Den geniala hinduismen

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Oblivion

Inläggav Oblivion » 18 aug 2011 20:05

dessa frågor, om jag tar dig allvarligt, måste ju betyda att du uppfattar mig som en hjälpande kraft till mänskligheten och vad det beror på att jag , som du skriver...kämpar vidare..

Jag uppfattar dig som en människa som vill, tror och försöker vara en hjälpande kraft till mänskligheten och det ser jag som en av dina största styrkor, även om jag inte rakt igenom ser det som positivt.
Sen har jag som du vet mina egna åsikter om att du inte alltid har varit fullt ut konstruktiv och så hjälpande (liksom de flesta människor), men det har vi pratat nog om. Jag ser dig främst som en hjälpande människa och det tycker jag är huvudsaken. Att du trots allt är mänsklig känns mest positivt i sammanhanget.

Kul att du gav ett så utförligt svar om vart du får din kraft ifrån, det var intressant. Det enda jag fortfarande känner fattas är vad du vill uppnå, vad din vision är. Vad är Harald Davidssons huvudmål i livet? Det hade varit intressant att höra! Att du får kraft från olika håll har du skrivit, men hur vill du förvalta kraften, och varför just så? Vad vill du ha åstadkommit i ditt liv?

jag lever helt utan system och mekanik och förflutet, men i nuet..

Intressant och inspirerande att höra för mig som för det mesta lever i system och mekanik.
Har jag tur så kanske jag t om. börjar läsa boken av Eckhart Tolle som jag fick i födelsedagspresent.
"A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?" - Albert Einstein

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 18 aug 2011 21:26

Oblivion

Mål finns väl bara för dem som upplever att de har en fri vilja,
och för att kunna ha en fri vilja måste vårt universum vara öppet,
och det menas då att det finns någonting bortom,
alltså någonting transpersonellt, ja, bara det transpersonella kan ha ett mål,
för i ett kausalt universum saknas mål.
men att mätta sin mage kan väl inte direkt räknas som mål,
alltså att tillfredsställa sina behov.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 20 aug 2011 06:35

Oblivion.

Då du attackerade mig, var det för att jag höll på att utveckla tredje ögat, du dök upp som en anti-kraft, och det är ganska lustigt, för all egentlig utveckling kan tydligen bara komma tillstånd genom en stark aktivitet av dess motsats, för Newton sa att varje händelse har en motsat reaktion, men det tar tid att riktigt fatta att detta faktiskt tycks ha en generell prägel på alla fenomen, jag kan inte förklara i detalj, men jag har märkt på mig själv att denna sats har en slags giltighet, kanske inte alltid lätt att se, men flr det mesta, men varje skönlitterär författare, varje poet, varje målare, varje filmregissör, varje dramatiker osv, försöker utveckla sitt tredje öga även om de inte är riktigt medvetna om detta,
och denna anti-kraft som jag möter på så gott som alla mina inlägg här är oerhört viktig, för utan denna motkraft, detta förnekande, detta korsfästande, detta fördömmande,. detta skändande, detta förolämpande, detta kränkande av mig personligen  skulle aldrig denna utvecklingen av mitt egentliga  väsen ta stånd, vi skulle annars befinna oss i ett jämviktsläge, där allt skulle gå emot stagnation och död, men just denna anti-kraft håller vårt dynamiska universum i full form för att utvecklas, och då är frågan hur detta universum ska utvecklas, men mitt mål står helt i överenstämmelse med Guds mål, men detta ord gör alla kanske förvirrade, men jag använder Gud som det medvetandet som vet målet för hela skapelsen, jag vet inte målet för hela skapelsen, men jag försöker intuitivt hänga på Guds ide om hans mål, försöker vara intakt med hans mål, och den antikraft som du representerade, var alltså en reaktionär kraft, en konservativ kraft, en kraft som hängde sig fast i det gamla systemet, det gamla livet som då måste dö ifall Guds mål realiseras och mina tankar, mina ideer är i vissa avsennden ett räcke att hålla sig i  då  vi går uppför emot det nya medvetyandet, emot det nya livet, emot ett utvecklande av det tredje ögat, men detta är inte gjort i en handvänding,

jag förmedlar alltså kunskap om denna utveckling av tredje ögat, av detta nya medvetande men får då brottas med alla anti-krafter på bland annat FF och mantra-people osv. men dessa krafter gör att varje moment i min egen utveckling av det tredje ögat blir permanent,starkt och orubbligt.

