Göran Persons okunskap och teaterkunskaper.

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

suchanother
Avstängd

Göran Persons okunskap och teaterkunskaper.

Inläggav suchanother » 24 mar 2007 17:51

Intressant att lyssna på Göran Person i Hans Fichtelius program.
Intervjun avslöjar politikens innersta väsen, nämligen skådespeleriet i demokratins namn.
I skendemokratins namn spelas det ena teaterstycket upp efter det andra.

Finns många saker att ta upp, men väljer att ta upp Persons häpnadsväckande påstående att han inte kände till att justitieminister Thomas Bodström är son till förre justitieminister Lennart Bodström.
I morgon-tv igår satt en panel och diskuterade detta. Alla var överens om att Person ljuger.
Är inte själv så säker. Tänk om Person talar sanning?
Alltså kan man bli statsminister i dagens Sverige med kunskaper som understiger en grundskoleelevs.
Isåfall utbreder sej ett skrämmande scenario med elegant fascism där egoismen är ledstjärnan.

oorleck

Re: Göran Persons okunskap och teaterkunskaper.

Inläggav oorleck » 24 mar 2007 17:57

........

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 24 mar 2007 18:08

Thomas Bodströms son?
Lennart Bodströms var det.
Tillhör väl allmänbildningen, speciellt i egna leden, att komma ihåg egna statsråd åtminstone 20 år tillbaka?

oorleck

Inläggav oorleck » 24 mar 2007 18:19

självklart var det lennart ja.

Känns som om  du gör en höna av en fjäder dock.

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 24 mar 2007 18:27

Kanske du som gör en höna av en fjäder?

oorleck

Inläggav oorleck » 24 mar 2007 18:34

....

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 24 mar 2007 23:31

Självklart visste han om det. Sen att detta tar fokus från det mer intressanta är beklagligt.

Men vad var hans tanke med dessa intervjuer? De lär ju knappast gynna sossarna? Så ego går före. Att ego och narcessism är vanligt i högre kretsar är väl inget nytt, men detta är väl ganska så exeptionellt?

För övrigt vad GP säger om dvs nära medarbetare håller jag med om mycket, så han är väl inte helt ute och cyklar. Intressant fenomen.

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 24 mar 2007 23:59

Tydligen lär man sej nåt nytt varje dag.
Är väl naiv och tror på det bästa om människan.
Tyvärr verkar egot härska. Har alltid trott på solidaritet och ett gemensamt ansvar men detta är nu bortblåst när jag inför öppen ridå ser hur svinaktigt de folkförtrodda uppför sej.

Sen vill jag meddela att det är tveksamt om jag kan svara på ev. frågor i "veckans medlem".
Har supit i flera veckor och är helt slut. Ni får ursäkta mej.

EnFisk

Inläggav EnFisk » 25 mar 2007 00:51

Jag tycker det är beklagligt att man som statsminster sitter och ljuger. Om skon klämde kunde han lika gärna avstått ifrån att komentera saken.

Vad jag också tycker är märkligt är när GP sitter och säger, i samma program, att han erbjudit calle, vår nuvarande utrikesminster, flera betydelsefulla poster inom de offentliga förvaltningarna under sin tid som statsminister. Detta finner jag högs förvirrande när när calle bestrider detta uttalande Calle förstår inte riktigt vad GP talar om.

Vem har förmodligen talat sanning?
Måste politiken vara ett rävspel med sånna osanningar?

Källa:
http://carlbildt.wordpress.com/   (udner den 21:e mars 2007)
"Whether 'tis nobler in the mind to suffer" - Hamlet

Preol

Inläggav Preol » 25 mar 2007 14:27

GP har säkert rätt på många sätt och detta har säkert de flesta redan insett. Det mest anmärkningsvärda är dock att han tror att det bara är han som insett detta och att han på något sett måste tala om detta. Lite otrevligt att vi nu kommit in i en fas där man inte ens lyckas upprätthålla en putsad fasad. Vad man möjligen kan lägga till, till GP:s självklarheter, är att det är ganska ointressant vad som händer i de politiska korridorerna eftersom det ändå allt mer dikteras av marknadskrafterna.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 25 mar 2007 16:18

suchanother skrev:Tydligen lär man sej nåt nytt varje dag.
Är väl naiv och tror på det bästa om människan.
Tyvärr verkar egot härska. Har alltid trott på solidaritet och ett gemensamt ansvar men detta är nu bortblåst när jag inför öppen ridå ser hur svinaktigt de folkförtrodda uppför sej.

Sen vill jag meddela att det är tveksamt om jag kan svara på ev. frågor i "veckans medlem".
Har supit i flera veckor och är helt slut. Ni får ursäkta mej.

Jag tror att uppriktighet och ärlighet är väsentligt, i synnerhet när det gäller missbruksproblematik (men också vad gäller samhället i stort, politiker inte minst). Men det är så djävla svårt att erkänna, i kamp med skammen, fast det är exakt det som behövs. Jag tycker du gör det djävligt bra - du har inget att skämmas för (du är i gott sällskap här).

Fast jag måste ju erkänna att jag är nyfiken på dels vad Suchanother jobbar med (eller sysselsätter sig med), och dels om denne möjligtvis utarbetat nåt knep i kampen mot drogerna på det personliga planet (djävligt tacksam för tips på denna punkt). Fast de frågorna och, förhoppningsvis, svaren gör sig ju bäst i "veckans medlem"-tråden
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 25 mar 2007 16:30

(such: Du skulle bara våga lämna mig ensam med dessa hemska frågor! Kom igen nu!)

Rafael

Inläggav Rafael » 25 mar 2007 20:50

"han e ju så jävla dålig va" - ahahahaha, klockrent. Göran måste ha varit en sån där jobbig jävla mobbarunge som kastar sten på oliktänkande och trycker ned andra som vill använda spaden i sanden.

Återgå till "Politik och samhälle"