Hur ska vi minska invandringen på ett vettigt vis?

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Korrespondenten
Avstängd

Inläggav Korrespondenten » 15 aug 2011 11:57

Jörgen skrev:
Jörgen skrev:
Korrespondenten skrev:Jag anser att enbart kristna europeer bör få bo i Sverige.

Andra folkslag kan besöka Sverige, som turister.

Personer med den uppfattning tycker ska få bo i Sverige,
men de får inte springa fritt.

De ska inte tillåtas heller att lämna landet.

Jag menar att alla såkallade sverigedemokrater ska steriliseras.
Sen så får de inte lämna landet.
Samhället måste ta sitt ansvar.
Samhälle är inte bara ett ord, det betyder något.

Haha!

Om du tror att jag är en SD, så har du fel. Detta betyder dock ej att jag är en SD-motståndare.

Jag själv är en kristen sydlänning född i Sverige.

Det är inget fel med att vilja begränsa invandring till ett land. Påstår du att människor i ett land är tvungna och måste
acceptera inströmning av invandrare? Så, du tror ej att andra länders befolkning upplever motstånd till inströmning av andra folkslag?

Om nu SD fick makten och också skulle vilja utvisa mig, som icke tillhör den nordeuropeiska folkgruppen, så må så vara då. FN kan t.ex. ej införa sanktioner för en åsikt. Det skulle dock vara en skillnad, om man är partisk och exempelvis gillar utomeuropeer som afrikaner och orientaler mer än andra europeer som t.ex. sydlänningar.

Jag förstår vad skydda och värna innebär. Om det är ens familj, ens land, ens egendom, etc..

SD har ej antytt att dom vill utrota människor.

Så, låt då Sverige bli muslimskt. Så, låt då Sverige bli afrikaner till slut genom att ideligen släppa in svarta singelmän.

Varför ej t.om. byta namn på landet?

Eller, varför ej avsäga er rätten till Sverige och ge landet till t.ex. romerna eller kurderna? Dom behöver land!

Nej, nu vet jag! SAMERNA! Dom ska ha Sverige! Dom är de genuina infödingarna i Sverige!

Jag har sett Reinfeldt och Åkesson i TV. Reinfeldt är arrogant och Åkesson är seriös. En seriös person får mer respekt av mig än en narr.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 15 aug 2011 23:33

Marko skrev:
Zokrates skrev:
Marko skrev:FRA är inte i din dator, dom har och får inte lyssna av dig. (dom får lyssna av traffik som passerar gränserna)

Personligen är jag lite förtjust i sverige som är sen och seg (övertygad om att det är med vilje) väldigt trög med att föra in europeiska förbud som piratkopiering. EU är än tokigare än svenska makthavare. Det finns hopp om sverige iaf : )

Ja men nu var det ju en metafor marko, förresten så går ju datatrafiken både in och ut ur landet lite hursomhelst,
det kan ju ingen styra, såvida man inte sitter på ett lokalt intranet.

Sverige är inte trögt, allt går som planerat, vi är lite av en skyddad försöksverksamhet tydligen, men som sagt
inte ett dugg autonoma.

Hittade ett bra exempel på hur landsförrädarna försvarar det som nu sker.

”Vi kan inte se på framtiden med gårdagens kunskaper”
Den suveränitets- och nationalstatsbaserade gamla ordningen blir förloraren i denna kamp. Vinnare blir demokratiska – lokala och globala – ordningar som utgår från de enorma, gemensamma behoven av solidaritet, innovation, resurseffektivitet, systemstabilitet och anpassningsförmåga.

http://www.dn.se/debatt/vi-kan-inte-se- ... -kunskaper
Bo Ekman, ordförande för och grundare av Tällberg Foundation

Exakt, sverige är inte tröga, utan segar ner med flit.
Traffiken går nog lite som den vill, Fra ut ur min dator skulle jag vilja byta ut till,
Usa ut ur min dator !! (för dom är däremot inne i din burk), jäkla utländska myndigheter som spionerer på mig..

jomenvisst går traffiken lite som en tango på nätet, svårt att pussla ihop och få något vettigt, såvida man inte sitter vid en bra knut och lyssnar,

