Våren
Moderator: Moderatorgruppen
- Minimaxitiger
- Skogsälvan
- Avslutat konto
-
lösdrivaren
- Avstängd
- Skogsälvan
- Avslutat konto
-
lösdrivaren
- Avstängd
Tackar, kul att man kan roa någon.
Själv tar jag det mesta med en klackspark. Ingen och inget imponerar på mej längre. Filosofin är till 99% värdelöst tuggande. Religionen är till 99,99% värdelöst, Jesus var till 00,01% kommunist.
Här på FF dyker alltid dessa nyfrälsta ”sanningssägare” upp. Övertygade om sin egen sanning och förträfflighet accepterar de inga invändningar, som en psykotisk människa som är fixerad vid någonting. I ett psykotisk tillstånd greppas, fixeras ångesten i något som är rationellt för den psykotiske. Jag ser alltid dessa nyfrälsta som någon som har hittat irrationell förklaring på något rationellt.
Själv tar jag det mesta med en klackspark. Ingen och inget imponerar på mej längre. Filosofin är till 99% värdelöst tuggande. Religionen är till 99,99% värdelöst, Jesus var till 00,01% kommunist.
Här på FF dyker alltid dessa nyfrälsta ”sanningssägare” upp. Övertygade om sin egen sanning och förträfflighet accepterar de inga invändningar, som en psykotisk människa som är fixerad vid någonting. I ett psykotisk tillstånd greppas, fixeras ångesten i något som är rationellt för den psykotiske. Jag ser alltid dessa nyfrälsta som någon som har hittat irrationell förklaring på något rationellt.
maximal utdelning med minimal ansträngning
lösdrivaren skrev:Tackar, kul att man kan roa någon.
Hej Lösdrivaren! Du är en skön typ, jag gillar dig.
Den enda invändningen jag har till det citerade är väl det där med Jesus, tycker du vänder på
orsak och verkan. Kommunismen uppstod i en kristen kultur och inte tvärtom.
Ha det så gott, nu måste jag ut i vårsolen.
Re: Våren
550 tranor igår och nu smälter snön av snabbt.
http://home.swipnet.se/~w-67502/tranor2.wav
http://www.hyber.org/birds/Trana.mp3
-
transversal
-
transversal
våren är den bästa årstiden som finns. den finaste och vackraste tycker jag personligen. ser verkligen framemot då det börjar bli ljust och det är knoppar på träd och buskar, snödroppar, krokusar och mycket mycket mer....Efterson det är ljust längre på kvällen så blir dagen längre och man behöver inte skynda sig ut på promenad på eftermiddagen för sen gå hem i mörker. varje gång jag tittar på kalendern där det är bilder på vår blommor blir jag bara glad. får ett leende på läpparna. våren är den bästa tiden på året!!! njut av varenda sekund.