Ingenting blir någonting?

Fysik, biologi, teknik, ETC.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Marksa
Inlägg: 1647
Blev medlem: 27 dec 2003 21:44

Inläggav Marksa » 18 aug 2010 13:24

Dura M skrev:
Marksa skrev:Det var till att brösta upp sig Dura M. Det beror på vad du läser: Sigularitet eller avrundada geometri....

Ja, du kan säkert hitta sidor som sprider detta missförstånd. Du kan även hitta sidor som hävdar att månlandningarna aldrig ägde rum.


Oj du menar att vetenskapsmän i allmänhet och de tidigare i synnerhet är böjda åt konspirationsteorier.
Men som med det mesta av vetenskapen så går det frammåt, och man skall inte stänga in sig i en teorie, utan tänka, tänka tänka, och analysera 8)
Varje dag är en resa.

EggHead
Inlägg: 118
Blev medlem: 04 jul 2009 00:09

Inläggav EggHead » 18 aug 2010 14:48

Jag måste säga att jag fastande för beskirvningen "en instabil form av ingenting". Ni pratar ju hela tiden om något som existerade, kanske just ingenting är instabilt pga den totala avsaknaden av begränsningar. kanske detta ingenting aldrig får existera pga av sin instabilitet.

Dura M
Inlägg: 438
Blev medlem: 06 mar 2008 11:17

Inläggav Dura M » 18 aug 2010 17:32

Marksa skrev:Oj du menar att vetenskapsmän i allmänhet och de tidigare i synnerhet är böjda åt konspirationsteorier.

Jag menar att det ter sig naturligt att en vanligt förekommande missuppfattning är vanligt förekommande - även på nätet.


Återgå till "Naturvetenskap"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster