Hur uppfattas adoptivbarn?
Moderator: Moderatorgruppen
-
Korrespondenten
- Avstängd
-
Korrespondenten
- Avstängd
-
Korrespondenten
- Avstängd
Rorschach skrev:Korrespondenten skrev:Tyvärr, ånyo, jag är ej rasist.
Varför är det synd att du inte är rasist?
En annorlunda frågeställning, som är mer intressant.
I mitt inledande inlägg syftade jag på den dominanta och regerande inhemska folkgruppen i Sverige = svenskarna.
Jag själv råkar ej vara svensk och därför utgick jag ej ifrån mina egna åsikter i bedömandet av andra folkgrupper, som befinner sig i detta land.
Dock kan jag personligen ogilla andra folkgrupper och det gör jag också. Mina skäl, för att ogilla andra folkgrupper, i detta fall är det en folkgrupp, är samhörande med religion. Jag själv är kristen. Nämner enbart att orsaken är relaterad till förgången historia med avsiktlig massutrotning (folkmord ).
Dock så kan det förflutna ändock göra sig aktuell med samtiden. Man minns, helt enkelt! Och att minnas orsakar känslor, även om du personligen ej har drabbats! Man är väl mån, om sitt eget folk? Jag är det iallafall!
Korrespondenten skrev:Rorschach skrev:Korrespondenten skrev:Tyvärr, ånyo, jag är ej rasist.
Varför är det synd att du inte är rasist?
I mitt inledande inlägg syftade jag på den dominanta och regerande inhemska folkgruppen i Sverige = svenskarna.
Jag själv råkar ej vara svensk och därför utgick jag ej ifrån mina egna åsikter i bedömandet av andra folkgrupper, som befinner sig i detta land.
Dock kan jag personligen ogilla andra folkgrupper och det gör jag också. Mina skäl, för att ogilla andra folkgrupper, i detta fall är det en folkgrupp, är samhörande med religion. Jag själv är kristen. Nämner enbart att orsaken är relaterad till förgången historia med avsiktlig massutrotning (folkmord ).
Dock så kan det förflutna ändock göra sig aktuell med samtiden. Man minns, helt enkelt! Och att minnas orsakar känslor, även om du personligen ej har drabbats! Man är väl mån, om sitt eget folk? Jag är det iallafall!
Det är svårt att få ut något skäl ur det ovan till varför det är synd att du inte är rasist.
-
Korrespondenten
- Avstängd
Jag anser att jag gav skäl i mitt gensvar.
Dessutom, jag skrev ej rasistiska kommentarer riktad till någon specifik folkrupp i mitt första anförande och det är utifrån min inledning och dess följe som en annan individ verkar ha misstolkat mig.
Jag började skriva angående möjlig partiskhet, vilket isåfall är orättvist.
Dessutom, jag skrev ej rasistiska kommentarer riktad till någon specifik folkrupp i mitt första anförande och det är utifrån min inledning och dess följe som en annan individ verkar ha misstolkat mig.
Jag började skriva angående möjlig partiskhet, vilket isåfall är orättvist.
-
Korrespondenten
- Avstängd
Rorschach skrev:Korrespondenten skrev:Jag anser att jag gav skäl i mitt gensvar.
Visst kan det vara så att du anser att du angav skäl, det skulle dock vara trevligt med ett förtydligande.
???
Jag kan svara så här istället och samtidigt besvara en annan individs påståenden, om att jag har angett rasistiska inslag i tidigare inlägg.
Personligen anser jag att man ej bör adoptera människor, sm ej efterliknar ens egna ras. Om t.ex. jag ej skulle kunna få barn och ville adoptera någon okänd människa att representera och föra mitt efternamn vidare, så skulle jag kunna vilja stå bredvid denna individ och se en viss liknelse och då också att andra kan se denna liknelse. Dessutom, risken finns ju för adoptivbarn, sim skiljer sig uppenbart ifrån sina fränder, att bli utsatta för mobbing och att dessa individer som vuxna upplever identitetskriser, etc. som kan utvecklas till ångest, depression, etc.. Det finns säkert exempel på detta också, gällande depression, sjäkvmord, etc.. Men det finns också de adoptivbarn, som anser sig lyckligt lottade! Hurra?
Jag har fått intrycket att det har blivit mer av ett samaritarbete och mode att hämta individer specifikt ifrån Afrika och Asien. Likaså verkar det vara ett mode med alla dessa numerära parförhållanden specifikt med raser ifrån Afrika och Asien ( svenska kvinnor + svarta män, svenska män + asiatiska kvinnor ).
Varför är svenskar så förtjusta i just dessa två raser? Är det p.g.a. av att dom uppfattas som exotiska, att dom behandlar er bättre, etc.?
