009 15:45

Miles, imponerad! Du plockade den på stört. (Men det måste tilläggas: för en pitebo är västerbottniskan som skånskan är för en svensk. En norrbottning talar från bröstet och magen, han är lugn och stadig, men kraftfull, en västerbottning talar från svalg, mun, gom, och i synnerhet näsa, och är en falskspelande bakslug djävel...)

Magister Rolf, skulle du verkligen göra det? Verkar oansvarigt av dig. :D

Kalle, jo, det är bättre att röka vardagar, helt klart. Jag och brorsan har försökt en massa gånger att få farsan att röka istället (dels för hjärtat och dels för att han inte svinar på samma sätt då), men han tycker om sin sprit så det finns inget att göra åt det, annat än att låta bli att svara i telefon.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
Logos
Kontakt:

Inläggav Logos » 09 jan 2009 16:05

Jag är grymt ansvarig! Snart 2 barn, bil, förstahandskontrakt, akademisk examen, nästan fast jobb.

På ett vuxenpoängtest blev jag 44 år gammal (på riktigt är jag inte ens 30).
What's the ugliest

Part of your body?

Some say your nose

Some say your toes

But I think it's YOUR MIND

SportFilosofen

Inläggav SportFilosofen » 09 jan 2009 16:17

Få se nu vilka jag kommer att tänka på:

Minded - liberal rakt av

Chloe - konservativ med lätt dragning åt laises farie

Avantagardet - röd från Pite (dvs strax till vänster om Karl Marx).

Sen har vi den där konstiga  snubben som jämt bråkar med A och som jag tror byter nick då och då - konservativ strax till höger om Julius Cesar.

Jörgen - grundar nog snart ett eget parti

Det var väl dom medlemmarna jag kom på just nu. Ska bli kul att se om någon blir väldigt irriterad.
Det går att fundera över allt.

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 09 jan 2009 16:37

Avantgardet skrev:
Kalle, jo, det är bättre att röka vardagar, helt klart. Jag och brorsan har försökt en massa gånger att få farsan att röka istället (dels för hjärtat och dels för att han inte svinar på samma sätt då), men han tycker om sin sprit så det finns inget att göra åt det, annat än att låta bli att svara i telefon.

Klart man önskar sina föräldrar det bästa. Har ni prövat att puffa på i hans närhet. Kan vara ett sätt att successivt vänja han vid själva tanken. Jobba lite KBT mässigt så bör det gå. Lycka till.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 09 jan 2009 16:53

Intressesmurfen dör av lycka,

tror  Algotezza (själv politiskt opålitlig men har aldrig röstat borgerligt, ens i kyrkovalet)
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 09 jan 2009 17:11

Magister Rolf skrev:Jag är grymt ansvarig! Snart 2 barn, bil, förstahandskontrakt, akademisk examen, nästan fast jobb.

Är nog inte torr bakom öronen själv.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 09 jan 2009 17:13

Kallekula skrev:
Avantgardet skrev:

Klart man önskar sina föräldrar det bästa. Har ni prövat att puffa på i hans närhet. Kan vara ett sätt att successivt vänja han vid själva tanken. Jobba lite KBT mässigt så bör det gå. Lycka till.

Jodå, har ibland gått att röka ner gubben. Men han behöver sin "tunga sprit" som han säger. Och han har rätt. Det biter inte på honom med rökat.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 09 jan 2009 17:18

SportFilosofen skrev:Avantagardet - röd från Pite (dvs strax till vänster om Karl Marx).

Det är faktiskt sant. Vi har ju till och med en egen punkanarkistisk nationalsång, som förkunnar vår storhet och vår självständighet, uttrycker ett förakt för överhet och polismakt. Piteå är genomrött. Samtidigt har andan förändrats lite på senare tid, det måste erkännas, borgerliga element och sån där äcklig optimism har smugit sig in. Sitter fint med en lågkonjunktur, då blir det sådär härligt nedstämt och kärvt som det ska va!

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 09 jan 2009 17:19

Magister Rolf skrev:Jag är grymt ansvarig! Snart 2 barn, bil, förstahandskontrakt, akademisk examen, nästan fast jobb.

Jag blir säkert 90 på ett vuxenpoängtest. Jag är extremt saggig och förvirrad. Men har god simulantförmåga och jag har alltid med mig plastbricka till kundvagnen.

meddelar Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 09 jan 2009 17:20

Ja, hade det varit för minnet så hade jag fått jackpott...

SportFilosofen

Inläggav SportFilosofen » 09 jan 2009 17:27

Avantgardet skrev:
SportFilosofen skrev:Avantagardet - röd från Pite (dvs strax till vänster om Karl Marx).

Det är faktiskt sant. Vi har ju till och med en egen punkanarkistisk nationalsång, som förkunnar vår storhet och vår självständighet, uttrycker ett förakt för överhet och polismakt. Piteå är genomrött. Samtidigt har andan förändrats lite på senare tid, det måste erkännas, borgerliga element och sån där äcklig optimism har smugit sig in. Sitter fint med en lågkonjunktur, då blir det sådär härligt nedstämt och kärvt som det ska va!

Ha ha ha.......precis. Det är lika bra att sluta drömma. Det går åt helvete i alla fall.
Det går att fundera över allt.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 09 jan 2009 17:41

"För om man drömmer om Paris hamnar man på något vis likförbannat i Huddiksvall... i bästa fall". Tog mig till Härnösand. Inte långt ifrån. Hahaha.

Återgå till "Politik och samhälle"