Den geniala hinduismen

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9937
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 24 sep 2011 19:46

Zokrates skrev:
Harald Davidsson skrev:I Sverige har det aldrig varit tillåtet med incest, med Sverige avses så länge som landet
Sverige har funnits. skriver Zokrates

Varför infördes en sådan restriktion,

vad baserar sig ett sådant förbud på
då det tydligen ej var förbjudet i mellan Europa,

skulle svenskarna vara högre stående?
kanske kom förbudet från tyskland,
inte från ryssland, finland eller estland i alla fall.


Vadå infördes? Det är mer som så att de skrev ner på pränt de regler folk hade
än att de skulle ha skapat en lag helt ur det blå, för tydligen så var de som styrde
inte särskilt pigga på att hålla sig till dessa lagar alla gånger, vilket går igen bland
de flesta adels och kungasläkten, de är ju mer "inavlade" än vanligt folk.
http://runeberg.org/natvetkas2/0149.html

Värre är det även med så kallade hederskulturer, de är inte längre mänskliga.


THE Visigothic Code, Catholic kings who ruled Spain from 586 to 711.
Visigoterna blev katoliker, deras kungar var från adelssläkter blandade med romerska dito,
katolicismen bredde ut sig över Europa och här hittade jag ett exempel på vilka regler de
hade under 500 talet, vilket avslöjar sig i judarnas falska avbön i texten nedan,
där de i en skrivelse låtsas vara kristna och därtill anammar de kristnas seder.

"Nor will we marry any person related to us by blood, within the sixth degree,
which union has been declared to be incestuous and wicked.
[Catholic law then objected to the marriage even of distant cousins.]"

http://www.fordham.edu/halsall/jewish/j ... othic1.asp

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5804
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 24 sep 2011 21:10

Lite lättbegriplig hinduism (en serie) http://urplay.se/163749
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Inläggav Harald Davidsson » 26 sep 2011 04:20

Skogsälvan

ifall du vill bli medveten om ditt chakra-system, jag vill inte säga att livet börjar med detta,
men det är en oerhörd hjälp, för ifall du kan känna dina chakra
har du faktiskt en påtaglig kontakt med din inre värld,
och meningen med all meditation är faktiskt att medvetandegöra sina chakran,
fast istället blev det en metod att projicera ut sina inre spänningar på världen,
men det bästa är att besöka något stort tempel i Indien,
inte besöka Ashram, för de har bara meditation att ge,
för varje större tempel har några Braminska präster anställda, och många
andliga sökare har trott att de brahminska prästerna inte var på speciellt hög nivå,
men bar gick och drällde inne på tempel-området och rent mekaniskt mumlade olika mantran,
fast så är det inte, för de brahminska prästerna utgör det högsta medvetandet på jorden idag
om andlighet och dess praktiska förverkligande,
så om du stannar en vecka i närheten av ett stort tempel
och frågar de brahminska prästerna ifall de kan få dig medveten om dina chakran,
så kommer de att stimulera chakra för chakra, och dag för dag kan du möta dom och
fråga om dina upplevelser och om du ej kritiserar dom, för då bryter de kontakten direkt,
men visar ödmjukhet och tålamod kommer du snabbt att få ett chakra-medvetande.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9937
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 03 okt 2011 07:29

Zokrates skrev:
Harald Davidsson skrev:att jag tror på att människan är så gammal som 15 000 år beror på grott-målningarna, för bara en kvalificerad människa kan göra symbolisk konst. Annars har vi faktiskt inte en enda liten by som är äldre än 10 000 år f.k.


Det är dina idéer som talar harald, men du har ju ingen fakta som stödjer dig och en hel del grottkonst har bevisligen gjorts av vad vi idag kallar barn...


http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/barn ... torisk-tid

http://medicalxpress.com/news/2011-10-a ... video.html

Användarvisningsbild
-Petter-
Inlägg: 117
Blev medlem: 04 sep 2011 23:31

Inläggav -Petter- » 03 okt 2011 07:34

Sne bild Harald. Försök att lyssna på vad forskare säger...

Var en kille som skrev en sak på SweCan forumet som jag tycker måste tas upp igen.

"Jag läste en jävligt intressant artikel om grottmänniskor och hur de över hela världen upptäckte konst och skrifttecken nästan samtidigt. Samma tecken har hittats på grottväggar i europa, amerika, asien, och afrika.

