Omyndigförklarandet av sexarbetare
Moderator: Moderatorgruppen
-
Justin Case
Och vi noterar att biggen fortsätter sätta dövörat till, fortsätter förvränga andras argument och fortsätter bemöta dessa sina förvrängningar av andras argument istället för att bemöta andras argument sådana som de är. Jag är mest sur på mig själv för att jag inte dragit den enda vettiga slutsatsen långt tidigare: att biggen inte vill och/eller inte kan kommunicera.
När biggen t.ex. får frågan "vill du att en kvinna, vars enda chans att överleva är att sälja sex, hellre ska dö än sälja sex?", finns det olika sätt att svara på den frågan. Men biggen tycks inte vilja svara på frågor. Istället förvanskar han frågorna, eller rättare sagt ersätter dem med sina egna nidbilder av motståndarens åsikter, och svarar sedan på dessa nidbilder. Att som biggen "svara" på frågan "vill du att en kvinna, vars enda chans att överleva är att sälja sex, hellre ska dö än sälja sex?" enbart med "svar" som går ut på att de prostituerade är tvingade, att torskarna bara bryr sig om sin egen frihet, att man är totalitär om man förespråkar legalisering av sexköp, osv, är inte att svara på frågan "vill du att en kvinna, vars enda chans att överleva är att sälja sex, hellre ska dö än sälja sex?".
När den ena parten i en diskussion konsekvent vägrar svara på den andres frågor och ta in den andres argument sådana de är, äger ingen riktig kommunikation rum, bara en envägskommunikation. En sådan "kommunikation" ger ingenting, det enda den skapar är frustration hos den som förgäves försöker få sina frågor besvarade av den andre.
Jag är lite besviken över att den enda uttalade sexköpsförbudsförespråkare som hittills postat i den här tråden är en vägg. Jag återkommer när tråden fått besök av någon sexköpsförbudsförespråkare som är villig och kapabel till ett meningsutbyte.
När biggen t.ex. får frågan "vill du att en kvinna, vars enda chans att överleva är att sälja sex, hellre ska dö än sälja sex?", finns det olika sätt att svara på den frågan. Men biggen tycks inte vilja svara på frågor. Istället förvanskar han frågorna, eller rättare sagt ersätter dem med sina egna nidbilder av motståndarens åsikter, och svarar sedan på dessa nidbilder. Att som biggen "svara" på frågan "vill du att en kvinna, vars enda chans att överleva är att sälja sex, hellre ska dö än sälja sex?" enbart med "svar" som går ut på att de prostituerade är tvingade, att torskarna bara bryr sig om sin egen frihet, att man är totalitär om man förespråkar legalisering av sexköp, osv, är inte att svara på frågan "vill du att en kvinna, vars enda chans att överleva är att sälja sex, hellre ska dö än sälja sex?".
När den ena parten i en diskussion konsekvent vägrar svara på den andres frågor och ta in den andres argument sådana de är, äger ingen riktig kommunikation rum, bara en envägskommunikation. En sådan "kommunikation" ger ingenting, det enda den skapar är frustration hos den som förgäves försöker få sina frågor besvarade av den andre.
Jag är lite besviken över att den enda uttalade sexköpsförbudsförespråkare som hittills postat i den här tråden är en vägg. Jag återkommer när tråden fått besök av någon sexköpsförbudsförespråkare som är villig och kapabel till ett meningsutbyte.
Jag kan ju agera något av en djävulens advokat.
Till att börja med så verkar det konstigt att du inför prostitution anför ett frihetsideal som grund för varför prostitution skall vara tillåtet, vi skall inte förmyndiga. Men när det kommer till sex med minderåriga så blir det en konsekventialistisk analys, och det är ju att stämma in i BigJ argumentation, även om inte i fakta, så i det implicita argumentet bakom BigJs fakta, dvs att prostitution är oförenligt med goda konsekvenser.
Varför pendlar du där Justin?
Vidare så är din fråga "vill du att en kvinna, vars enda chans att överleva är att sälja sex, hellre ska dö än sälja sex?" en redigt retorisk fråga.
Frågan rör inte sakfrågan, om prostitution skall vara lagligt, om det skall vara ett personligt beslut. För om personen dör om den inte säljer sex så spelar det väl ingen roll om lagen står i vägen eller inte? Och det är väl inte för att legitimera det någon tvingas till att göra som du vill att prostitution skall vara lagligt? Det är väl för att du kan tänka dig situationer där tvång inte föreligger som du argumenterar för ett personligt omdöme och avgörande i frågan?