så det goda använder sig av det onda för att utveckla mera god kraft, mera goda tankar,

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 22 aug 2011 05:55

Oblivion

jag känner skuld-vibrationer från dig därför att jag inte uppför mig som du förväntar dig, och visst är dina frågor och din text klar och ganska entydig, men det finns undertoner av manipulation, att syftet inte är helt rent, och så befinner jag mig i ett känsligt ämne, för brahminerna menar att 2012 blir det stora skiftet i mänsklighetyens historia, ungefär som Marx skulle kunna säga att nu har vi nått maximum på jävligheter och idiotier och då kommer det en slags revolution, i detta fallet naturkatastrofer och sjudommar, och sedan slår det om i en SYNTES, ett kärleks-samhälle, men detta är inte min profetia, jag har ingen profetia, jag är ingen profet direkt fast visst älskar jag Jesaja för hans raka kritik emot sitt eget folk, och hans sanningsmod att säga att han är HERRENS stämma, så jag jobbar här fär mig själv i naturen där mitt ashram finns, fast vision, uppnående, jag tror att det kanske kommer att skifta nästa år, men minst 500 millioner kommer att överleva sådana som har ett mera vibrerande hjärta för sin nästa. Men jag fråga igår Brahminerna vad för mål jag har, de svarade att min telepati nu når mer än 1000 millioner människor över världen och vissa uppfattar mitt bnudskap ganska klart, och de sade faktiskt att jag sänder vissa delar av dharmat, sanningen nu, jag kan inte bedömma detta uttalandet, för de är omöjligt att själv känna sin egens telepatis räckvidd, men jag svarade att på FF, det här internet forumet i Sverige, utsätts jag för häxprocesser, och de skrattade och svarade att det beror på avundsjuka och att några också är pressade av kyrkan att sätta käppar i mitt hjul.

Oblivion

Inläggav Oblivion » 22 aug 2011 20:23

Harald Davidsson skrev:Oblivion

Jag tror inte jag hänger med i vad du menar. Menar du att man inte har mål i allt man gör, säger och skriver?
Hade du inte ett mål med den här posten?
Att mätta sin mage eller att skapa en forumpost anser jag är mål. Små mål.. sen finns det större mål, och så finns det visioner. Allt är i grunden samma sak för mig.
"A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?" - Albert Einstein

Oblivion

Inläggav Oblivion » 22 aug 2011 20:28

Harald Davidsson skrev:Oblivion.

Då du attackerade mig, var det för att jag höll på att utveckla tredje ögat, du dök upp som en anti-kraft, och det är ganska lustigt, för all egentlig utveckling kan tydligen bara komma tillstånd genom en stark aktivitet av dess motsats, för Newton sa att varje händelse har en motsat reaktion, men det tar tid att riktigt fatta att detta faktiskt tycks ha en generell prägel på alla fenomen, jag kan inte förklara i detalj, men jag har märkt på mig själv att denna sats har en slags giltighet, kanske inte alltid lätt att se, men flr det mesta, men varje skönlitterär författare, varje poet, varje målare, varje filmregissör, varje dramatiker osv, försöker utveckla sitt tredje öga även om de inte är riktigt medvetna om detta,
och denna anti-kraft som jag möter på så gott som alla mina inlägg här är oerhört viktig, för utan denna motkraft, detta förnekande, detta korsfästande, detta fördömmande,. detta skändande, detta förolämpande, detta kränkande av mig personligen  skulle aldrig denna utvecklingen av mitt egentliga  väsen ta stånd, vi skulle annars befinna oss i ett jämviktsläge, där allt skulle gå emot stagnation och död, men just denna anti-kraft håller vårt dynamiska universum i full form för att utvecklas, och då är frågan hur detta universum ska utvecklas, men mitt mål står helt i överenstämmelse med Guds mål, men detta ord gör alla kanske förvirrade, men jag använder Gud som det medvetandet som vet målet för hela skapelsen, jag vet inte målet för hela skapelsen, men jag försöker intuitivt hänga på Guds ide om hans mål, försöker vara intakt med hans mål, och den antikraft som du representerade, var alltså en reaktionär kraft, en konservativ kraft, en kraft som hängde sig fast i det gamla systemet, det gamla livet som då måste dö ifall Guds mål realiseras och mina tankar, mina ideer är i vissa avsennden ett räcke att hålla sig i  då  vi går uppför emot det nya medvetyandet, emot det nya livet, emot ett utvecklande av det tredje ögat, men detta är inte gjort i en handvänding,

