Pashupati

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
cawi

Pashupati

Inläggav cawi » 02 sep 2012 16:44

Är det i dig logiskt att anta att organ fungerar vitt skilda..?
..~

Användarvisningsbild
cawi

Pashupati

Inläggav cawi » 02 sep 2012 16:51

Och, ur detta organiska centra lever de andliga ut sitt inflytande Men, hela tiden råder helvetet Som, samtidigt placerar sig inom räckhåll för inspirationsflödet från de gulligulligt esoteriska mysterierna där endast tänk ur arsel råder..!
..~

Lufier

Pashupati

Inläggav Lufier » 02 sep 2012 16:53

Jag är inte så logisk. Tror intuitivt att det bästa är när organen samverkar. Javisst är vi gulligulliga cawi, du med.
En gång ska du vara en av dem som levat för längesen

Användarvisningsbild
cawi

Pashupati

Inläggav cawi » 02 sep 2012 16:58

Hmm, ok på grund av den tunga materialism som förblindar världsmedvetandet är för närvarande ditt budskap omsorgsfullt dolt Men, som inom räckhåll inför inspirationsflödet infinner sig troligtvis snarast även ditt andliga lyft..!
..~

Användarvisningsbild
cawi

Pashupati

Inläggav cawi » 02 sep 2012 18:03

..inhämtad kunskap från ålder till urålder Samt, liv ur livets lärande kärleksfulla umgänge..!
..~

Angelina

Pashupati

Inläggav Angelina » 02 sep 2012 20:32

Lufier skrev:Bild
Här ett exempel på den tvåhövdade ormen från Corfu, Artemis tempel -Gorgon. Symbolen är en fertilitetssymbol.

Jäklar vad hårt åtdraget skärpet var. :mrgreen:

Misstänkte nästan att en tvåhövdad orm var inblandad på något vis.

Men varför är den så klumpigt utförd? Nog kunde man bättre även då, men detaljrikedomen kankse har nötts bort eller ansågs oväsentlig?
( inte bilden ovan)

Jag tror det funkar bra med trä som material, bara man har de rätta verktygen. Visst vore det coolt att ge sig in i bronsgjuteriet, men det hänger ju på budget och tid. Man kan skulptera den i diamant också, de är väldigt hållbara.

Lufier

Pashupati

Inläggav Lufier » 02 sep 2012 20:41

:lol: Ja jag tänkte det med. Verkar som om den där fertilitetssymbolen verkligen greppar tag rejält om livet.
Annars var väl gorgonerna kända för att ha ormar istället för hår på huvudet. Vilket fick mig att minnas något jag sett från en annan bild från Pashupati.

Angelina

Pashupati

Inläggav Angelina » 02 sep 2012 20:45

cawi skrev:..inhämtad kunskap från ålder till urålder Samt, liv ur livets lärande kärleksfulla umgänge..!

Hej cawi, varför använder du stor bokstav på fel ställen? :)

Angelina

Pashupati

Inläggav Angelina » 02 sep 2012 20:49

Lufier skrev::lol: Ja jag tänkte det med. Verkar som om den där fertilitetssymbolen verkligen greppar tag rejält om livet.
Annars var väl gorgonerna kända för att ha ormar istället för hår på huvudet. Vilket fick mig att minnas något jag sett från en annan bild från Pashupati.

Men hon försöker le ändå, vilken trooper, och med två varulvtassar på axlarna, ja jag säger då det...

Men med tungan ute, kon kanske håller på att bli strypt? En skulptur av dödsögonblicket?

Användarvisningsbild
Zokrates

Pashupati

Inläggav Zokrates » 02 sep 2012 21:03

varulvstassar?? Det är ju hennes hår!

Angående din skulptur, gör den i ett mjukt träslag, använd ett skålformat stämjärn som du
arbetar med för hand, samt en litten hammare om du vill gräva djupare, efter att du format
allt så slipar du med sandpapper i olika grader, därefter linoljar du in träet och låter det
torka en vecka. Efter det så plastar du in skulturen med väv och epoxi så att det blir hårt.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Pashupati

Inläggav Pilatus » 02 sep 2012 21:06

Angelina skrev:Jag tror det funkar bra med trä som material, bara man har de rätta verktygen. Visst vore det coolt att ge sig in i bronsgjuteriet, men det hänger ju på budget och tid. Man kan skulptera den i diamant också, de är väldigt hållbara.

Jag hoppas vi får höra mer om ditt arbete med lågreliefen.

Bild
Vi var bäst när vi sov, kalksten från Slite på Gotland
Moderator

Lufier

Pashupati

Inläggav Lufier » 02 sep 2012 21:10

Angelina skrev:
Lufier skrev::lol: Ja jag tänkte det med. Verkar som om den där fertilitetssymbolen verkligen greppar tag rejält om livet.

Men hon försöker le ändå, vilken trooper, och med två varulvtassar på axlarna, ja jag säger då det...

Men med tungan ute, kon kanske håller på att bli strypt? En skulptur av dödsögonblicket?

Bild
:D Jag tror hon är en riktig liten spjuver. Ser ut som en som springer runt och retar upp folk. Hon räcker ut tungan åt oss.

Angelina

Pashupati

Inläggav Angelina » 02 sep 2012 22:16

Just nu håller jag på att skissar( samtidigt som jag tittar på fotboll och surfar--> multitasking) , tar varje segment för sig, det blir som ett porträtt av avbildningarna jag hittat. Sedan ska jag sätta ihop det på datorn och hitta rätt ställe för rätt figur/kroppsdel. Har lagt upp ansiktet, eller ett första utkast av detta på Facebook.

Ord att minnas: lågrelief, stämjärn, linolja, sandpapper, expoxi.

27 sekunder!

scirocco

Pashupati

Inläggav scirocco » 03 sep 2012 05:38

Forumet kunde helt klart ha en kategori för pyssel o hantverk! Skulptera kan man ju göra i många material och sten kanske inte har skrivits ännu,det håller ju för väder men är nog svårt för en nybörjare.Eftersom du lutar åt trä kan jag tillfoga att ett vanligt bildhuggarmaterial är lönn som är mjukt. Använd olika bildhuggarjärn för urkarvningen. Grundbehandla med kokt linolja blandat med 50% terpentin. Därefter kan du välja om du vill måla med tålig färg eller lackera (båtlack). Att täcka med väv och epoxylim fungerar säkert men förtar reliefen. Om du vill ha användning för dina järn en längre tid är det bäst med bra kvalitet,det är också lättast att arbeta med. Hellre få bra järn än en billig sats.

Användarvisningsbild
Zokrates

Pashupati

Inläggav Zokrates » 03 sep 2012 22:21

Gör en mosaik om inte annat?
Bild

Återgå till "Religion och andlighet"