Förresten så mindes jag nu hur chefen för FRA skröt om hur duktiga deras spanare var, han sa att de tog sig in i vilken dator på nätet som helst och det utan att lämna spår. Jag tolkar det som att det i alla operativsystem byggts in bakvägar redan på ett tidigt stadium, att detta skett av programmerare som haft detta som agenda, vilket isåfall bara  bekräftar att ingen är att lita på. Visst alla spionerar på alla, men någon betalar ju i slutändan för kalaset, dvs du och jag på ett eller annat sätt, iofs har jag ju aldrig pengar så det kanske är ni andra som pröjsar även för mig. 8)

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 15 aug 2011 23:43

Korrespondenten skrev:
Jag har sett Reinfeldt och Åkesson i TV. Reinfeldt är arrogant och Åkesson är seriös. En seriös person får mer respekt av mig än en narr.

Om man inte visste vem som var vem av dem, och bara gick på effekten av den inverkan deras politik har i
samhället, så skulle jag tro att en klar majoritet i ett blindtest skulle markera Reinfeldt som ledare för SD.
Åkesson borde byta parti, han skulle göra sig alldeles utmärkt i rollen som KD ledare.
http://www.kristdemokraterna.se/VarPolitik

Korrespondenten skrev: Så, låt då Sverige bli muslimskt. Så, låt då Sverige bli afrikaner till slut genom att ideligen släppa in svarta singelmän..

Nja, riktigt så enkelt är det ju inte, förvisso när soldaterna plundrat tillräckligt många, så kommer en och annan via Egyptien in i Europa, men det blir ju sällan så lätt som de tänkt sig, här åker man ju fast om man halshugger och våldtar någon, så hur skulle de ens kunna hinna föröka sig nämnvärt, de tar ju livet av knullobjekten (de potentiella mammorna)? http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.6988 ... -i-somalia

Sedan om nu någon mot all förmodan skulle bli far här i Europa, så verkar de inte bry sig om sin avkomma nämnvärt...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13473168.ab

"I och med flykten till Sverige förändras rollerna inom familjen ytterligare.
Somaliska kvinnor kan få ny makt och ny självständighet medan män kan förlora makt och försörjarroll.
Skilsmässofrekvensen bland somalierna i Sverige är hög, jämfört med svenskarnas. Av de somalier
som är över 18 år, ca 9 150, är 13 procent skilda (enligt uppgifter från SCB om civilstånd)."
http://www.mkc.botkyrka.se/biblioteket/ ... omalia.pdf

Detta är förmodligen en sd-anhängare, men statistiken är det intressanta.
"Var femte invandrare från Irak och Somalia tagna för brott".
Det basuneras ut i Dagbladet, en av Norges stora dagstidningar (17/6).
http://ingengornagot.blogspot.com/2011/ ... borde.html

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 16 aug 2011 00:34

Så, låt då Sverige bli muslimskt. Så, låt då Sverige bli afrikaner till slut genom att ideligen släppa in svarta singelmän..

Sverige är Svart, Vitt, Gult, Brunt och allt annat, eller så har jag missat något de sista decenierna....
Vill du ha en svensk renrasig ort, skapa ett och flytta dit och ha er inbörders beundran klubb för er själva.

Användarvisningsbild
Zokrates

Re: Hur ska vi minska invandringen på ett vettigt vis?

Inläggav Zokrates » 16 aug 2011 00:59

Ungkarl skrev:Ska man kanske tillsätta en politiskt oberoende kommission av äldre män och kvinnor från höger och vänster som agerar en slags "societal elders"?

Dessa kan sedan samarbeta med olika politiska organ (inklusive muslimska) för att komma överens om en intelligent, sansad nedtrappning av framförallt anhöriginvandringen till metropolerna?

Hur kan en sån kommission tillsättas?

Är en sån form bra eller dåligt, från ett filosofiskt eller "objektivt" perspektiv?

