Jag tror säkert den kristna guden skulle ta chansen så fort han fick den, det är ju makt han är ute efter, och alla som är villiga att överlämna sin makt/själ åt honom välkomnar han mer än gärna.
Ju mer jag funderar på det hela, desto tydligare blir det, den kristna guden och den ni/han kallar för Satan är samma varelse. Som både lockar och hotar, tar till vilka medel som helst egentligen, för att få makt över människor. En maktgalen entitet helt enkelt.
Alla människor, djur ( särskilt djur faktiskt), växter, allt levande, kan hela.
Oberonde av varelsen ovan. Denne kan såklart också hela, ännu ett trick att locka med, att bara han kan, ingen annan, alla andra låtsas. Det är solklart för mig att någon som säger så medvetet ljuger.
Vilka av oss har den s k healing förmåga?
Moderator: Moderatorgruppen
Healing
Jag vet inte om det har gjorts någon större djuplodande undersökning som kan bekräfta eller dementera att någon person verkligen har "healat" en annan. Placebo effekten däremot är välkänd.
När det kommer till mig själv så har jag ofta fått höra att jag har magiska händer. Stämmer det?
Försöker då ibland att tänka på mig själv som en schaman. Kan det vara så att vi alla har förmågan till att heala, men få vågar använda?
Jag vet inte, men jag vet följande. Jag lägger mina händer på den som har ont och känner strålningar från smärtan börja strömma genom mig. Personen blir frisk, men, där den botade personen sagt sig ha haft ont, där har jag nu fått ont. Jag drar mig för att bota huvudvärk.
När det kommer till mig själv så har jag ofta fått höra att jag har magiska händer. Stämmer det?
Försöker då ibland att tänka på mig själv som en schaman. Kan det vara så att vi alla har förmågan till att heala, men få vågar använda?
Jag vet inte, men jag vet följande. Jag lägger mina händer på den som har ont och känner strålningar från smärtan börja strömma genom mig. Personen blir frisk, men, där den botade personen sagt sig ha haft ont, där har jag nu fått ont. Jag drar mig för att bota huvudvärk.
Återgå till "Religion och andlighet"