Vissa forskare har lagt fram teorier om hur orsaken till detta kan vara psykadeliska droger, då många människor fortfarande ser dessa tecken under hallucinogena visioner.

He still believes the creative explosion happened nearly 40,000 years ago and that the symbols just show the change in how people thought.

He said: 'I believe there was a cognitive change which suddenly put art into people's heads.'

Jean Clottes, former director of the French caves, however, says: 'Language and abstract thought were probably practised long before 35,000 years ago, since "modern humans" are some 200,000 years old.

Läs mer: http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/ ... 0A8A85Z%27
Större bild: http://www.sott.net/image/image/s1/33346/full/ff.jpg
-Samverkan mellan naturligt kemiska substanser (droger)  och människan är skaparen av religioner och religioner är dels grunden till hur vi lever idag.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Inläggav Harald Davidsson » 03 okt 2011 08:45

det tredje ögat är ej skapat av materia, det är Guds öga, men det har naturligtvis ett sidostycke i den biologiska kroppen, men försök förstå, det är ej så att man kan stumulera den biologiska kroppen med ström, kemi eller värme och då öppnas det tredje ögat, för det tredje ögat kallas för Horus, Brahma, Garuda eller Hanuman, och dessa entiteter är uppbyggda av att vi orkat ta in de vibrationer och spänningar som finns i omvärlden ner i vår egen kropp genom att vi genom kärlek, alltså gett världen rätt att vara som den är, undertryckt var egen aggression alltså vår egen handling,
detta är den yttre substansen för det tredje ögat som då kommer att smälta samman med det gudomliga vi har inom oss i vär kropp, Shiva, Vishnu Brahma, Hanuman Vishnu osv,,

och detta kan kallas för att skapa ett kosmiskt ägg, för allt handlar om kärlek, som betyder ALLT som har med äkta gemenskap att göra, och detta Kosmiska ägg, vår shiva lingam, gestaltas som Brahma som är förbunden genom en sträng till Vismus navel, alltså tredje chakrat som är våra handlingar,

så då det tredje ögat börjar fungera så kommer vår egen kropp att ligga passiv precis som Visnus på Naga Sesa
och Horus ellerr Hanuman som är vårt tredje öga kommer då att vara vår nya kropp i världen, som kan ta vilken form som helst, det enda vi kommer att göra då vi ligger i det statiska rofyllda livet är att tänka, och alla tankar vi tänker kommer att direkt manifesteras av det tredje ögat, alltså som är en slags flygande substans som personifieras av Horuis,

ingen har förklarat detta tidigare, allt jag säger här är nytt

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Inläggav Harald Davidsson » 03 okt 2011 08:47

ag tror du enklare skulle kunna förstå,
ifall jag säger att det tredje ögat är en symbolisk kropp,
den är ej detsamma som den astrala kroppen,

men den astrala kroppen fullständigt fylld av universums spänningar, vibrationer och strålar
sammansmulten med den gudomliga kroppen till en symbolisk kropp som kan fungera precis som den biologiska fast desutom förflytta sig genom rummet snabbare än ljuset.

så den symboliska kroppen, ja, alla syn-sensationer kommer från den symboliska kroppen
som också naturligtvis inkluderar, fantasi, skapande gestaltning minnen drömmar och allt,

men då du upplever dessa syner då du tar droger, de har ingen förankring i nån helhet,
alltså Hanuman, Horus osv, men är bara tillfälliga hallucinationer

och den symboliska kroppen färdigbyggd kan utföra alla sorters mirakel.

Användarvisningsbild
nuddle
Inlägg: 2685
Blev medlem: 24 jun 2010 20:27

Inläggav nuddle » 03 okt 2011 12:05

det var intressant att läsa din text

Användarvisningsbild
-Petter-
Inlägg: 117
Blev medlem: 04 sep 2011 23:31

Inläggav -Petter- » 03 okt 2011 15:19

Det tredje ögat är tallkottkörteln och mer specifikt ämnet DMT.

Du svävar omkring Harald, kom ner på jorden för vetenskapens namn.
-Samverkan mellan naturligt kemiska substanser (droger)  och människan är skaparen av religioner och religioner är dels grunden till hur vi lever idag.

