Vad är det som pekar på att det var 6 miljoner judar...

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 21 mar 2010 22:57

Jag är läskunnig och har läst tråden. När du skriver "faktum" implicerar det att det inte alls är, bara kallas så, faktum.

Användarvisningsbild
Anarkoman

Inläggav Anarkoman » 21 mar 2010 23:08

Bra. Jag antydde inte att du var analfabet. Och om jag gjorde det, förlåt, det var inte min mening. Men om du har läst tråden så vet du att jag är tvivlare. Varför frågar du isåfall? "det är väl ett faktum, eller hur?" Det låter inte där som att du faktiskt läst tråden. Och har du det måste ditt minne vara förjävligt dåligt för i princip allt jag skrivit i tråden, och det är ändå jag som skrivit mest, har handlat på ett eller annat sätt, om mitt tvivel.
"Alla människor vill andas men ingen kan andas och många säger: Vi skall andas sen och de flesta dör inte för de är redan döda" - Paris -68

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 21 mar 2010 23:10

Jag råkar vara intresserad av din tvivel.

Användarvisningsbild
Anarkoman

Inläggav Anarkoman » 21 mar 2010 23:14

Bra. Jag återkommer till mitt tvivel. Jag ska dammsuga lite nu hehe.. Ska se om jag kan göra en någorlunda översiktlig sammanställning när jag kommer tillbaka, men jag lovar inget. Om du undrar något specifikt får du gärna fråga lite mer. Om jag vet vad du frågar efter är det lättare att svara. puss och hej sålänge.
"Alla människor vill andas men ingen kan andas och många säger: Vi skall andas sen och de flesta dör inte för de är redan döda" - Paris -68

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 21 mar 2010 23:19

Dammsuga? Nu? Jadu, jag pallar inte färgkombinationen rött, vitt och svart som tackochlov var en övergående trend för ett par år sedan.

Användarvisningsbild
Anarkoman

Inläggav Anarkoman » 21 mar 2010 23:29

Nej inte jag heller. Fy farao. Men har det med diskussionen att göra? Däremot är svart och rött fina färger...

Användarvisningsbild
Anarkoman

Inläggav Anarkoman » 21 mar 2010 23:45

Är det bara jag som reagerat, förresten, på att inte ett enda bevis på 6 miljonerssiffran har presenterats. Det var ju liksom det som var frågan, vad pekar på att det var sex miljoner?

Användarvisningsbild
Anarkoman

Inläggav Anarkoman » 22 mar 2010 00:16

Det verkar som så att det kan vara så att siffran 6 är viktig i judisk mysticism. Någon som kan bekräfta detta? Hittade detta:

"The Cabbalistic 6 and the holocaust

In the Hebrew-text of Torah-prophesies it states: "You shall return." In that text the letter "V" or "VAU" is missing (which also stands for "6"). The researcher Ben Weintraub was informed by Rabbis that the missing "V" (= the missing 6) was the foreshadowing of the "6 million". Therefore, the prophesy: "You shall return", is interpreted as: "You shall return minus 6 million." [2]

This self-imposed prophesy led to the "6 million-prophecy-crash" in 1919. Based on the Balfour-Declaration of 1917 the state of Israel was guaranteed, and the Diaspora-Jews would return to the "Promised Land". The leading Jews at that time expected 1920 a migration of their brethren into "their Land". But, before the return could take place, "6 million" of them had to disappear, according to prophesies."

hittade i en blogg som jag inte orkat kolla närmare på: http://wakeupfromyourslumber.com/node/11246

här är lite annat intressant på delvis samma ämne:

http://www.thebirdman.org/Index/Jews/Je ... umber.html

http://globalfire.tv/nj/04en/jews/666.htm

Nu är jag trött men ska definitivt kolla närmare på det imorgon om inte mossad hunnit hota mig innan dess.

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 23 mar 2010 10:22

Anarkoman skrev:Tror ingen mer behöver påpeka hur otroligt omogen kalle är. Han gör det jobbet så bra själv, och har dessutom sina riktiga funderingar som exempel. Han har utöver att ha gjort bort sig genom hela tråden, lyckats bevisa att han är en komplett idiot helt oförmögen till kritiskt tänkande. Han behöver att "hela sveriges samlade historiker" gör ett gemensamt uttalande för att han ska våga tycka någonting. Och då tycker han som de. Jag har svårt att hitta motsvarigheter i blind auktoritetstro. Lustigt att han väljer Sverige som exempel också, där ifrågasättandet av Förintelsen är som mest tabubelagd. Det här är det sista landet i världen där historiker kommer samlas för att göra ett gemensamt uttalande om att Förintelsen är en bluff.. Tydligen har svenska historiker högre kredibilitet än internationella sådana.