Till att börja med så verkar det konstigt att du inför prostitution anför ett frihetsideal som grund för varför prostitution skall vara tillåtet, vi skall inte förmyndiga. Men när det kommer till sex med minderåriga så blir det en konsekventialistisk analys, och det är ju att stämma in i BigJ argumentation, även om inte i fakta, så i det implicita argumentet bakom BigJs fakta, dvs att prostitution är oförenligt med goda konsekvenser.
Varför pendlar du där Justin?
Vidare så är din fråga "vill du att en kvinna, vars enda chans att överleva är att sälja sex, hellre ska dö än sälja sex?" en redigt retorisk fråga.
Frågan rör inte sakfrågan, om prostitution skall vara lagligt, om det skall vara ett personligt beslut. För om personen dör om den inte säljer sex så spelar det väl ingen roll om lagen står i vägen eller inte? Och det är väl inte för att legitimera det någon tvingas till att göra som du vill att prostitution skall vara lagligt? Det är väl för att du kan tänka dig situationer där tvång inte föreligger som du argumenterar för ett personligt omdöme och avgörande i frågan?
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno
biggj skrev:Vi har fått in några rader från J R Auk som andas den desperation, som är så vanlig bland sverigedemokreter (Jo, han påstod själv att han var en sådan häromsistens)!
Att en torsk utnyttjar en sårbar kvinnas situation som prostituerad, har naturligtvis inte våran sverigedemokrat något att säga om - det ingår i den liberala friheten är budskapet från detta håll! Och dessutom påstår Auken att om prostitutionen förbjuds och tvingas till att upphöra, ja då avstannar tydligen all handel också!![]()
Tvärt om har jag argumenterat, för att säljaren av sex skall vara skyddad i samma utsträckning som andra medborgare mot våld och tvång krävs att synen på dem inte gör gällande att de är mindre värda människor, vilket du (om jag skall köra med samma pissretorik som du) gjort gällande.
Det är ju faktiskt så att vi idag har tvång och våld mot prostituerade. Hur hjälps dem som utsätts för detta av att vi fortsätter på anslagen linje och enbart fördömer utan att vara behjälpliga i dessa problem? Vad gör vi för gott när vi utestänger dem, som vi kan anta redan är i en utsatt situation då de trots samhällets fördömanden prostituerar sig, från den sociala trygghet som utgår ifrån a-kassa, sjukkassa osv?
BigJ skrev:Nejdå, bigj, eller andra som är emot prostitution, blundar ej, vi vill att den bekämpas, med lagens hjälp naturligtvis. Och vi utgår från att människor följer lagen, något som varken J R Auk eller Justin Case anser vara så viktigt egentligen!
J R Auk ser enligt egen utsago "nyktert" på det hela - och vill att prostitution, liksom trafficing och ett våldsamt beteende mot kvinnorna skall ingå i de friheter samhället bör erbjuda torskar och hallickar i frihetens namn!
Nej jag vill inte följa lagen, den är en travesti, eftersom den lag som du så ivrigt hävdar får stå som orsak till det tvång som gör att vi ser prostitution i dagens samhälle. Lagar gäller långt mycket mer än bara brott, den upprättar den ekonomiska och med det den rådande maktordningen.
Vad hjälper lagen? Som Zokrates påpekat, ingen döms ju ändå vad det verkar.
Varför jag ser nyktert på det hela är för att jag ser att det faktiskt finns utsatta, och jag funderar på hur man kan hjälpa dem. Du drar till med hur du tvingats trösta prostituterade du umgåtts med (vilket inte får tas för att vara så konstigt då det är dig dem umgåtts med) vilket inte är mycket till argument. Att det finns problem med prostitutionen är vi ju överens om, jag vill bara inte överge de utsatta som du förespråkar. Det är där vi skiljer oss åt. Att du skiter i dem som jag bryr mig om
Vidare så försöker du pracka på mig åsikten att man skall få bruka våld och tvång mot prostituerade, vilket ju är raka motsatsen mot vad jag säger. Det är ju på grund av de existerande tvången och våldet som vi måste se över situationen, inte på grund av det potentiella våldet som kanske följer på legaliserande av prostitution. PROBLEMET ÄR REDAN NÄRVARANDE!