jag förmedlar alltså kunskap om denna utveckling av tredje ögat, av detta nya medvetande men får då brottas med alla anti-krafter på bland annat FF och mantra-people osv. men dessa krafter gör att varje moment i min egen utveckling av det tredje ögat blir permanent,starkt och orubbligt.

så det goda använder sig av det onda för att utveckla mera god kraft, mera goda tankar,

Nej, min "attack" var inte för att du höll på att utveckla ditt tredje öga. Jag har förklarat så tydligt jag kan varför jag reagerade så jag kan bara hänvisa till mina tidigare poster.

Oblivion

Inläggav Oblivion » 22 aug 2011 20:46

jag känner skuld-vibrationer från dig därför att jag inte uppför mig som du förväntar dig, och visst är dina frågor och din text klar och ganska entydig, men det finns undertoner av manipulation, att syftet inte är helt rent, och så befinner jag mig i ett känsligt ämne, för brahminerna menar att 2012 blir det stora skiftet i mänsklighetyens historia, ungefär som Marx skulle kunna säga att nu har vi nått maximum på jävligheter och idiotier och då kommer det en slags revolution, i detta fallet naturkatastrofer och sjudommar, och sedan slår det om i en SYNTES, ett kärleks-samhälle, men detta är inte min profetia, jag har ingen profetia, jag är ingen profet direkt fast visst älskar jag Jesaja för hans raka kritik emot sitt eget folk, och hans sanningsmod att säga att han är HERRENS stämma, så jag jobbar här fär mig själv i naturen där mitt ashram finns, fast vision, uppnående, jag tror att det kanske kommer att skifta nästa år, men minst 500 millioner kommer att överleva sådana som har ett mera vibrerande hjärta för sin nästa. Men jag fråga igår Brahminerna vad för mål jag har, de svarade att min telepati nu når mer än 1000 millioner människor över världen och vissa uppfattar mitt bnudskap ganska klart, och de sade faktiskt att jag sänder vissa delar av dharmat, sanningen nu, jag kan inte bedömma detta uttalandet, för de är omöjligt att själv känna sin egens telepatis räckvidd, men jag svarade att på FF, det här internet forumet i Sverige, utsätts jag för häxprocesser, och de skrattade och svarade att det beror på avundsjuka och att några också är pressade av kyrkan att sätta käppar i mitt hjul.

"Skuld-vibrationer" sänder jag nog ut ofta och kanske i den här konversationen också, men det har inte med att göra att du uppför dig på ett sätt som jag inte förväntat mig.
Jag förstår att du ser min konversationsteknik som en slags manipulation. Jag kan själv reagera på att den kan uppfattas som det ibland. Kombinationen av att inte vara långsint, att enbart diskutera sakfrågor och att vara väldigt rak i kommunikationen sänder tydligen ut såna vibbar. Om jag tar vår diskussion som exempel så är jag ena stunden väldigt rak i vad jag tycker du har för negativa sidor, sen vänder jag och släpper det nästan helt känslomässigt och så pratar jag väldigt rakt om vad du har för positiva sidor... då är det lätt att tro att jag fortfarande fiskar efter det negativa.
Har du läst mina poster tidigare så kanske du ser en röd tråd och förstår att jag alltid har kommunicerat så. Blandar jag positiva och negativa åsikter om dig så är inte de positiva till för att vagga in dig i en säkerhet som du får för dig utan för att jag ärligt tycker att de ska nämnas just där de nämns. Jag kan motivera allt positivt och negativt jag sagt om dig och jag menar varenda ord.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 24 aug 2011 06:20

