... och var inte rädda för att ge kritik, jag uppskattar det alltid så länge den är saklig och givande!
http://www.potentia.org/~lillis/holmstrom5022.doc
Moderator: Moderatorgruppen
andersholmstrom skrev:Avantgardet: Tro det eller ej, men jag fick faktiskt 0% Hobbes på "Vilken filosof är du?"-testet som återfinns någon annanstans på forumetJag är inte säker på exakt var i texten du menar att jag utmålat anarki och laglöshet som negativa värden, men som jag tror det framgår i mitt sätt att förhålla mig till ämnet så är det väldigt mycket i relation till hur dagens gemene man ser på de olika begreppen. Dessutom anser jag personligen inte att laglöshet/anarkin/naturtillståndet är ett hållbart system, utan endast skulle bidra till mer lidande än dagens samhälle. Jag kan dock självklart ha fel.
andersholmstrom skrev:Du har helt rätt i ditt påpekande av det motsägelsefulla i att avfärda idealism och fanaticism utan att behandla dem på samma grunder och jag är rädd för att jag inte har ett väldigt bra gensvar på det, utöver möjligen det faktum att jag faktiskt inte anser fanaticism eller idealism som något med godartade konsekvenser. Detta är dock inget jag funderat så mycket över, så tack för din tankeväckande input.
andersholmstrom skrev:Hej. Jag lämnade just in en hemtenta i form av en kort essä (knappa 15000 tecken, 5 Word-sidor) inom det samhällsfilosofiska ämnet. Om någon vill läsa, kritisera, applådera och i allmänhet dryfta ämnet jag behandlar eller metoden jag behandlar det på så är ni mer än välkomna.
... och var inte rädda för att ge kritik, jag uppskattar det alltid så länge den är saklig och givande!
http://www.potentia.org/~lillis/holmstrom5022.doc
Det är just detta demokratin ger oss; ett krav på ansvarstagande ledare som dessutom är omtyckta av en stor del av folket.
så länge demokratin inte medför sig något negativt (något den absolut kan göra) så är det en bra del av ett samhälle.
Vi granskade sedan demokratin på ett verklighetsförankrat plan och kom fram till att trots att demokrati kräver frihet, så kräver det också människors vilja att uppge den till viss del
Återgå till "Politik och samhälle"
Användare som besöker denna kategori: 9 och 0 gäster