Jag vill ju öka skyddet mot tvång och våld genom att inte fördöma fenomenet som sådant och alla de ingående aktörerna.
Som jag sa så sympatiserar jag med idén bakom Sveriges lag, men den är hycklande och impotent. Detta då det är svårt att se hur man undviker att stjälpa de prostituerade när det som de sysselsätts med är förbjudet.
Det handlar ju alltså INTE om RÄTTEN FÖR DEN SOM KÖPER PROSTITUTION. Den rätt som jag talar om är den som borde stå att finna för de som säljer sig.
Jag tror att den rätten enbart kommer att realisera sig genom att man inte fördömer fenomenet kategoriskt utan genom de inslag som är dåliga.
Eller är sex dåligt? Är handel människor emellan dåligt?
Nej, så varför är då prostitution dåligt? Skall du dra till med något gammalt kristet, stigmatisera dem som vi gör med knarkare och alkoholister? En gång knarkare alltid knarkare, du som själ är fördömd, att upphöra att ta droger gör inget, då det inte är din verksamhet utan något bakomliggande själfundament?
Och för att slå i spiken i kistan på ditt patetiska försvar för förbudskulturen.
Om det är en öppen fråga huruvida prostitution leder till negativa konsekvenser (alltså kan vi föreställa oss konsekvenser som inte måste tas som negativa) så kan vi inte kategoriskt avfärda prostitution som något som leder till dåliga konsekvenser, utan vi måste se till hur det faktiskt är. Och det som faktiskt är är att det är finns bevis för dåliga konsekvenser både under förbud och när det är tillåtet. Så vad gör vi får slutsats då? Inte för att jag förväntar mig att någon så "god" som du BigJ skall kunna göra en sådan slutledning, det är ju bara "onda" människor som gör sånt.
För övrigt för att reta upp er patetiska meningsmotståndare, jag är helt för att tillåta sex med minderåriga! Det finns got om lagar som tar hand om eventuella problematiska situationer utan att man specifikt talar om "sex med minderåriga" och vi skulle slippa myterna och istället se våld för våld och tvång för tvång.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno
biggj skrev:Det du ej förstår J R Auk, det är att man har förbud mot mord, men ändå förekommer det ibland mord. Det förhåller sig likadant med prostitution, med lagar och bättre samhällsförhållanden kan man få ned prostitutionen till strax ovan noll eller någon procent av dagens antal!
Det finns gott om studier som visar att straff de facto inte har den avskräckande effekt man tillskriver dem i sin ideologi.
Se bara på USA hur har third strike out regeln fallit ut?
Med bättre samhällsförhållande kan man få ner prostitutionen till att omfatta enbart frivilliga aktörer.
Dina mytiska lagar som binder människor ger jag vitten för. Du predikar ju själv ständigt hur lagarna inte efterföljs bland toppar och företagare.
Jag predikar ju att lagar inte följs alls, enbart konventioner.
Hejsan!
Alltid lika kul att se våra nyliberala/sverigedemokratiska kämpar plädera för den fria prostitutionen. Att de väljer bort att man då alltid får hela paketet med trafficing, våld, droger och slaveri, på köpet, tänker de naturligtvis bort! Och söker de kunskaper i de studier och rapporeter som behandlar den sk fria prostitutionen vi presenterat? Knappast, det skulle störa deras vibbar för mycket. Och där är ju dock J R Auk klar i vart han står, prostitution för minderåriga är ok, han kör åtminstone med öppna kort - även om inställningen är avskyvärd! 8)
Justin Case efterfrågar om det är bättre att en kvinna dör istället för att sälja sig en gång? Nej, det anser varken bigj eller förmodligen de flesta. Men sker det gång efter gång, så brukar det rendera i självmord bland de prostituerade! Eller så dör de efter några år av diverse överdoser för att orka med! Bigj menar att man här måste tillämpa lagar och regler betydligt hårdare för att komma åt det hela med roten! Och det krävs stora sociala insatser också, som kostar skattemedel. Men att fundera på sådant är inget för en nyliberal som har torskars och hallickars frihet som den bärande idén! Nyliberalismen kan inte existera om det inte någonstans ständigt pågår övergrepp, ja den har aldrig existerat utan övergrepp och våld mot majoriteten någonsin - våldsapparaten är inbyggd i den nyliberala praktiken såväl som teorien!