Tur att kalle har kula. Så att dom iallafall har ett kombinerat IQ av två.

Fräs som en ilsken råtta du.Brukar vara så när man är ute på hal is.

Men då tar vi väl vad världens samlade historiska kår har att säga om saken. Klart att du finner en och annan historierevisionist som inte tror på att förintelsen ägt rum, men på det hela taget så står de och du ganska så ensam.

Sen kan man ju korka sig och säga att:
jag tror inte att jorden är rund för jag har inte blind auktoritetstro och jag kan tänka kritiskt (men fel). Om man nu vill göra bort sig dvs.

Hilberg's estimate of 5.1 million, in the third edition of The Destruction of the European Jews, includes over 800,000 who died from "ghettoization and general privation"; 1,400,000 killed in open-air shootings; and up to 2,900,000 who perished in camps. Hilberg estimates the death toll of Jews in Poland as up to 3,000,000.[197] Hilberg's numbers are generally considered to be a conservative estimate, as they typically include only those deaths for which records are available, avoiding statistical adjustment.[198]

British historian Martin Gilbert used a similar approach in his Atlas of the Holocaust, but arrived at a number of 5.75 million Jewish victims, since he estimated higher numbers of Jews killed in Russia and other locations.[199] Lucy S. Dawidowicz used pre-war census figures to estimate that 5.934 million Jews died (see table below).[200]

There were about 8 to 10 million Jews in the territories controlled directly or indirectly by the Nazis (the uncertainty arises from the lack of knowledge about how many Jews there were in the Soviet Union). The six million killed in the Holocaust thus represent 60 to 75 percent of these Jews. Of Poland's 3.3 million Jews, over 90 percent were killed. The same proportion were killed in Latvia and Lithuania, but most of Estonia's Jews were evacuated in time. Of the 750,000 Jews in Germany and Austria in 1933, only about a quarter survived. Although many German Jews emigrated before 1939, the majority of these fled to Czechoslovakia, France or the Netherlands, from where they were later deported to their deaths. In Czechoslovakia, Greece, the Netherlands, and Yugoslavia, over 70 percent were killed. More than 50 percent were killed in Belgium, Hungary, and Romania. It is likely that a similar proportion were killed in Belarus and Ukraine, but these figures are less certain. Countries with notably lower proportions of deaths include Bulgaria, Denmark, France, Italy, and Norway.
Year Jews Killed[201]
1933–1940 under 100,000
1941 1,100,000
1942 2,700,000
1943 500,000
1944 600,000
1945 100,000

The number of people killed at the major extermination camps is estimated as: Auschwitz-Birkenau: 1.4 million;[105] Treblinka: 870,000;[120] Belzec: 600,000;[108] Majdanek: 360,000;[114] Chelmno: 320,000;[110] Sobibór: 250,000.[118] This gives a total of over 3.8 million; of these, 80–90% were estimated to be Jews. These seven camps thus accounted for half the total number of Jews killed in the entire Nazi Holocaust. Virtually the entire Jewish population of Poland died in these camps.[180]

In addition to those who died in the above extermination camps, at least half a million Jews died in other camps, including the major concentration camps in Germany. These were not extermination camps, but had large numbers of Jewish prisoners at various times, particularly in the last year of the war as the Nazis withdrew from Poland. About a million people died in these camps, and although the proportion of Jews is not known with certainty, it was estimated to be at least 50 percent.[citation needed] Another 800,000 to one million Jews were killed by the Einsatzgruppen in the occupied Soviet territories (an approximate figure, since the Einsatzgruppen killings were frequently undocumented).[202] Many more died through execution or of disease and malnutrition in the ghettos of Poland before they could be deported.