Den enda riktiga och etiskt försvarbara metoden är att se till att enbart de som är villiga att anpassa sig till vårt samhälle får komma hit,
är de inte villiga så kan man ju ställa sig frågan varför de ens lämnar sina hemländer och dito kulturer?
Väck med all kvotflyktingskit, hjälp dem där, påverka orsakerna till varför de flyr.
Avseende brottslingar som flyr undan rättvisan i sina hemländer, så skall de inte få stanna i Sverige, vi skall inte
göra vårt land till en internationell avskrädesplats för fler svin än de vi redan har i form av inhemska
maktmissbrukare´och ett och annat stolpskott som på grund av missbruk eller hjärnskador begår brott,
jag ser ingen vettig orsak till att importera problem, gör verkligen någon av er det?

Men vill ni att vi verkligen skall förvandlas till en totalitär polisstat med massiv övervakning, så ok, det är
det oundvikliga priset vi betalar för en omdömmeslös invandringspolitik, men det är ju tydligen redan försent.

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 16 aug 2011 05:08

en enda riktiga och etiskt försvarbara metoden är att se till att enbart de som är villiga att anpassa sig till vårt samhälle får komma hit,

Ska vi tvinga dem att dansa runt midsommarstången och hoppa som små grodor ?,

Eller ska dom följa svensk normer och bli försvenskade med jantelagen ?,
Språket har jag aldrig upplevet som ett problem, har arbetat med döva och bara människor med förrakt för andra har upplevt det som ett problem.
Lagen är vi alla slavar under.. Varfrö ska en person bli en svensk ?, ska hon bli som du zokrates eller som jag eller som top sociteten eller som en äkta svensk rasist ?, eller vad... fattar inte riktigt vad en invandrare ska anpassa sig till.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 16 aug 2011 05:51

Marko skrev:
en enda riktiga och etiskt försvarbara metoden är att se till att enbart de som är villiga att anpassa sig till vårt samhälle får komma hit,

Ska vi tvinga dem att dansa runt midsommarstången och hoppa som små grodor ?,

Eller ska dom följa svensk normer och bli försvenskade med jantelagen ?,
Språket har jag aldrig upplevet som ett problem, har arbetat med döva och bara människor med förrakt för andra har upplevt det som ett problem.
Lagen är vi alla slavar under.. Varför ska en person bli en svensk ?, ska hon bli som du zokrates eller som jag eller som top sociteten eller som en äkta svensk rasist ?, eller vad... fattar inte riktigt vad en invandrare ska anpassa sig till.

Ja, mest av allt är det nog invandrarnas egna rasistiska beteenden, men det fattar du väl inte. Vi kanske borde
införa ett helt nytt ämne i grundskolan, "Svensk".

Marko skrev:
Så, låt då Sverige bli muslimskt. Så, låt då Sverige bli afrikaner till slut genom att ideligen släppa in svarta singelmän..

Sverige är Svart, Vitt, Gult, Brunt och allt annat, eller så har jag missat något de sista decenierna....
Vill du ha en svensk renrasig ort, skapa ett och flytta dit och ha er inbörders beundran klubb för er själva.

Åk du till vilken större stad som helst i Afrika, så kallar de dig en vit gris, men det visste du kanske redan?

Åk till den kinesiska landsbygden, så spottar folk dig i ansiktet, men inte för att hälsa, men det visste du väl redan?

Alla dessa vanföreställningar om att rasism är ett vitemansproblem, vad kan det bero på? I Sverige står invandrarna
för den största delen av den rasism som jag mött, det kan jag bekräfta bl.a efter att ha jobbet i skolor med mellan
85-95% invandrare och jämfört det med de skolor som hade omvända förhållanden, sant var även att
de invandrare i skolor med få invandrare klarade sig jäkligt mycket bättre, vad nu det kan bero på?

När skolor och bilar brinner så spelar det kanske ingen roll om den som satte eld var vit eller svart,
det brinner lika bra ändå, våld föder våld, en del föds in i våld, andra drabbas av det bara,
men om man späder ut den i mindre doser så slocknar det av sig självt. Som jag ser det just nu,
så verkar det stå ganska klart att minst en femtedel av de invandrare som kommer hit är kriminella,
värst av allt är inte att de är kriminella utan just det faktum att de kommer hit för att fortsätta begå brott
och att de lockar med sig andra invandrare som på grund av diverse problem inte kan stå emot.

