Var står de andra forumsmedlemmarna politiskt?

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 08 jan 2009 22:27

Zokrates skrev:Vad glad jag blir över att stå utanför er "gemenskap", för då slipper jag bli kategoriserad. :)

Det inbillar du dig väl ändå inte? Vi har alla redan dömt dig på förhand, bara slåss med de vålnader som vi ställer framför dig som dina suppleanter.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 08 jan 2009 22:28

miles davis skrev:
Avantgardet skrev:
miles davis skrev:Jag är kategoriskt a-politisk, i ordets snäva bemärkelse.

Går rent tekniskt inte vara, skulle jag säga.

I ordets snäva bemärkelse, jo. Faktiskt. Lovar.

Det finns ju de som hävdar det, men jag håller helt enkelt inte med.

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 08 jan 2009 22:28

Avantgardet skrev:
Kallekula skrev:Självklart tixar jag med skatten. Vi är lika goa kolsupare båda två.  :)

Tog en redig GT nu. Satans servon. Man jag tror jag kan lura på bilen på någon. Glad igen. Hade egentligen funderat på att byta.

Ahaa.

Nej, handen på hjärtat är du en mycket större skurk än vad jag är. Har aldrig blåst nån i hela mitt liv.

Nu inbillar du dig igen. Du knullar ju samhället i röven, men som sagt. Nu är jag glad, så kör på. Använd vasselin så går det smidigare med systemet. Det kan vara lite kärvt. Ha ha.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 08 jan 2009 22:29

Kallekula skrev:
Avantgardet skrev:
Kallekula skrev:Självklart tixar jag med skatten. Vi är lika goa kolsupare båda två.  :)

Tog en redig GT nu. Satans servon. Man jag tror jag kan lura på bilen på någon. Glad igen. Hade egentligen funderat på att byta.

Ahaa.

Nej, handen på hjärtat är du en mycket större skurk än vad jag är. Har aldrig blåst nån i hela mitt liv.

Nu inbillar du dig igen. Du knullar ju samhället i röven, men som sagt. Nu är jag glad, så kör på. Använd vasselin så går det smidigare med systemet. Det kan vara lite kärvt. Ha ha.

Vad nu! Tog du till flaskan så fort det började kärva lite?

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 08 jan 2009 22:31

Yes. Finfin lösning.Dax för en ny feting.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 08 jan 2009 22:33

Kallekula skrev:
Skogsälvan skrev:
Kallekula skrev:
Skogsälvan skrev:
Kallekula skrev:
Skogsälvan skrev:Varför ger du dig på en enskild och inte systemet som det verkar nu?

Vad menas vad då?

Systemet? Att jag ska verka för vad? Att alla ska få bidrag utan motprestationskrav? Nu får du motivera vad du menar. Och minns nu att AV kan få jobb om han vill fast han heller går på bidrag.

Jag tror att du kan tänka själv och då behöver jag inte göra det åt dig. Låt dig inte förblindas av detaljer. Huvudfrågan är: Vill du att alla ska ha det bra?

Bra svar, sa precis...inget. Vad är det med folk idag.

Det är en enkel, direkt fråga till dig: vill du att alla ska ha det bra?

Nej.

Dum fråga vem skulle inte svara ja?

Tja, vill du inte det, men känner att du borde svara ja på frågan, så kan du fundera på vad det beror på. Eventuellt kanske du kommer till insikt. Värt ett försök-

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 08 jan 2009 22:42

Skogsälvan skrev:
Kallekula skrev:
Skogsälvan skrev:
Kallekula skrev:
Skogsälvan skrev:
Kallekula skrev:
Skogsälvan skrev:Varför ger du dig på en enskild och inte systemet som det verkar nu?

Vad menas vad då?

Systemet? Att jag ska verka för vad? Att alla ska få bidrag utan motprestationskrav? Nu får du motivera vad du menar. Och minns nu att AV kan få jobb om han vill fast han heller går på bidrag.

Jag tror att du kan tänka själv och då behöver jag inte göra det åt dig. Låt dig inte förblindas av detaljer. Huvudfrågan är: Vill du att alla ska ha det bra?

Bra svar, sa precis...inget. Vad är det med folk idag.

Det är en enkel, direkt fråga till dig: vill du att alla ska ha det bra?

Nej.

Dum fråga vem skulle inte svara ja?

