Tillväxt och "arbetstillfällen" är onödiga

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

matahari

Inläggav matahari » 03 dec 2009 18:54

J R Auk
Du jag skickade ett mail till den där snubben och det enda han sa var att det var synd att han blev ihopkopplad med dig i den där tråden. [i]Annars var han medveten om internets karaktär och hur man som publik på internet kan komma att figurera i sammanhang man inte anser sig tillhöra.

Du verkligen skickade ett mail och han svarade! lysande!
Tänk att biggen inte förstår det Greijder förstår, två vänster ändå så olika! :)
Tänk va, att få uppträda här med en medföljd respekt, så som du nära nog nådde för någon månad eller två sen när du lyckades lägga band på det här tourettsliknande behovet du har av att slänga ur dig okvädningsord.

Ja se biggen, samma visa varje gång!

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 03 dec 2009 19:35

Biggen.

Det är ju trist om nu Jan Laul sammanblandas med dig.

Här har du en av de böcker han skrivit.

http://www.bok.nu/Jan_Laul/En_fortrangd_historia

Kanske du ska beställa  :)

Och oj hoppsan en som skojar med både biggen och Jan genom att kalla sig för bigj och Jan Laul i samma inlägg. Så tossigt det kan bli. Trist.
Fridens Liljor

Användarvisningsbild
biggj
Avstängd

Inläggav biggj » 03 dec 2009 20:01

Hejsan!

Säga vad man vill om min dubbelgångare, eller vad man skall kalla det, men någon tycks vara rätt slipad i denna härva - för någon får ju allt mer reklam för sina produkter! Den personen borde tacka bigj! Önskar nästan det vore jag!  :arrow:  :lol:

MVH
bigj
Den goda sidans försvarare

matahari

Inläggav matahari » 03 dec 2009 22:03

Att flytta runt pengar gör inte mänskligheten sammantaget rikare.

Ja det är nog en riktig analys Justin när du påtalar att för att det ska funka
så måste det finnas en arbetsmarknad där individer kan säljas som objekt
likt andra varor.

J R Auk

Inläggav J R Auk » 04 dec 2009 15:58

Logos skrev:Jo, och kanske måste saker bli värre, mycket värre, innan de blir bättre. Apropå psykologisk revolution, har du läst Debord?

Nej, du får gärna berätta mer.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Användarvisningsbild
biggj
Avstängd

Inläggav biggj » 04 dec 2009 17:15

Hejsan!

Fortsätter kallekula och matahari att trolla även i denna tråd, stängs nog den också! Precis som prostitut-tråden! Dax att de börjar hålla sig i skinnet!  :)

MVH
bigj
Den goda sidans försvarare

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 04 dec 2009 20:41

Går det dåligt? Behöver du hjälp biggen?
Fridens Liljor

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 04 dec 2009 22:01

Sluta att prata om varandra i trådarna.

Stänger av dig biggj, med främsta motivationen att du redan är avstängd (då det är min övertygelse att biggj och jbig är samma användare). Det är inte tillåtet att registrera flera konton. Dessutom så har biggj/jbig brutit mot flera av reglerna även med detta nya konto. Andra har också betett sig illa, och jag kommer att stänga av flera om detta tjafs fortsätter. Har funderingar på att ta bort flera av forumen, särskilt "politik och samhälle" då det tycks attrahera annat än det jag själv är intresserad av att se utvecklas på forumet.

Hedanefter tänker jag försöka ge andra människor företräde på forumet, de som nu skytt det klimat som varit här ett bra tag.

Återgå till "Politik och samhälle"