Khaddaffi kallar rebellerna för banditgrupper, det är ju exakt vad de är, men det är ur sådana grupper
från en mängd länder som vi har tagit hit problemen och problem blir det när de skall etablera sig på den
kriminella marknaden, men visst kan du blunda för hur det ligger till, men det är som att sticka
huvudet i sanden, problemen försvinner ju inte därmed.

Det är även ett problem att folk här har blivit så hjärntvättade att de ser ned på sin egen kultur, samtidigt som de
vill lyfta fram och med stöd av lagar bekräfta invandrarnas kulturyttringar, behövs det verkligen och är inte det
lite som att såga sig själv i foten?

Invandrare som dansar kring midsommarstången, skulle det verkligen vara det värsta du kan tänka dig
att de gör? Har själv dansat med Iranska familjer en sommar år 2000 kring just midsommarstången något
de själva föreslog att jag skulle vara med på, fan de kunde ju sångerna bättre än mig,
så jag får väl ställa mig i skamvrån och beställa en enkel biljett ut ur landet.

Det var kanske enklare på den tiden när allt kretsade kring romer och resandefolk, bara två grupper att bråka med?

Korrespondenten
Avstängd

Inläggav Korrespondenten » 16 aug 2011 10:50

Zokrates talar väl!

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 16 aug 2011 12:08

Korrespondenten skrev:Zokrates talar väl!

Ja, han plattsar som propaganda och hat/hetsspridare på aftonbledet. (inga hänvisningar och massa negativ propaganda) (enkelriktad synsätt)

Svensk har olika betydelser, och sverige är väll knappast svensk ur något perspektiv, från genetik till kulltur.
Företagandet är inte svenskt, inget är väl svenskt i sverige idag. Det kommer bara ta en generation till så sitter dessa utlänningar/invandrare i vår regering och styr över de etniska svenskar som finns ..var dom nu finns.

Om andra grupper har rasism har väl inget att göra med vår rasism ?
Varför vissa människor är främlingsfientliga i sverige har nog helt andra anor än varför man är det på landsbygden i kina.

Visst finns det svenskar med invandrarbakgrund med rasistiska synsätt, men dessa är en minoritet av de jag träffat.

Invandringen kommer att fortsätta och kommer att växa stadigt. prognosen är väl runt 80-120.000 personer per år.

http://www.scb.se/Pages/PressRelease____237831.aspx

rasismen är stadigt uppmätt till mellan 3-7 % (93-97% är inte rasistiska)

Den rasism som jag tror kommer att växa är den som syns i vem som får arbete och vem som inte får ett arbete.
Ett överskott av arbetsför befolkning och ett underskott av arbetstillfällen kommer att skapa konflikter. Löser vi arbetsfrågan så löser vi också många problem.

Det vanligaste temat i främlingsfientlig propaganda är att utmåla invandrare som kriminella.

• Ökad främlingsfientlighet kan leda till en mer restriktiv flyktingpolitik och kränkningar av rätten till asyl.

Är inte det vad vi ser idag ? (citatet var hämtat från 2005 och Johnny Höglin på Amnesty)

Annars var små grodorna en metafor för assimilation, och en fråga i hur stor utrstäckning en minoritet bör anpassa sig till en majoritet.

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 16 aug 2011 13:21

Zokrates skrev:
Marko skrev:
Förresten så mindes jag nu hur chefen för FRA skröt om hur duktiga deras spanare var, han sa att de tog sig in i vilken dator på nätet som helst och det utan att lämna spår. Jag tolkar det som att det i alla operativsystem byggts in bakvägar redan på ett tidigt stadium, att detta skett av programmerare som haft detta som agenda, vilket isåfall bara  bekräftar att ingen är att lita på. Visst alla spionerar på alla, men någon betalar ju i slutändan för kalaset, dvs du och jag på ett eller annat sätt, iofs har jag ju aldrig pengar så det kanske är ni andra som pröjsar även för mig. 8)

Fra skryter nog mycket, men jag tror dom har helt rätt. Det är väldigt lätt att ta sig in i en annans dator och för en sammlad hacker grupp som FRA har så är det nog inga större problem att ta sig in i en normal persons dator.

