Legalisering av droger

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Legalisering av droger

Inläggav Anne » 20 dec 2020 08:05

klorofyll skrev:
lynx skrev:Stesolid är narkotikaklassat. Så är man petig är klorofyll och jag drogbrukare.

Det är nog två år sedan jag åt den senast. Klockren medicin. Men jag klarar mig utan den och jag saknar den inte, för eftersom den är beroendeframkallande så avtar ju oftast effekten.


Du skrev i presens. Därför antog jag att du brukar stesolid. Jag ber om ursäkt om jag missförstod.

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Legalisering av droger

Inläggav klorofyll » 20 dec 2020 15:32

lynx skrev:
klorofyll skrev:
lynx skrev:Stesolid är narkotikaklassat. Så är man petig är klorofyll och jag drogbrukare.

Det är nog två år sedan jag åt den senast. Klockren medicin. Men jag klarar mig utan den och jag saknar den inte, för eftersom den är beroendeframkallande så avtar ju oftast effekten.


Du skrev i presens. Därför antog jag att du brukar stesolid. Jag ber om ursäkt om jag missförstod.


Jag fick just en genial idé. Ersätt alkoholhaltiga drycker med Stesolid.. Det är inte alls revolutionnerande.. Hur hade det fungerat att inleda varje städpass, varje fest, varje middag, innebandyturnering eller sammanträde, med att ja... Vi behöver en god start!

Användarvisningsbild
jeannet
Inlägg: 1
Blev medlem: 03 feb 2022 13:57

Re: Legalisering av droger

Inläggav jeannet » 05 feb 2022 09:07

Beroende börjar med den första användningen. Ett stort antal människor har en genetisk predisposition för beroende. Förutom de inre organen lider ben- och cirkulationssystemen av droganvändning. Det centrala nervsystemet påverkas. Risken att drabbas av AIDS, HIV, hepatit C ökar skärpt. Mer information om farorna med droganvändning finns här [Moderator: Raderar spam-länk]. Problemet med drogberoende borde väcka absolut alla människor.


Återgå till "Politik och samhälle"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 11 och 0 gäster