Jag hittade återigen till http://www.patriot.nu, av misstag precis som alla gånger tidigare. Men nu blev jag trött på dem och skrev ett klagomail till redaktionen för Nationellt Motstånd. Så här skrev jag:
"För det första skulle jag vilja påstå att jag inte uppfattar sidan patriot.nu som en sida för patrioter, utan en sida för rasister. Om ni nu ska vara rasister, var då det, men göm er inte bakom ordet "patriot". Stå för var ni är istället. Så vitt jag förstår är det på grund av sidor som den här som man klassas som rasist för att man sjunger nationalsången eller bär en keps med svenska flaggan. Så jag skulle vilja be er sluta förstöra för svenska folket.
Sedan har jag radat upp en samling frågor som jag skulle vilja att ni kommenterade.
1. "Tidningens syfte är bland annat att informera allmänheten om den allvarliga situation vårt folk står inför", skriver ni.
Jag skulle vilja veta vilken situationen är.
2. "Svenska motståndsrörelsen har tagit som sin uppgift att skydda den svenska historien, den svenska kulturen och den svenska identiteten".
Det finns ingen sådan. Redan innan någon för första gången yttrade orden "Svea" och "Rike" i en och samma mening påverkades svenskar av omvärlden.
3. "Vi bekämpar /.../ den hotande utplåningen av vårt folk genom sammansmältning med främmande raser och folkgrupper"
"vårt folk" kommer inte att utplånas av att blandas med andra raser och folkgrupper, "vårt folk" kommer enbart att växa och bli mer mångsidigt
4. "Den nationella befrielsekampen skall inte följa några vedertagna ”konventioner” eller regler"
Betyder det att ni tror på anarki och kaos? "Anarki är Frihet"? Det skulle väl innebära att landet rasar ihop, och att alla som vill kan komma in och "utplåna" folket hur mycket de vill?
5. "Motståndsrörelsen tar det som sin uppgift att skydda svenskar som utsätts för hot eller våld på grund av sitt ursprung eller sina nationella ideal"
Precis som Sverige har tagit det som sin upp gift att skydda ickesvenskar som utsätts för hot eller våld på grund av sitt ursprung eller sin tro?
6. "Mångkulturen i sig innebär upplösning av alla traditionella värden och verkar samhällsförstörande"
Precis som naturens nästintill oändliga mångfald förstör livet på jorden?
7. "Upplösningen av de naturenliga grunderna för det samhälleliga livet måste bekämpas"
A) Varför?
B) Vilka är de naturenliga grunderna?
8. "Alla icke-assimilerbara främlingar skall skickas hem. De nordiska folkens etniska och kulturella integritet skall skyddas. Detta är en absolut nödvändighet för att skapa ett stabilt och harmoniskt samhälle"
"Ett stabilt och harmoniskt samhälle" är inte en synonym till "Ett samhälle som vägrar att se längre än sina egna gränser och intressen"
9. "Om ett framtida krig är en nödvändighet för att värna vår nordiska frihet måste kriget komma, ty endast den som är beredd till stora offer – är kapabel att bevara eller försvara sin frihet"
Jag ber er, förstör inte vårt vackra land med krig och blod. Vi har inte krigat på många år, och jag tänker då fan inte växa upp i ett land som påbörjar krig på grund av egoism
10. "Norden är inte automatiskt en del av Europa. Norden är ett eget kulturområde med egna särskilda folkslag och med speciella förutsättningar för sitt ekonomiska liv"
Det är Tyskland också. Och Polen. Och Frankrike. Och Schweiz. Och Spanien. Och Luxemburg. Och Kina. Och Japan. Och Sydkorea. Och Australien. Och Sydafrika. Och Chile. Vart och ett av världens länder är unikt, precis som var och en av världens människor är unik
11. "Motståndsrörelsen kämpar för ett självständigt Norden"
Norden är självständigt. Norden är faktiskt självständigt flera gånger om. Danmark, Finland, Island, Norge och Sverige är självständiga länder. Dessutom har Åland, Färöarna och Grönland självstyre. Så ni har inte mycket kvar där att kämpa för
12. "Vårt mål är en stark nordisk statsbildning helt självständig gentemot alla främmande intressen inklusive EU. Denna statsbildning skall bestå av minst Sverige och Norge, men samtliga nordiska länder borde i slutänden införlivas i denna statsbildning - det kommande Nordiska riket"
Vem skulle tjäna något alls på att Norden isoleras från omvärlden?
Jag hoppas verkligen att jag kan få svar på mina frågor av någon som vet något om något. Jag skulle uppskatta om ni fortsätter med er verksamhet, det har bjudit mig mycket nöje att läsa på eran skrattretande sida.
Med Vänlig Hälsning
Erik Petto"
Så nu undrar jag som följer.
Var det bra? Var det dåligt? Glömde jag något?
"Natioinellt Motstånd"
Moderator: Moderatorgruppen
- EmperorNero
- Kontakt:
"Natioinellt Motstånd"
-Det finns vetenskapligt bevis för att Gud existerar
-Om Gud är den som Bibeln säger att han är finns det också vetenskapligt bevis för att Han är vad som bäst skulle kunna beskrivas som en riktig skithög
-Om Gud är den som Bibeln säger att han är finns det också vetenskapligt bevis för att Han är vad som bäst skulle kunna beskrivas som en riktig skithög
De har delat upp "motståndsrörelsen" och "nationellt motstånd"? Varför då? Vad är skillnaden?
Jag tycker du kunde ha fattat dig lite mer koncist. Dina frågor är mer som en attack. Tror eller hoppas du på ett svar som kan öka din förståelse för deras åsikter? Eller vill du bara provocera?
Eftersom det är jobbigt att argumentera mot så mycket idioti på en gång skulle jag försöka hitta kärnan. (Jag tror att grunden är irrationella känslor och absurda kognitiva scheman men det är ingen som vill erkänna det så hela den biten hoppar vi över.)
Huvudargumentet tycks vara att samhället förfaller av kulturell och raslig mångfald. Med andra ord är det egentliga slutgiltiga målet ett väl fungerande samhälle. Jag skulle helt enkelt fråga varför ett kulturellt och rasligt enhetligt samhälle skulle fungera bättre än motsatsen. Finns det några bevis för det? eller ens någon korrelation?
Jag kan också tänka mig att kulturell och raslig "renhet" har ett egenvärde för dom... och det är svårt att argumentera mot det.
Jag tycker du kunde ha fattat dig lite mer koncist. Dina frågor är mer som en attack. Tror eller hoppas du på ett svar som kan öka din förståelse för deras åsikter? Eller vill du bara provocera?
Eftersom det är jobbigt att argumentera mot så mycket idioti på en gång skulle jag försöka hitta kärnan. (Jag tror att grunden är irrationella känslor och absurda kognitiva scheman men det är ingen som vill erkänna det så hela den biten hoppar vi över.)
Huvudargumentet tycks vara att samhället förfaller av kulturell och raslig mångfald. Med andra ord är det egentliga slutgiltiga målet ett väl fungerande samhälle. Jag skulle helt enkelt fråga varför ett kulturellt och rasligt enhetligt samhälle skulle fungera bättre än motsatsen. Finns det några bevis för det? eller ens någon korrelation?
Jag kan också tänka mig att kulturell och raslig "renhet" har ett egenvärde för dom... och det är svårt att argumentera mot det.
Återgå till "Politik och samhälle"