Zokrates skrev:Guds tjänare skrev:
Låt oss hoppas att 2011 bringar mer framgång till oss samtliga. Framgång att lyckas att bli goda och rättfärdiga människor och lämna detta liv med flaggan på topp - lyckliga och saliga. Det är en kamp för att nå dit, hindren dit är många och höga, jag kallar denna kamp för jihad.
Vänliga hälsningar
Jaha, då får jag väl önska dig ett gott nytt jihadår!
Dock så kan låta väldigt fel ifall det var ryckt utan sitt sammanhang. Eftersom Jihad alltid associeras med våld.
Tänk er följande: Och han önskade sin kamrat ett gott nytt jihadår. Det låter som talibaner över en fika
Det är ur mina ögon sorgligt och orättvist att muslimska galningar får så mycket plats i media, de flesta som tror sig veta va Jihad står för, vet inte det. Jag tycker jag sammanfattar jihad ganska bra ovan - den enskilda individens kamp att bli rättfärdig och salig. Visst det kan IBLAND betyda att ta till vapen för att försvara land, egendom och familj. Men ALLRA OFTAST så innebär kampen(Jihad) en kamp inom sig själv att göra det rätta.
Vad som definitivt är säkert är att Jihad INTE syftar till massaker av oskyldiga människor på Drottninggatan i Stockholm.
Det förvånar mig hur blind Taimour Abdulwahab var. Kände en sådan stark och blind kärlek till vad det än nu va han älskade så hemskt mycket. Att han inte förstod att han skulle döda oskyldiga människor och att det är förbjudet att släcka det oskyldiga livet - Alltid.