Tja, vill du inte det, men känner att du borde svara ja på frågan, så kan du fundera på vad det beror på. Eventuellt kanske du kommer till insikt. Värt ett försök-

Hum du kanske har rätt men vilka vill jag inte ska ha det bra. Tänka.Hum. Kan inte komma på någon/några nu direkt. Eller menar du att du vet vilka jag vill ska ha det dåligt?

Du får hjälpa mig på traven. Sotare? Folk som bor i Kiruna? Nej det är helt tomt.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 09 jan 2009 00:14

Äsch, du vet nog att jag gillar din enerigi och lite rörelse, Kalle. Finns ingen anledning att "omvända" dig  :)

Användarvisningsbild
miles davis

Inläggav miles davis » 09 jan 2009 00:47

Avantgardet skrev:
miles davis skrev:
Avantgardet skrev:

Varför inte?
I begynnelsen var Ordet, och Ordet var hos Gud, och Ordet var Djävulskap.
Logos är Djävulskap.
Ett gyckelspel. Ett skämt. Ett självbelåtet skratt...

Användarvisningsbild
OWE

Inläggav OWE » 09 jan 2009 01:04

Så bedarrade ordväxlingen mellan Avant och Kalle, och få andra hade en chans eller ork att ens försöka komma till tals. Egot visade sig vara viktigare än sanningen då de som verkligen ville försöka styra in på sanningssökandets väg hamnade i skottelden och fick ta många ogenomtänkta och elaka ricochetter.

Läget är dock att Avant har tydliggjort sin politiska ställning, medan Kalle inte har gjort det! 1-0 till Avant.
Kalle har pratat mycket om ansvar men kör själv Epatraktor! Hur mycket ansvar tar man då??  2-0 till Avant.
Kalle är intellektuellt underlägsen Avant eftersom han ofta stavar fel och inte vill lära sig språket ordentligt. Kalle är en "latmask"! 3-0 till Avant.
Kalle utrycker sig nedvärderande om enskilda individer. Det gör Avant också ibland. 4-1 till Avant
Kalle tar sig ur diskussionen genom att ta till flaskan. 4-1 till Avant.
Kalle tycker det är OK att trixa med skatten och lura sina medmänniskor på pengar! 5-1 till Avant.
Avant underlåter att dela med sig av sin skarpsynthet och kunskap till samhället! 5-2 till Avant

Slutresultat: Avant vinner med 5-2 efter en långdragen och ganska tråkig match med många fula trix och tacklingar.

Kalle: Bekänn färg nu, så vi kan gå vidare!

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 09 jan 2009 01:52

Inte mer än 5-2? Jag har legat av mig. Kalle har varit på mig i flera år. Han tycker visst inte om att jag pluggar.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 09 jan 2009 01:53

miles davis skrev:
Avantgardet skrev:
miles davis skrev:
Avantgardet skrev:

Varför inte?

Eftersom också det apolitiska är politiskt i min mening, på samma sätt som jag menar att ingen amoralism är möjlig. Alltså det politiska är en sfär till vårt handlande, ett perspektiv genom vilket vi kan läsa handlingar.

Användarvisningsbild
miles davis

Inläggav miles davis » 09 jan 2009 02:27

Sant. Det politiska är ofrånkomligt - åtminstone om vi väljer att betrakta saken ur ett vidare perspektiv. Partipolitiken som sådan, och det som följer på den, är emellertid inte nödvändigtvis någonting varje individ är nödgad till att befatta sig med.

Logos är Djävulskap.

Användarvisningsbild
miles davis

Inläggav miles davis » 09 jan 2009 02:38

Äldreomsorgen. Bra bok. Pyret skrev snyggt.

Logos är Djävulskap.

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 09 jan 2009 10:33

OWE

Jag måste verkligen protestera mot en punkt i din betygssättning. Att ta till flaskan är ett positivt drag så detta bör rendera i ett +.

För övrigt. Att fuska med skatt eller bidrag går på jämt ut. Så där blir det lika. Klart AV ska få fuska med bidrag. Jag har gjort det och fortsätter nu med skatterna. Så funkar vårt svenska samhälle. Jag behövde bara någon att käfta med igår. Jag skiter väl i vad AV gör.

Politiskt brukar jag rösta på miljöpartiet i kommunalvalet eftersom jag vet att betongsossarmoderater (samma skrot och kort i den kommunala) är skitförbannade på Miljöpartiet. I annat fall kan jag tänka mig att sälja min röst till högstbjudande.

Återgå till "Politik och samhälle"