teoretikern skrev:Avantgardet skrev:
Ja, det är väl det som är lite av problemet. Varför vågar du inte ge oss en utförlig och ordentlig referenslista? Jag vill se var alla dina citat, och var alla dina påståenden, är hämtade från, för inte har du väl själv varit på plats från början till slut (det är ju helt orimligt)? Aldrig förr sett nån vara stolt över att dölja sina källor. Helt förvirrat.
Vad pratar narkomanen om nu, är du "lite bitsk" idag igen pga avtändning, referenslistan står ju alldeles i början:
Efraim Karshs Arafat's War; Karsh är professor i King's College i London
J.N Westwoods History of The Middle East Wars
Howard Sachars imponerande History of Israel; Howard är professor i historia i George Washington University
Bernard Wassersteins Divided Jerusalem; Wasserstein har varit professor i olika universitet i historia
Det var värst vad han var otrevlig! En fråga: tror du själv att du kan få en nyanserad och riktig bild av det hela genom att använda dig av tre judiska författare (Westwood finner jag inga uppgifter om, så där vet jag inte), men ingen arabisk? Var det ett medvetet val? Varför ingen arabisk akademiker bland källorna? Själv skulle jag förstås konsultera författare på båda sidor, och innan jag hade gjort det skulle jag förhålla mig hemskt skeptisk till det jag läste. Kanske rent av konsultera nån som Edward Said, som är nästan perverst insatt i all litteratur som produceras under det som på amerikanska universitet kallas "områdesstudier". Men nu kommer det väl kanske inte an på mig att lära nån tänka kritiskt.