lösdrivaren skrev:Men CBS reportern Lara Logan våldtogs på Tahrirtorget av dina glada kompisar, ”frihetskämparna”, en samling jävla kamelknullare som inte har respekt för kvinnor-
Detta är stort problem för muslimer, deras nervärderande syn på kvinnor.
Ta och rannsaka din medeltida bullshit, alla dina mysko skäggpolare ser ut som kriminella, vilket de säkert också är.
Lösdrivaren,
När man läser det här så bör man nog vara nogrann med att dela upp meningarna. Det låter annars lätt som att du har en ännu hotfullare ton om man låter värdeladdningarna sammanflyta, än vad du kanske egentligen har? Om han inte vill prata på den nivån så kanske det inte finns så mycket mer att säga er emellan.
Zokrates skrev:Vad jag reagerar mot är att EU hade accepterat och kommit överens med Libyen att Libyen skulle vara en buffertzon mot illegala invandrarare från Afrika, för att därefter ha mage att klaga över att de mänskliga rättigheterna åsidosätts!
Så länge invandrarna stoppades så var ju Europas ledare nöjda, dubbelmoral...
Zokrates,
Var har du hittat den källan? För allt jag har sett om det är diktatorns eget uttalande om att han ville ha ekonomisk kompensation från Eu på 5 miljarder Euro eller nåt och några kommunistbloggar utan någon som helst källhänvisning.. Har du ingen vettig källa så ser jag inte någon koppling. (Att ha en överenskommelse om att stoppa illegal invandring ser jag inget fel med, isåfall är det lagen det är fel på, inte fenomenet.)
I övrigt många spännande idéer! Jag tycker dock att guds tjänare förklarar det väldigt bra och verkar presentera en mer attraktiv förklaring till läget än hur du relaterar till att det skulle vara i en hypotetisk sfär som inte är tillämpbar i den situation som jag får uppfattningen av att landet befinner sig i.
Zokrates skrev:Om jag bodde i ett land med näst intill fri skolgång, fri sjukvård, gratis boende, gratis el, kraftigt subventionerade priser på livsmedel, så skulle jag själv ställa mig väldigt tveksam till att byta bort detta oavsett styre, mot den fria marknadens schackrande ockerhuliganer
Om du hellre står på led än tänker självmant och kan acceptera en vänsterfacism så låter det jätte bra. För andra frisinnade människor som vill ha alla dessa, några av dessa, eller kanske fler(?) förmåner OCH kunna gå ut på gatorna och tala om detta utan att få en jävla bomb i skallen av sin ledare så hade du varit mer förstående för situationen.