Intressant är att vi har lagar redan idag, för narkomaner som tvångsintages för att de skall avdrogas genom diverse program. De är många av dessa som idag lever, och är tacksamma för dessa tvångslagar! Satsa på sådant även när det gäller prostitution, så kommer problemen att drastiskt minska. Och ja, J R Auk, jag tror på att följa lagarna. Utan lagar har vi inte längre ett samhälle någon vill bo uti. Men att kräva det av någon som förmodligen har matats med silversked sedan födseln och är ovetande om vad arbete är - hur lätt är det? :wink:
Kan vi förvänta oss ett svar på de studier vi framtagit här? Knappast! Sådana är de, de där nyliberalt sverigedemokratiske - alltid kräva svar av andra, men undvika att svara själva - risken är ju uppenbar att läsaren då ser den totalitära agendan! :D
MVH
bigj
Alltid lika kul att se våra nyliberala/sverigedemokratiska kämpar plädera för den fria prostitutionen. Att de väljer bort att man då alltid får hela paketet med trafficing, våld, droger och slaveri, på köpet, tänker de naturligtvis bort! Och söker de kunskaper i de studier och rapporeter som behandlar den sk fria prostitutionen vi presenterat? Knappast, det skulle störa deras vibbar för mycket. Och där är ju dock J R Auk klar i vart han står, prostitution för minderåriga är ok, han kör åtminstone med öppna kort - även om inställningen är avskyvärd! 8)
Justin Case efterfrågar om det är bättre att en kvinna dör istället för att sälja sig en gång? Nej, det anser varken bigj eller förmodligen de flesta. Men sker det gång efter gång, så brukar det rendera i självmord bland de prostituerade! Eller så dör de efter några år av diverse överdoser för att orka med! Bigj menar att man här måste tillämpa lagar och regler betydligt hårdare för att komma åt det hela med roten! Och det krävs stora sociala insatser också, som kostar skattemedel. Men att fundera på sådant är inget för en nyliberal som har torskars och hallickars frihet som den bärande idén! Nyliberalismen kan inte existera om det inte någonstans ständigt pågår övergrepp, ja den har aldrig existerat utan övergrepp och våld mot majoriteten någonsin - våldsapparaten är inbyggd i den nyliberala praktiken såväl som teorien!
Intressant är att vi har lagar redan idag, för narkomaner som tvångsintages för att de skall avdrogas genom diverse program. De är många av dessa som idag lever, och är tacksamma för dessa tvångslagar! Satsa på sådant även när det gäller prostitution, så kommer problemen att drastiskt minska. Och ja, J R Auk, jag tror på att följa lagarna. Utan lagar har vi inte längre ett samhälle någon vill bo uti. Men att kräva det av någon som förmodligen har matats med silversked sedan födseln och är ovetande om vad arbete är - hur lätt är det? :wink:
Kan vi förvänta oss ett svar på de studier vi framtagit här? Knappast! Sådana är de, de där nyliberalt sverigedemokratiske - alltid kräva svar av andra, men undvika att svara själva - risken är ju uppenbar att läsaren då ser den totalitära agendan! :D
MVH
bigj
Den goda sidans försvarare
Auk för fram en hel del tänkvärda argument, som vanligt logiska, men verkligheten är sällan okomplicerad. Omyndigförklarandet av sexarbetare var rubriken, men är det inte redan så att hallickarna, samt de som håller i traffickingen har omyndighetsförklarat sina sexarbetare?
Vad jag läst så tas passen ifrån dem som tvingas arbeta utomlands, de hålls ofta inlåsta och eller kan endast vistas utomhus under övervakning.
Varför skull staten eller de vanliga samhällsmedborgarna omyndighetsförklara sexarbetare, det verkar ju ologiskt då det förefaller ämnas just tvärtom.
Myten om den glada horan, finns den?
I det goda exemplet kan jag tänka mig en kvinna, kanske en nymfoman som förenar nytta med nöje, arbetar självständigt utan hallick och har max 10 kunder som hon omsorgsfullt handplockat, kunder som hon kan lita på, som är rena och fräsha, uppvisar hälsointyg och aldrig skulle komma på tanken att misshandla eller på annat sätt behandla henne utan den respekt hon förtjänar. Skulle hon vara omyndighetsförklarad? Vet hon inte vad hon sysslar med eller skulle hon göra det hon gör, sälja sex, av tvång?