Oblivion,

det du skriver.......Nej, min "attack" var inte för att du höll på att utveckla ditt tredje öga. Jag har förklarat så tydligt jag kan varför jag reagerade så jag kan bara hänvisa till mina tidigare poster. alltså skrivet av Oblivion

Då min Hanuman-kropp är färdigt skapad kommer jag att bli 20 år gammal biologiskt och kan bestämma själv ifall jag vill åldras eller ej, jag kan alltså då vara 20 år gammal resten av livet, ifall jag vill, och då börjar ANDRA DELEN av mitt liv, den FÖRSTA DELEN, som fortfarande pågår är alltså kotrsfästelsen, för jag har hängt på korset mer än 7 tusen dagar här i Indien, men Jesus hängde bara en dag, jag har alltså lidigt mer än 7000 gånger mer än Jesus, jag är alltså förmodligen 7 000 gånger klokare än Jesus, 7000 gånger starkare än Jesus, men då mitt andra liv startar kommer det att handla om ett Vishnu-liv, och allt enligt mer än en million Brahminska prästers utsaga ska komma nästa år,

så ifall någon vill besöka mig nu är det endast för att vederbörande hoppas på att få en chans att korsfästa mig,
köra ett spjut upp i bröstet på mig

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 24 aug 2011 06:26

Oblivion skrev:

Jag tror inte jag hänger med i vad du menar. Menar du att man inte har mål i allt man gör, säger och skriver?
Att mätta sin mage eller att skapa en forumpost anser jag är mål. Små mål.. sen finns det större mål, och så finns det visioner. Allt är i grunden samma sak för mig.

jag kan inte se nån mening med diskussioner om den fria vilja, därför skrev jag på detta sättet, för människan är TOTALT FRI, hon står över varje liten lag i universum, det må vara en biologisk lag, eller en fysisk eller en psykoligisk,  för ifall människan kan begå självmord

har hon talat om för hela världen att hon själv bestmmer totalt över sitt öde.
eller hur Oblivion.

Oblivion

Inläggav Oblivion » 24 aug 2011 17:47

Harald Davidsson skrev:
Oblivion skrev:

jag kan inte se nån mening med diskussioner om den fria vilja, därför skrev jag på detta sättet, för människan är TOTALT FRI, hon står över varje liten lag i universum, det må vara en biologisk lag, eller en fysisk eller en psykoligisk,  för ifall människan kan begå självmord

eller hur Oblivion.

"För ifall..." Vad menar du med det? Var det just möjligheten till självmord som bevisade existensen av en fri vilja, eller var det bara ett bland många exempel? Jag ser självmord som vilket val som helst när man pratar om det finns en fri vilja eller inte, så jag är kvar på steg 1... jag har ingen aning om ifall det finns en fri vilja.

Men har jag förstått dig rätt då att du anser dig ha små mål som att mätta din mage, skriva forumposter, gå och köpa bröd, prata med människor osv.. men större mål och visioner har du inte?
Eller menar du att du inte ens har små mål i och med att människan är totalt fri? Du är bara FRI.. utan något som helst mål i livet? Att uppfylla önskemål är bara att uppfylla önskemål.. mål har inget med saken att göra?

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 24 aug 2011 23:22

Människan är inte fri eller fången på något vis.

