Sexsäljande lägenhetsletare!

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Varney

Inläggav Varney » 04 aug 2005 16:51

,öhh..är ditt resonemang väsentligt? :roll:
isf hur och varför?
:?

Drawing Down The Moon

Inläggav Drawing Down The Moon » 04 aug 2005 18:20

Folk säljer sin hjärna och fysik var dag. Ännu har ingen lyckats definiera skillnaden mellan denna prostitution och den som tas upp i tråden.

belfegor

Inläggav belfegor » 05 aug 2005 01:11

ur den eviga moralfilosofiska apsekten må det väl spela roll?
Vad är det som så farligt med det egentligen? så tillvida det sker under rätt former,(se hovnarr)
men de behöver inte alltid va fel att sälja sig även om man inte gillar de.
ponera att är jävligt straight nu och att du fick en ansenlig summa pengar för att ha sex med samma kön, (och nej du går inte på gatan för övrigt heller, och fan inte just du som skriver, för, för att skriva här krävs tillgång till internet o jag har jävligt svårt att tro att en "luffare" letar upp ett nätcafe för att debatera här)
och om jag då ser på mig själv, så e ja fan osäker.. ja säger inte promt nej.. men beror på vad de e för kille förstås.. ockey ponera att killen om du med e en kille(och straight) att den andra killen klär ut sig till tjej, och typ ah om du sett den där miriam som gick påtv förrut så kan man anta att de går att ha stringtrosor på sig o dra dem åt sidan,och med lite god vilja behöver man itne ens tänka på de...asså om e inne på analsex sen innan och kanske inte förknippar de med gay.. jävligt klurigt faktiskt..
arte et marte

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Det ska va mörk sirap, fattaruväl

Inläggav hovnarr » 05 aug 2005 14:19

Varney skrev:,öhh..är ditt resonemang väsentligt?
isf hur och varför?

Vi får väl ringa nåt institut och fråga. Har du något bra tips på vem man kan kontakta för att avgöra om något är väsentligt?

-narr-

Varney

Inläggav Varney » 05 aug 2005 14:41

hmm...jag menade "i frågan" främst.men ja, vill man veta om nåt verkligen är på riktigt får man väl ringa riktigheten och fråga.

drawing: (@Folk säljer sin hjärna och fysik var dag. Ännu har ingen lyckats definiera skillnaden mellan denna prostitution och den som tas upp i tråden.)

verkligen?? är DU på riktigt??
förenklar kanske samhällsproblemet med att kalla det "prostitutionen" men vem fan pratar på en djup filosofisk nivå när de/vi pratar om PROBLEMET..det är väl skit samma om det är virkning mjölkning eller sexuella handlingar som är själva aktiviteten?!? DET är väl det minst vidkommande i "samhällsprobelemet prostitution" -
åtminstone har jag fattat det så..att det handlar inte om att det är tex, en styggelse mot gud som inte nämns i bibeln eller nåt annat vansinnigt som är orsaken till att det är lite obehagligt att ha alla sprutluder springandes på gatorna.
..men nu ÄR det väl inget problem längre, eftersom industrin övergått till internet , som det mesta andra...
så lätt var den plätten.klappat!

....jag antar att jag bara vill säga något om det puckade i den här tråden... ja, prostitution, om man nu ska låna ordet, ägnar man sig åt hela livet. men denna WIN/WIN situation som hovnarr(?) pratar om har väl inget med det fel och rätt-iga i frågan att göra!!??
-visst, bokstavligen kanske det ska heta prostitution även då, men vilken j*vel sätter sig emot DEN formen??
- alltså: det har inget att göra med den "intressanta" delen av frågan/-orna
(obs, åsikt, ej fakta ;P )
kardemummasumma: irrelevant! (?)

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 05 aug 2005 15:09

Bäste Varney,

Varney skrev:alltså: det har inget att göra med den "intressanta" delen av frågan/-orna

Frågan i sammanhanget borde väl vara det JR Auk skrev i sitt första inlägg i denna tråd? Nämligen:

J R Auk skrev:Läste i tidningen om hur tjejer får förfrågningar om att visa sig nakna eler ha sex, för att få billigare hyra eller centralt läge. Och vissa ställer tydligen upp på detta, det ses som ett problem inte bara i Stockholm utan även i Oslo.

Krönikören skrev också att det inte handlade om prostituerade, utan helt vanliga tjejer, hennes vän bla.

Så om man inte är prostituerad när man byter sexuella tjänster, mot andra tjänster eller pengar när är man det då?

Är inte detta ett fall för diskrimineringsnämnden? Jag menar jag har aldrig haft chansen att strippa för att få en lägenhet centralt. (jag är man)

Och tillslut! Hur fan kan en sådan idiot till skribent få uttrycka sig i en tidning?
Är det av vikt att ta upp en sån här grej?