Knappast. Är det då henne som samhället vill komma åt genom lagar och förbud, eller rättare sagt, är hennes livsval förkastligt?
Tyvärr tror jag att kvinnan i exemplet är ett undantag och skulle hon existera så sköts det så snyggt att ingen lär få reda på det.
Exempel från verkligheten
Var på resa en gång och erbjöds att köpa sex av en kvinna, jag uppfattade henne som en tiggare och gav henne en slant utan att köpa sex. Dagen efter stötte jag på henne igen, nu ville hon ge mig sex gratis, tackade nej. Min fråga, om jag hade tackat ja till detta gratissex, hade det då varit olagligt? :wink:
Vad jag läst så tas passen ifrån dem som tvingas arbeta utomlands, de hålls ofta inlåsta och eller kan endast vistas utomhus under övervakning.
Varför skull staten eller de vanliga samhällsmedborgarna omyndighetsförklara sexarbetare, det verkar ju ologiskt då det förefaller ämnas just tvärtom.
Myten om den glada horan, finns den?
I det goda exemplet kan jag tänka mig en kvinna, kanske en nymfoman som förenar nytta med nöje, arbetar självständigt utan hallick och har max 10 kunder som hon omsorgsfullt handplockat, kunder som hon kan lita på, som är rena och fräsha, uppvisar hälsointyg och aldrig skulle komma på tanken att misshandla eller på annat sätt behandla henne utan den respekt hon förtjänar. Skulle hon vara omyndighetsförklarad? Vet hon inte vad hon sysslar med eller skulle hon göra det hon gör, sälja sex, av tvång?
Knappast. Är det då henne som samhället vill komma åt genom lagar och förbud, eller rättare sagt, är hennes livsval förkastligt?
Tyvärr tror jag att kvinnan i exemplet är ett undantag och skulle hon existera så sköts det så snyggt att ingen lär få reda på det.
Exempel från verkligheten
Var på resa en gång och erbjöds att köpa sex av en kvinna, jag uppfattade henne som en tiggare och gav henne en slant utan att köpa sex. Dagen efter stötte jag på henne igen, nu ville hon ge mig sex gratis, tackade nej. Min fråga, om jag hade tackat ja till detta gratissex, hade det då varit olagligt? :wink:
Och du kör du med öppna kort?
Skall vi skippa pissretoriken eller inte?
Jag är lite bråksugen så jag ställer upp om det är så.
Skall vi skippa pissretoriken eller inte?
Jag är lite bråksugen så jag ställer upp om det är så.
Ja Zokrates vi skulle stena dig till döds och spotta på den grop vi dumpade din lealösa kropp.
Sen skulle vi skratta glatt och dansa den humanistiska dansen till demokratin lovord.
Fy fan vad vidrig du är som ens träffar sådana där människor, och att du ens tog ställning och sa nej är än mer graverande.
Sen skulle vi skratta glatt och dansa den humanistiska dansen till demokratin lovord.
Fy fan vad vidrig du är som ens träffar sådana där människor, och att du ens tog ställning och sa nej är än mer graverande.
Zokrates skrev:Auk för fram en hel del tänkvärda argument, som vanligt logiska, men verkligheten är sällan okomplicerad. Omyndigförklarandet av sexarbetare var rubriken, men är det inte redan så att hallickarna, samt de som håller i traffickingen har omyndighetsförklarat sina sexarbetare?
Men varför finns då trafficken och halicken? Är det kanske för att det är en begärlig vara de säljer?
Det är som med drogerna, hade vi inte förbjudit dem skulle det inte finnas kriminella som tjänar grova stålar på det.
Och de skulle kosta näst intill ingenting, relativt dagens värde, så att problemen skulle begränsas till det mer personliga planet, man skulle inte behöva stjäla och annat för att försörja ett beroende.
Det som du säger om att man tar passen och dylikt är ju just varför vi måste ha en attityd som tillåter dem att träda fram och tala om de här missförhållandena. Varför inte ge dem en betald ferie i landet Sverige som tack för att de hjälper oss att ta hand om de kriminella elementen som utövar tvång mot andra?
Det är ju HÄR OCH NU som de lider, inte i någon tänkt framtid.