FRA har massa fula knep för sig och lyssnar nog av illegalt. Detta är ett brott mot svensk lagstiftning eftersom FRA är en civil myndighet.
Dom har sina lagar att följa och är övervakade av andra mydnigheter. Inte för att jag tror att det fungerar speciellt bra.

Men bedriver en myndighet brotsslig verksamhet så kommer det att få konsekvenser i hur medborgarna själva kommer att uppföra sig, utefter vilken bild dom får av samhället.

Jag är för en viss form av signalspaning som sker under kontrollerade former. Det är ett bättre allternativ än att skapa millitärt skydd som blir helt okontrollerad.

Det är väl inte förbjudet att lyssna av etern ens för en privatperson, så varför ska inte samhället få lyssna av det som sänds ?

kort

Inläggav kort » 16 aug 2011 13:39

Om lagarna i sverige är rättvisa så blir invandringen balanserad, det är mycket bättre att tillåta invandring under vissa förutsättningar än att bygga murar som förr eller senare raseras, för det är just plötsliga förändringar som innebär risker.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 16 aug 2011 14:18

kort skrev:Om lagarna i sverige är rättvisa så blir invandringen balanserad, det är mycket bättre att tillåta invandring under vissa förutsättningar än att bygga murar som förr eller senare raseras, för det är just plötsliga förändringar som innebär risker.

Är det någon här som har propagerat för att INTE tillåta invandring?

Nej, men vi ser ju hur infekterad frågan är, talar man om hur man skall kunna förändra invandringen och
faktiskt göra den bättre, så dyker det alltid upp dem som talar om murar och rasism, som om det vore
sak samma. Självklart är det ingen som vill mura in Sverige, även om vårt land faktiskt är som en öppen
anstalt just nu, vi behöver inte heller någon som viftar med texten "vi som gillar olika", så fort någon ordar
om konsekvenserna av en usel invandringspolitik, vi behöver däremot folk som vågar ta handen från munnen
och ärligt säga vad de tycker är bra och vad som är dåligt.

(enkelriktad synsätt)

Jag skulle kunna skriva en berättelse om folkvandringar under de senaste 10.000 åren fram till idag,
jag skulle kunna skriva om kolonialmakters slaveri, om globala företag, om utsugningen av tredje världen,
om idiotiska politiska beslut som lett till uppdelningar av länder vilket lett till svårlösta konflikter,
eller om ironin när Turkiet lyfter handen mot Syrien för att de skjuter demonstranter, samtidigt som
turkarna har gjort och fortfarande gör exakt detsamma mot kurderna hur länge som helst,
men du tycker väl det med är enkelspårigt marko?

kort

Inläggav kort » 16 aug 2011 14:55

Zokrates skrev:
kort skrev:Om lagarna i sverige är rättvisa så blir invandringen balanserad, det är mycket bättre att tillåta invandring under vissa förutsättningar än att bygga murar som förr eller senare raseras, för det är just plötsliga förändringar som innebär risker.

Nej, men vi ser ju hur infekterad frågan är, talar man om hur man skall kunna förändra invandringen och
faktiskt göra den bättre, så dyker det alltid upp dem som talar om murar och rasism, som om det vore
sak samma. Självklart är det ingen som vill mura in Sverige, även om vårt land faktiskt är som en öppen
anstalt just nu, vi behöver inte heller någon som viftar med texten "vi som gillar olika", så fort någon ordar
om konsekvenserna av en usel invandringspolitik, vi behöver däremot folk som vågar ta handen från munnen

jag antar att du inte håller med mig, tråden handlar om hur och varför man ska begränsa invandringen, jag menar att man inte skall begränsa invandringen men ha vissa förutsättningar för invandringen, vilka har jag inte tänkt över, du vill att en sådan förutsättning skall vara anpassning, men vi kan ju inte skicka hem invandrare till sina hemländer om de begår brott, tänk om ett barn som växt upp i sverige är tvungen att lämna landet vid 7 års ålder för att hennes far begått ett brott, och tänk om någon vill ställa till det för en invandrare som nyss kommit, ett kriminellt gäng som hotar med att "om du inte gör detta för oss så skickar vi tillbaka dig", utpressning helt enkelt. det är väldigt lätt att kritisera invandrare i allmänhet, men det är rättssystemet som bör kritiseras samt sociala orättvisor, vilket du också gör, jag gillade det du skrev i början av tråden