Användarvisningsbild
nuddle
Inlägg: 2685
Blev medlem: 24 jun 2010 20:27

Inläggav nuddle » 03 okt 2011 17:34

-Petter- skrev:Det tredje ögat är tallkottkörteln och mer specifikt ämnet DMT.

Du svävar omkring Harald, kom ner på jorden för vetenskapens namn.


Harald är mycket klokare än du tror, han är medveten om vad de flesta menar med tredje ögat,
men för honom är tredje ögat något annat, och jag håller också fast vid hans definition.

Detta är en bild på SHIVA som symboliskt represterar chakra 8 av totalt 12 chakran
enligt Haralds Chakra System
Bild

Marko
Avstängd
Inlägg: 5408
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 03 okt 2011 22:18

-Petter- skrev:Det tredje ögat är tallkottkörteln och mer specifikt ämnet DMT.

Du svävar omkring Harald, kom ner på jorden för vetenskapens namn.


Jag håller med nuddle i att Harald gjorde en bra beskrivning av den fysiska och andliga världen,
Fast jag ger hanuman och horus annan betydelse. (mytologiska)

Vetenskap i all ära, men vetenskapen är inte förklaringen för allt.
Det du säger är återigen att andra personer är sjuka i huvudet och att du är frisk,
tror detta börjar bli vanligt fenomen på den har servern....

ska man utveckla schizofreni så brukar dessa personer vara högst aktiva och genialiska,
se saker på ett sätt som många andra inte klarar av. Det är synd att de ska må dåligt mellan perioderna.
Nu tror jag ingen här är läkare och har gjort en grundlig analys av varandra. så varför ens börja gnälla över att någon är sjuk ? fattar inte riktigt det. man kan som sagt använda sina problem till att få fördelar i sitt eget tänkande.

Nog vet jag att Harald heller inte alltid är ett oskyldigt lamm, jag är inte det heller.
Men det där med att stup i kvarten förnedra varandra med att vara sjuka är lite tråkigt, för det visar bara på var vi fortfarande befinner oss i våra värderingar om psykisk lidande.

Användarvisningsbild
nuddle
Inlägg: 2685
Blev medlem: 24 jun 2010 20:27

Inläggav nuddle » 04 okt 2011 05:39

tack för din fina text Marko

Jag är glad över att denna tråd fått så mycket uppmärksamhet,
inte för att det handlar om Hinduismen enbart, utan för att i denna
tråd och många andra har Harald kunnat delge ett objektivt system
som kan vägleda andra mot större grad av andlighet oberoende utav
religion.

Nedan är Vishnu som symboliskt flyger på sin Garuda,
och med sitt ljus förintar det onda.
Bild

Marko
Avstängd
Inlägg: 5408
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 04 okt 2011 14:21

Anledningen till en tråds populäritet är intressant.

om jag gör en topic som heter
Hur kommer vi att minnas obama ?

så kan den växa eller dö ut.. varför lever en topic månad ut och månad in ?

jag vet inte men har min aning.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Inläggav Harald Davidsson » 06 okt 2011 10:32

Igår besökte jag Narayana på sitt Gandhi universitet, han satt i ett stort rum med kanske 100 stolar och kollade texter på en bildprojektor som direkt projicerades genom hans sekreterares dator på den vita dukten, detta handlade om universitetets grundare, jag slog mig ner bredvid honom, och hade en del kommentarer till texterna och bilderna som radades upp, han jobbade koncentrerat, för på fredag ska de ha en stor festival och då ska en massa människor sitta och titta på dessa texter,

sen kör jag hem hans sekreterare, och sedan till Narayanas stora hus, han visar mig ett föredrag han ska hålla på lördag i Bengalore på en internationell nivå, vi sitter två timmar och diskuterar, och då säger han på min fråga varför de Brahminska prästerna är så extremt modiga, att de får all sin makt genom mantra, och lever helt genom dessa mantras, han bjuder på chapatty i sitt kök, hans hustru lägger upp maten på min tallrik, verkligen god chapatty.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Inläggav Harald Davidsson » 06 okt 2011 10:40

Nuddle

verkligen vackra bilder på shiva och Vishnu,

detta är konst på högsta symboliska nivå, inte som Salvador Dali
som jag inte känner ett dugg för i sina symboler
som ej lyfter mänskligheten på ett objektivt plan emot befrielse från det relativa.


Återgå till "Religion och andlighet"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 14 och 0 gäster