Vart tog de då vägen:

Poland
Baltic countries
Germany & Austria
Bohemia & Moravia
Slovakia
Greece
Netherlands
Hungary
Byelorussian SSR
Ukrainian SSR
Belgium
Yugoslavia
Romania
Norway
France
Bulgaria
Italy
Luxembourg
Russian SFSR
Denmark
Finland

I dessa länder antal judar innan WW2, totalt: 8,861,800
Efter ww2: saknades 5,933,900 67

Gömmer de sig fortfarande?
Joda jag vet vad du nu kommer att säga, men hur vet man att detta stämmer. Och se vips är vi tillbaka till ruta 1. Då får man lyssna på vad den samlade historiska kåren vad de har att säga. Så du ser så enkelt det var.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Holocaust

Att ifrågasätta för ifrågasättandes skull trots att man inte har kunskap är bland de mest korkade man kan göra. Då har man nannat för lite på mammas tutte när man var liten.
Fridens Liljor

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 23 mar 2010 14:05

Det är bra att ifrågasätta saker, men det är också viktigt att sådant ifrågasättande som är illa uppbyggt blir besvarat och dementerat. Att judeutrotningen inträffat är en vedertagen väl underbyggd sanning, och bevisbördan ligger på de som är av en annan åsikt. Det är bra att Kallekula tagit sig tid här att klargöra detta.

Att börja putsa på siffror blir ju bara smaklöst. Utifrån vilken agenda och varför?

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 23 mar 2010 16:26

Johan Ågren skrev:Det är bra att ifrågasätta saker, men det är också viktigt att sådant ifrågasättande som är illa uppbyggt blir besvarat och dementerat. Att judeutrotningen inträffat är en vedertagen väl underbyggd sanning, och bevisbördan ligger på de som är av en annan åsikt. Det är bra att Kallekula tagit sig tid här att klargöra detta.

Att börja putsa på siffror blir ju bara smaklöst. Utifrån vilken agenda och varför?

Det är klarlagt att det var i första hand till arbetsläger judarna deporterades, där de som var icke arbetsföra avrättades, kvinnor, barn, åldringar, skadade, sjuka, handikappade. I arbetslägren var arbetet så hårt, kostens usel, hygienen obefintlig, vilket ledde till att de flesta dog inom ett par dar upp till ett par veckor vilket resulterade i ett konstant behov av förnyelse bland lägerarbetarna. Ett grymt förfarande som förövrigt kan komma att gå igen även i modernare tider.

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 23 mar 2010 17:40

Skulle kalla det du beskriver ett "rent dödsläger", med endast en parantes där fångarna också utnyttjades till arbete. De dog ju inte utav arbetsbördan och de dåliga förhållandena i sig, utan när de blev för svaga så avrättades de. Ingen hann genomleva det förlopp som föranledde döden då det var dagliga "utrensningar". Att man fann någon död på morgonen eller att de dog av sig själva under arbetet torde varit ett extremt undantag, det fungerar inte så.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 23 mar 2010 18:08

Johan Ågren skrev:Ingen hann genomleva det förlopp som föranledde döden då det var dagliga "utrensningar". Att man fann någon död på morgonen eller att de dog av sig själva under arbetet torde varit ett extremt undantag,

Undantag, inte enligt de många vittnesskildringar av dem som överlevt, där de beskriver hur de själva fortsatt att arbeta trots att det låg nyligen döda bredvid dem, det var många projekt de deltog i, byggandet av fabriker både ovan och under mark, vägar och järnvägar, tunnlar mm.
Tror du har fel där Johan. Att det förekom dagliga utrensningar stämmer, men de flesta skulle nog verkligen ha försökt sitt yttersta att betraktats vara arbetsföra, hellre än att bli uttagna till en säker död.

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 23 mar 2010 20:58

Zokrates skrev:Rena dödsläger där alla kategoriskt avrättades är jag själv lite tveksam till, .

Vad fan är det med dig? Seriöst? Utveckla varför.

Låt säga så här och det gäller även den andra razzen i tåden. Vad skulle få dig att tro på att förintelsen ägt rum, dvs ett systematiskt avrättande av judar?

Ja menar fan skojar ni med oss. Vill ni att vi ska tro på revisionisttomtar eller?

Tänka sig att jag hade så rätt i en tidigare tråd när zoken visar sin bruna sida men försöker sedan skämta bort det. Agendan då; judehat utan substans. Självklart vart det inte frågan om något skämt från zokens sida. Och ser man på nu visar sig mer och mer av zokens riktiga sida. Det är så man kan spy.

Det gäller att avslöja det bajsbruna avskummet i samhället, innan det är för sent.
Fridens Liljor

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 23 mar 2010 21:11

Och skogis. Spela nu inte medkännande nöt. Ibland måste man stå upp för vad man tror på. I annat fall är man bara en liten lort.

....fast jag vet ju eg inte vad du står någonstans så jag kanske har fel.
Fridens Liljor

Återgå till "Politik och samhälle"