Och hur kan det vara ett problem?
Dom som ställer upp har ju gjort en bedömning av vad som var mest värt. Dom ville väl väldigt gärna bo innanför tullarna

Tydligen handlar det inte om "sprutluder" här, utom om alldeles vanliga tjejer som får förslag om både sex och billigare hyra och nappar på det. De har möjlighet att låta bli. Det handlar inte om "riktiga" prostituerade som gjorts drogberoende av sina hallickar och behandlas som köttråvara. Och ÄNDÅ höjer folk på ögonbrynen och ser det som ett problem. Det tycker J R Auk är intressant och tar upp det i tråden. Det tycker jag också är intressant, och skriver ett inlägg i debatten.

Varney skrev:men denna WIN/WIN situation som hovnarr(?) pratar om har väl inget med det fel och rätt-iga i frågan att göra

Vad är det då som får folk att höja på ögonbrynen åt folk som av fri vilja knullar lite för att sänka hyran? Det skulle jag tycka vara roligt att diskutera. Är det kanske avundsjuka och jantelag? Bokstavstroende bibelindoktrinering? Även jag måste medge att jag blir lite förbluffad över det. Själv har jag både låg avgift och flickvän, så det är inget för mig.

Varney skrev:....jag antar att jag bara vill säga något om det puckade i den här tråden...

Det kan du ju för all del göra, men försök hålla kritiken konstruktiv. Och vill du diskutera samhällsproblemen med verklig prostitution så går ju det också bra, men det är ju lite off topic för den här debatten.

/den lyckliga horan

Tatjana

Inläggav Tatjana » 08 aug 2005 06:32

Jag tror att problematiken ligger i det som handlar om känslor, sjukdommar, oönskade graviditeter, svartsjuka osv osv.
Att knulla (lånar ditt ord) är ju inte ett problem i sig men det KAN leda till andra oönskade situtioner, är det så att det leder till sänkt hyra och inget annat så skulle jag kunna tänka mig att förstå en tjej (eller kille) som gör det. Jag menar folk har ju one-night stand och förlorar en frukost på kuppen så varför inte. Hade man bara sluppit allt det andra så hade jag nog legat hos min hyresvärd jämt. :wink:
Innan ni går: För till från knappen från till till från. Tänk på miljön....

Varney

Inläggav Varney » 08 aug 2005 10:48

jo j r.. jag tycker verkligen det är diskrimenering, jag har nämligen HELLER inte blivit erbjuden det!!? och jag är TJEJ!?
(om man skulle uppskatta och gå med på erbjudandet hör INTE hit.)

...ja, som sagt så beror det väl på vad man väljer att lägga in i ordet, definition till syvende som vanligt såklart =/
..men hur lätt, givande eller möjligt är det att sitta o prata om saker när man är ungefär som ett gäng höns...och inte vet vad man pratar om eftersom man har olika definitioner etc - då krävs det väl en lite grundligare start, eller?`

struntsaksamma. jag kan lägga ner, det var inte särskilt intressant iaf,
eller kanske,
nej hofnarr, jag kan inte svara på vad det är som gör att folk rynkar på ögonbrynen, men jag tror mer på att det skulle vara egocentricitet och avund o andra oangenäma känslor än bibeln..

/V.

Användarvisningsbild
Fromm

Inläggav Fromm » 21 aug 2005 09:23

Hej

J R Auk

Inläggav J R Auk » 19 sep 2005 13:50

Fromm skrev:Hur många förhållanden har inte börjat tack vare en attraktiv bostad?
Mitt förakt för prostituerade och torsken är ringa i jämförelse.

Varför denna tystnad i samhället och här?
:twisted:

Menar du att det är en form av prostitution som leder till många förhålladens lycka?

Dvs någon bistår med kapital, matriell status, social status och allt som kan anses vara likvärdigt, i given situation, och den som nappar gör det pga just denna förbättring i levnadsstandard, och inte av kärlek till personen.

Dvs vi accepterar att någon förbiser att personen inte överensstämmer med bilden av den dom vill leva med och ser det medföljande paketet som något som uppväger detta tillkortakommande.

Min inställning att prostitution är inte enbart sex som byts mot förtjänst.
Prostitution är när någon mot sin vilja byter något dom besitter mot förtjänst. (annars blir begreppet innehållslöst)

Definierar vi prostitution som ett byte av sex mot förtjänst så har jag svårt o se hur vi kan särskilja det från vanligt lönearbete, oavsett vad som utförs för förtjänsten.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Återgå till "Politik och samhälle"