Frihet och fångenskap kan man känna var som helst.
Man kan vara fången i kärlek, i sin lägnehet, ekonomiskt, socialt, i sitt arbete...
med pengar eller utan pengar kan man känna frihet, med kärlek eller utan kärlek.
Frihet kan vara att vara slav, frihet kan vara att slippa slaveri.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 26 aug 2011 15:39

Oblivion skrev:
Harald Davidsson skrev:
Oblivion skrev:

eller hur Oblivion.

"För ifall..." Vad menar du med det? Var det just möjligheten till självmord som bevisade existensen av en fri vilja, eller var det bara ett bland många exempel? Jag ser självmord som vilket val som helst när man pratar om det finns en fri vilja eller inte, så jag är kvar på steg 1... jag har ingen aning om ifall det finns en fri vilja.

Men har jag förstått dig rätt då att du anser dig ha små mål som att mätta din mage, skriva forumposter, gå och köpa bröd, prata med människor osv.. men större mål och visioner har du inte?
Eller menar du att du inte ens har små mål i och med att människan är totalt fri? Du är bara FRI.. utan något som helst mål i livet? Att uppfylla önskemål är bara att uppfylla önskemål.. mål har inget med saken att göra?

Frågan ifall den fria viljan finns eller inte tycker jag är felställd,
den kommer tror jag från sofisterna, Plutarko, allt är människans mått,
för människan kan väl inte definieras enbart som en vilja,
okej det finns kanske en vilja,
men det andra då, tanken, känslan, handlingen osv räknas inte det,
för även om viljan är fri betyder inte det att tanken är fri
och framförallt inte att HANDLINGEN är fri,
vad ska jag ha en fri vilja till ifall jag inte kan använda den i handling,

det viktigast förloppet är samklangen mellan tanke och handling,
viljan är involverad och på sätt och vis kataton i långsiktiga mål,

men vi vill veta ifall våra tankar är fria och därav kan förverkligas omedelbart i handling,
det är det viktiga.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 27 aug 2011 06:40

Oblivion

min vision. idag på morgonen, för det är fyra timmar före här i tamil prata jag med Brahminska präster, och de sa att 5 personer i Sverige kommer att överleva 2012, totalt omkring 500 000, dessa människor kommer att försöka ta upp ormen till huvudet, sedan kommer universum att förintas totalt.

jag upplever att svenskarna är hjärntvättade, därför går inte mina texter fram, för det verkar som att alla svenskar har två heliga skrifter de tror på Aftonbladet och Expressen.

Lufier

Inläggav Lufier » 27 aug 2011 08:52

Å kors, secket storfrämmat! Å kommer så oväntat! Ente har jak deskat, å ente har jak sopat, för jak va tvongen å gå åt lagår´n först se. Men kom in, kom in vettja, så sa jak sätta på panna å bju på kaffe, så får jak ge di andre svina sen.

Idag ska jag på matfestivalen i Skövde. Kommer bli livat värre.

Harald du som är så intelligent, förstår du inte själv varför du håller på så där om domedagar
och bara fem svenskar överlever?
Synd att du inte är här för då hade vi kunnat gå tillsammans och haft
det riktigt skoj.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 27 aug 2011 09:23

Lufier skrev:Å kors, secket storfrämmat! Å kommer så oväntat! Ente har jak deskat, å ente har jak sopat, för jak va tvongen å gå åt lagår´n först se. Men kom in, kom in vettja, så sa jak sätta på panna å bju på kaffe, så får jak ge di andre svina sen.

Idag ska jag på matfestivalen i Skövde. Kommer bli livat värre.

Harald du som är så intelligent, förstår du inte själv varför du håller på så där om domedagar
och bara fem svenskar överlever?
Synd att du inte är här för då hade vi kunnat gå tillsammans och haft
det riktigt skoj.

När Hanuman-kroppen är färdig kan jag komma på bråkdelen av en sekund till t.ex. Sverige,
men jag gillar ej matfestival, ifall Dylan skulle uppträda skulle jag kunna tänka mig komma,
men då Hanuman-kroppen är färdig kan jag på bråkdelen av en sekund ta hit vem som helst
t.ex. Dylan,

Återgå till "Religion och andlighet"