Hejsan!
Ganske roligt att se när sverigedemokraterna helt tappar sansen, kolla bara vad J R Auk skriver:
"Det är som med drogerna, hade vi inte förbjudit dem skulle det inte finnas kriminella som tjänar grova stålar på det."
Varför inte vidga det hele? Utan förbud mot inbrott innebär ju ännu färre kriminella som tjänar stålar på det hele? Och så vidare, sida upp och sida ned i lagboken!
Ho ho ho ho ho ho....det är underbart att se desse totalitäre i aktiuon när de tappar besinningen.....
:lol:
MVH
bigj - som med kunskap plågar....
Ganske roligt att se när sverigedemokraterna helt tappar sansen, kolla bara vad J R Auk skriver:
"Det är som med drogerna, hade vi inte förbjudit dem skulle det inte finnas kriminella som tjänar grova stålar på det."
Varför inte vidga det hele? Utan förbud mot inbrott innebär ju ännu färre kriminella som tjänar stålar på det hele? Och så vidare, sida upp och sida ned i lagboken!
Ho ho ho ho ho ho....det är underbart att se desse totalitäre i aktiuon när de tappar besinningen.....
MVH
Biggj,
Jag är medveten om att det finns allvarliga nackdelar med prostitution, men prostitution verkar finnas oavsett om man lagstiftar mot det eller inte. Att vara för legalisering av sexköp innebär inte nödvändigtvis att man struntar i de prostituerade, som du verkar vilja få det till.
Och är det inte lite synd om de människor som inte kan få, eller åtminstone har väldigt svårt att få, sex på annat sätt:
1) Människor som har utseendet emot sig.
2) Människor med sociala svårigheter, kanske till en följd av att dom t.ex. blivit förstörda av mobbning i skolan.
3) Somliga handikappade.
4) Somliga långtidssjuka som inte klarar av att ha ett förhållande så som andra.
Dessa kategorier finns även om dom inte utgör någon majoritet av sexköparna.
Undersökningar visar att kvinnor har betydligt lättare att få en sexuell kontakt än vad män har. Dessutom tvivlar väl ingen på att det är en avsevärd fördel att ha ett attraktivt yttre. Är det rättvist att en snygg tjej ska ha 100 gånger lättare att få en sexuell kontakt än en ful kille? Legalisering av sexköp skulle åtminstone minska den här skillnaden.
Den man som köper en sextjänst av en kvinna beskylls ofta för att se kvinnor som handelsvaror. Varför beskylls inte den kvinna som har lätt för att ragga upp någon för att se män som gratisvaror?
Jag är medveten om att det finns allvarliga nackdelar med prostitution, men prostitution verkar finnas oavsett om man lagstiftar mot det eller inte. Att vara för legalisering av sexköp innebär inte nödvändigtvis att man struntar i de prostituerade, som du verkar vilja få det till.
Och är det inte lite synd om de människor som inte kan få, eller åtminstone har väldigt svårt att få, sex på annat sätt:
1) Människor som har utseendet emot sig.
2) Människor med sociala svårigheter, kanske till en följd av att dom t.ex. blivit förstörda av mobbning i skolan.
3) Somliga handikappade.
4) Somliga långtidssjuka som inte klarar av att ha ett förhållande så som andra.
Dessa kategorier finns även om dom inte utgör någon majoritet av sexköparna.
Undersökningar visar att kvinnor har betydligt lättare att få en sexuell kontakt än vad män har. Dessutom tvivlar väl ingen på att det är en avsevärd fördel att ha ett attraktivt yttre. Är det rättvist att en snygg tjej ska ha 100 gånger lättare att få en sexuell kontakt än en ful kille? Legalisering av sexköp skulle åtminstone minska den här skillnaden.
Den man som köper en sextjänst av en kvinna beskylls ofta för att se kvinnor som handelsvaror. Varför beskylls inte den kvinna som har lätt för att ragga upp någon för att se män som gratisvaror?
biggj skrev:Hejsan!
Ho ho ho ho ho ho....det är underbart att se desse totalitäre i aktiuon när de tappar besinningen.....:lol:
MVH
Starka drycker i all sin ära men inte tolka argument om andra droger genom sådana solkade glasögon.