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 16 aug 2011 16:30

Zokrates skrev:

(enkelriktad synsätt)

Jag skulle kunna skriva en berättelse om folkvandringar under de senaste 10.000 åren fram till idag,
jag skulle kunna skriva om kolonialmakters slaveri, om globala företag, om utsugningen av tredje världen,
om idiotiska politiska beslut som lett till uppdelningar av länder vilket lett till svårlösta konflikter,
eller om ironin när Turkiet lyfter handen mot Syrien för att de skjuter demonstranter, samtidigt som
turkarna har gjort och fortfarande gör exakt detsamma mot kurderna hur länge som helst,
men du tycker väl det med är enkelspårigt marko?

Nej, det som jag sett är att du ofta sagt att invandrare är rasistiska (med det får jag intrycket att du menat att det är vanligt förekommande)
Jag ycker jag att det du säger har många bra poäng, men att jag inte kan relatera det till vad som faktiskt sker i proportioner som jag upplever dina ord ha. Jag har aldrig sett någon siffra eller statistik över det. Det jag vet är att bittra samhällsmedborgare uttrycker sig oftare rasistiskt.  Det gör nog svenskar som invandrare. Problemet ligger inte i om man invandrat eller utvandrat, problemet ligger i hur människor upplever sin tillvaro.
Det är det jag utgår ifrån när det gäller människor, hur vi har det socialt. 1% upplever sig vara olyckliga, 7% mindre lyckliga. och det är väl ungefär i samma storleksordning som rasismen ?.

Att vara öppen och och säga vad man tycker är bara bra, det ska nog även rasisterna göra, alla har rätt till sin åsikt.
Men ett uttalande blir granskad och bedömd efter fakta som precenteras. Jag spenderade ett par timmar i morses med att återigen leta efter hur rasismen ser ut i sverige. Det är en ganska klar bild jag har. Segregering och arbetslöshet i kombination med orättvisor (upplevda som verkliga) som skapar rasism .

Frågan om syrien och Turkiets konflikt tycker jag inte har med svensk rasism att göra eller hur vi ska hantera invandringen i det stora.
Jag anar mig att invandring till alla industriländer kommer att öka dramatiskt dom kommande åren. Det är nog en helt ny värld vi kommer att få se inom loppet av 30 år. (populationen växer så det knakar), Här vill jag själv inte ha en rasistisk syn, utan jag vill se vad man kan göra åt problemet.
Det är inte svenskens fel eller en indiers fel att dom är födda i ett land.
Jag tror det blir omöjligt att stoppa en anstormande flykting invandring till ett land.

En del av framgången för partier som SD är inte rasistiska personers agendas resultat, Utan mer ett uttryck för att många medborgare valt ett sådant parti i rent missnöje över politiken i sverige.
som belägg för det kanske som rapporten 44 kan ligga som grund där man mätt hur många som upplevt att vi har för många invandrare i sverige.
Det är en sjunkande siffra. färre blir mindre fientliga mot invandrare.

Korrespondenten
Avstängd

Inläggav Korrespondenten » 16 aug 2011 22:23

Jag kan iallafall ärligt säga att jag ej har någon respekt eller vördnad för en utomlandsfödd person i en maktposition över mig, som t.ex. är polis eller politiker.

Jag accepterar ej att en utböling ska kunna bestämma över mig eller ge mig order. Ömsesidig respekt skulle tilldelas ifall personen är född i Sverige OCH är kristen. Då kan det vara europe, asiat, afrikan, etc., bara dessa två kriterier är uppfyllda.

Precis som vissa yrken kräver svenskt medborgarskap, tycker jag också att vissa yrken borde kräva inföddhet.

Återgå till "Politik och samhälle"