Ni vet väl att Sverige är det land, som adopterar mest i förhållande till befolkning? Hittills finns det ungefär 45 000 adopterade i Sverige och det tillkommer 1000/år. Det skulle vara mer, om det gavs utrymme för detta. Vad är det ni vill uppnå?
Många människor kommer hit genom arbetstillstånd, giftermål ( inga skenäktenskap inkluderas ), arbetsrekrytering, släktförhållanden och asyl. Medans många får kämpa i det här landet gentemot motstånd och hinder i sitt leverne, så går det svenska folket och ideligen hämtar okända människor, som ej ens liknar eran egen folkgrupp, ifrån utlandet och vill gladeligen och frivilligt överrösa dom med makt, land och rikedom. Många adoptivbarn får ett bekvämt liv lättförtjänt, ifall tillfället tas.
Det är klart, det finns ju de adoptivbarn som ej bryr sig heller. Jag vet t.ex. om ett adoptivbarn i min omgivning som kör buss och ett annat adoptivbarn, som bara dagdriver. Jag känner ej till bussförarens föräldrar, men jag vet att dagdrivarens föräldrar är miljonärer. Sen känner jag till tre andra adoptivbarn, som alla har chefsbefattningar och höga löner i arbetslivet. Alla dessa arbetar i samma ort, som jag bor. Två av dom fick chefsbefattning utan tillbörlig erfarenhet ( kanske den tredje också ). Arbetsgivaren kanske tyckte synd om dem? vad vet jag?
Jag kan ange ett mer specifikt exempel angående ett av de tre angivna adoptivbarnens arbetsförtjänst: denna individ går ut lärarhögskolan direkt efter gymnasiet, söker ett enda arbete angett som gymnasielärare och blir direkt anställd. Men istället för att bli anställd som lärare, som utannonserat, blir han istället utnämnd till biträdande rektor ( jag vet också att hans adopterade broder ifrån en annan kontinent, som också är en akademiker, har en anställning, men om han också har någon högre befattning vet jag dock ej ). Samtidigt har denna individ en lägenhet på ca 2 miljoner som betalas av föräldrarna, ett sommarhus ( är faktiskt en villa ) utomlands som betalas av föräldrarna och en mercedes som betalas av föräldrarna. Ska jag bli avundsjuk? Blir du avundsjuk? Det har ej med avundsjuka att göra. Det har med förtjänst att göra. Fick han hjälp? Hur många doptivbarn får hjälp? Tar adoptivbarnen alltid vara på erbjuden hjälp?
Är det rätt att adoptivbarn får mer hjälp än är brukligt i jämförelse med t.ex. infödda utlänningar? Jag har sett afrikanska och asiatiska adoptivbarn i svensk folkdräkt, medans svenskar blänger på "invandrare" som råkar befinna sig i "svenska områden", jag har hört adoptivbarn tala om "ni invandrare" som påvisar den kulturella skillnaden dom blir upplärda om ifrån sin svenska omgivning.
Det lustiga är att adoptivbarnen har själva ej begärt detta. Jag har ingenting emot adoptivbarnen, då dom är oskyldiga. Det är det svenska folket, som är dubbelmoraliska, extremt tarvliga och verkar vara mentalt otillräckliga, då sådana beslut som beskrivits ovan är helt obefogade och irrationella.
Korrespondenten skrev:Rorschach skrev:Korrespondenten skrev:Jag anser att jag gav skäl i mitt gensvar.
Visst kan det vara så att du anser att du angav skäl, det skulle dock vara trevligt med ett förtydligande.
???
Jag kan svara så här istället...
Jovisst, men hur svarar det på frågan varför det är synd att du ej är rasist?
Personligen anser jag att man ej bör adoptera människor,
För några år sedan var jag av samma åsikt som du. men det var mer kritik mot samhället som tog barn till fosterfamiljer allt för lättvindigt.
Jag tyckte att först och främst ska man skulle försöka lösa problemen för barnet i sin egen miljö.
Med tiden har jag insett att myndigheter har inte dessa resurser.
Mina föräldrar tog hand om och adopterade två ryska flickor som levde under urusla förhållanden i ryskt barnhem.
Jag vet inte om dom fick ett bättre liv, men dom slipper iallafall frysa och svälta ihjäl och bli sexuellt utnyttjade.
Idag anser jag att om ett barn får en möjlighet och saknar föräldrar så är adoption bra,
bara man har en bra kontroll och efterkontroll på fosterfamiljen.
hur andra värderar är inget jag ens bryr mig om.
Det viktiga är att jag har min åsikt.
Orättvisor finns överallt, och jag ger nog dom som har det besvärligt mer tankar än någon som tycker det är fel att adoptera för att barnen kan bli värderade fel. Barnen kommer i första led.