Självklart menar jag inte att vi genom att göra något lagligt definierar om dess profitörer till att inte längre vara kriminella. Det jag menar är förstås, för alla trodde jag, att om vi inte gör det kriminellt så är varan som säljs billig, och andra aktörer än kriminella (detta vaga begrepp jag så lättvindigt slänger mig med) förmodligen ta över.
Det är ju kriminaliteten hos varan som gör att handeln kommer att förknippas med våld, tvång och slikt skit.
Är det rättvist att en snygg tjej ska ha 100 gånger lättare att få en sexuell kontakt än en ful kille? Legalisering av sexköp skulle åtminstone minska den här skillnaden.
Bullshit argumentation i min mening. Det har ingenting med rättvisa att göra. Att flera dras till en attraktiv betyder inte att vi skall tvinga, alla BigJ stil, genom lagar eller annat något som stävjer denna skillnad.
För jag menar smaka på den här:
Inte alla tänder på lika många olika människor. Är det rättvist att en nymfoman skall tända på 100 ggr fler människor än någon som är "kräsen"? Statligt stöd till plastikoperationer skulle åtminstone minska den här skillnaden.
Annars gillar jag det du gav uttryck för
Ps. Utseende har mycket lite med sexuella kontakter att göra, vill man knulla så får man det lätt, oavsett. Om man nu inser hur "reglerna" för sådant fungerar, och hur man måste inta sin roll. Dock vill ju folk vara "autentiska" oftast, och vara i "speciella" relationer. Det är när man vill knulla någon specifikt som problem uppstår. Och det handlar om en relation och inte något som hör enbart ena parten till. Ds
Hejsan!
Jodå, vi förstod vad J R Auk menade. Men där har du fel igen, det finns inga studier, rapporter eller annat som visar att legalisering av prostitution minskar våldet, drogeriet, trafficingen eller svartverksamheten om man gör prostitutionen laglig! Det minsta man kan förvänta sig av någon är ju att man åtminstone framför en trovärdig studie eller undersökning om det man påstår verkligen funkar, eller inte funkar?
Men det är klart, är det ok med barnprostitution som denne typ nyss pläderade för, så kan man naturligtvis förvänta sig vilken dynga som helst i inlagorna! :lol:
MVH
bigj
Jodå, vi förstod vad J R Auk menade. Men där har du fel igen, det finns inga studier, rapporter eller annat som visar att legalisering av prostitution minskar våldet, drogeriet, trafficingen eller svartverksamheten om man gör prostitutionen laglig! Det minsta man kan förvänta sig av någon är ju att man åtminstone framför en trovärdig studie eller undersökning om det man påstår verkligen funkar, eller inte funkar?
Men det är klart, är det ok med barnprostitution som denne typ nyss pläderade för, så kan man naturligtvis förvänta sig vilken dynga som helst i inlagorna! :lol:
MVH
bigj
Har jag påstått att det finns sådana studier? Nej, så mera pissretorik från en skitnödig snubbe.
Om du förstod vad jag menade varför försökte du vända på dess mening då? Är det månne för att du inte kan argumentera? Bara presentera "fakta"? Denna din svaga sida som du våndas så över, och går i affekt över så fort den visar sig genom skygglapparna du så krampaktigt forcerar över självkännedomen.
Ta det lugnt bara, jag kan lära dig, så kommer nog dina bättre, mitt värdeutlåtande, åsikter att vinna mer mark helt enkelt. Jag kan visa dig snygg retorik och inte den här sandlådestilen du kör med.
Kan hjälpa dig bli mer än avarten av ett barn så du kan se dig förverkliga dina humana ideal i förestående attityder och stämningar mot dina medmänniskor.
Om du förstod vad jag menade varför försökte du vända på dess mening då? Är det månne för att du inte kan argumentera? Bara presentera "fakta"? Denna din svaga sida som du våndas så över, och går i affekt över så fort den visar sig genom skygglapparna du så krampaktigt forcerar över självkännedomen.
Ta det lugnt bara, jag kan lära dig, så kommer nog dina bättre, mitt värdeutlåtande, åsikter att vinna mer mark helt enkelt. Jag kan visa dig snygg retorik och inte den här sandlådestilen du kör med.
Kan hjälpa dig bli mer än avarten av ett barn så du kan se dig förverkliga dina humana ideal i förestående attityder och stämningar mot dina medmänniskor.
Återgå till "Politik och samhälle"