-
Korrespondenten
- Avstängd
( Jag får intrycket att en del människor har lite svårt med att tolka information? Samma frågor hela tiden? )
PS! Tolka det här! Tänker ej svara på spörsmål angående denna filosofiska tankeställare, förutom:-"Finns det ett slut, återgång eller oändlighet?"
Philosophical!
Existence surpasses nothingness.
Nothingness surpasses meaninglessness.
Meaninglessness surpasses hopelessness.
Hopelessness surpasses dejectedness.
Dejectedness surpasses exposedness.
PS! Tolka det här! Tänker ej svara på spörsmål angående denna filosofiska tankeställare, förutom:-"Finns det ett slut, återgång eller oändlighet?"
Philosophical!
Existence surpasses nothingness.
Nothingness surpasses meaninglessness.
Meaninglessness surpasses hopelessness.
Hopelessness surpasses dejectedness.
Dejectedness surpasses exposedness.
-
Korrespondenten
- Avstängd
Jag har ingen problem med att tolka din information,
Det är en rasistisk syn du har då du dels brukar ord som ras och inte lika mycket värda etc.
(skulle kunna klippa ut mängder av citat som jag tycker känns som att du delar in folk i raser och säger att man inte ska värdera folk lika)
Svenskar är enligt mig alla som bor i Sverige. Så hela din dialog är bara ett fallande korthus från mitt perspektiv.
en sydkänning som ser utländska adoptivbarn behandlas bättre är från min syn svenska barn behandlas bättre än svenska barn ologiskt argument.
Vi har olika etniska grupper, ja det finns små skillnader, men det har ingen som helst betydelse för att bli svensk eller icke svensk.
Jag förstod sedan länge tillbaka att du inte är en svensk eller anser vara det. och har en annan syn och en mer vi och dom tänkade än många 'svenskar' har i sin kultur.
Mån om sitt eget folk ja, det är jag med, men mitt folk är inte samer, ryssar finnar norrmän svenskar eller turkar,
mitt folk är dom som bor i sverige.
Det är en rasistisk syn du har då du dels brukar ord som ras och inte lika mycket värda etc.
(skulle kunna klippa ut mängder av citat som jag tycker känns som att du delar in folk i raser och säger att man inte ska värdera folk lika)
Svenskar är enligt mig alla som bor i Sverige. Så hela din dialog är bara ett fallande korthus från mitt perspektiv.
en sydkänning som ser utländska adoptivbarn behandlas bättre är från min syn svenska barn behandlas bättre än svenska barn ologiskt argument.
Vi har olika etniska grupper, ja det finns små skillnader, men det har ingen som helst betydelse för att bli svensk eller icke svensk.
Jag förstod sedan länge tillbaka att du inte är en svensk eller anser vara det. och har en annan syn och en mer vi och dom tänkade än många 'svenskar' har i sin kultur.
Mån om sitt eget folk ja, det är jag med, men mitt folk är inte samer, ryssar finnar norrmän svenskar eller turkar,
mitt folk är dom som bor i sverige.
-
Korrespondenten
- Avstängd
Mr.M
Om du tycker att alla, som bor i Sverige är svenskar så har du en sund och önskvärd inställning. Det är den inställningen jag eftersträvar samhället att implementera. Dock, så tror jag ej att du representerar majoriteten av det svenska folket. Detta skulle annars ha visat sig i jämlikhet i samhället, vilket det inte gör. Alla har inte eller får inte samma förutsättningar.
Det är onekligen så att specifika folkgrupper favoriseras och då inkluderar vi ej den inhemska svenska befolkningen, då Sverige är deras egna ursprungsland.
Varför du obevekligen förknippar mig med rasism förstår jag fortfarande inte och jag ser ingen mening med att besvara ett sådant spörsmål ifrån dig längre. Det är ju ingen mening att konstant upprepa sig, då du konstant misstolkar subjektivt.
Om du tycker att alla, som bor i Sverige är svenskar så har du en sund och önskvärd inställning. Det är den inställningen jag eftersträvar samhället att implementera. Dock, så tror jag ej att du representerar majoriteten av det svenska folket. Detta skulle annars ha visat sig i jämlikhet i samhället, vilket det inte gör. Alla har inte eller får inte samma förutsättningar.
Det är onekligen så att specifika folkgrupper favoriseras och då inkluderar vi ej den inhemska svenska befolkningen, då Sverige är deras egna ursprungsland.
Varför du obevekligen förknippar mig med rasism förstår jag fortfarande inte och jag ser ingen mening med att besvara ett sådant spörsmål ifrån dig längre. Det är ju ingen mening att konstant upprepa sig, då du konstant misstolkar subjektivt.
Återgå till "Politik och samhälle"