Finns en absolut frihet?
Moderator: Moderatorgruppen
- Harald Davidsson
Varför gav de oss kunskap, Maria,
då jag ville ha dina läppar,
alla de tusentals vingslag som fanns i dem,
som fanns i ditt blod,
i dina ögon
som fanns i de tysta ensamma steg
vi tog tillsammans långt bortom de filosofiska ideerna
vi kunde gå på regnet
varför gav de oss kunskap, Maria,
då vi låg så djupt in i varandra vi någonsin kunde komma,
vi var världen,
den som är världen, Maria,
är fri från
världen
Dina fingrar, Maria
är mjukare än vinden
jag såg dem en gång på botten av alla dina tårar
du hade en röd kjol på dig
vi hade lämnat kunskapen bakom oss
vi var på väg in i elden
vårt vatten tog oss över
floden var vår nya kropp
då jag ville ha dina läppar,
alla de tusentals vingslag som fanns i dem,
som fanns i ditt blod,
i dina ögon
som fanns i de tysta ensamma steg
vi tog tillsammans långt bortom de filosofiska ideerna
vi kunde gå på regnet
varför gav de oss kunskap, Maria,
då vi låg så djupt in i varandra vi någonsin kunde komma,
vi var världen,
den som är världen, Maria,
är fri från
världen
Dina fingrar, Maria
är mjukare än vinden
jag såg dem en gång på botten av alla dina tårar
du hade en röd kjol på dig
vi hade lämnat kunskapen bakom oss
vi var på väg in i elden
vårt vatten tog oss över
floden var vår nya kropp
Harald Davidsson skrev:...VAD SÄGER DOKTORN OM HJÄRNAN FYSISKT..
EEG-test används för att testa hjänans vågor, och ja, jag har en störning på mina alfavågor, vad det nu innebär.
Inom dessa fältet ligger och håller sig frekvenserna vanligtvis
Alfavågor med en frekvens av 8–12 Hz.
Betavågor med en frekvens av 12–16 Hz.
Deltavågor med en frekvens av 1–3 Hz,
Thetavågor med en frekvens av 4–7 Hz.
Du kanske kan svara på det, vad det har för praktisk betydelse, jag har ingen aning?
Intressant länk http://www.eye1.se/mind_sidor/frekvenser.htm
- Harald Davidsson
- Harald Davidsson
De två hjärnhalvorna
Den vänstra hjärnhalvan är verbal, analytisk och logisk i sitt funktionssätt, medan den högra är musikalisk, emotionell och rumsligt uppfattande. Vänster hjärnhalva tänker i ord och begrepp; den högra tänker i bilder, känslor och förnimmelser.
I en normal hjärna skiftar balansen mellan höger och vänster sida spontant, beroende på vad man gör. Om man läser, skriver och talar kommer den vänstra hjärnhalvan att vara mer aktiv än den högra. När man däremot lyssnar till musik eller är upptagen av visuell rumslig förnimmelse, är den högra hjärnhalvan mest aktiv.
Det är viktigt för individens kreativa aktivitet att ha en ”korrekt” balans och kommunikation mellan hjärnhalvorna.
Alfa H/V-förhållandet
Genom att beräkna förhållandet mellan mängden alfavågor i höger och vänster hjärnhalva fås ett uttryck för balansen mellan hjärnhalvorna, det så kallade H/V-förhållandet. Om det är precis lika mycket alfavågor i höger och vänster hjärnhalva, kommer H/V-förhållandet att vara 1. Är det mest alfa i höger hjärnhalva blir H/V-förhållandet över 1, och omvänt blir H/V-förhållandet under 1 om det är mest alfa i vänster hjärnhalva.
Hos de flesta människor i vila med slutna ögon ligger H/V-förhållandet normalt lite över ett. Detta orsakas antagligen av vår kulturs favorisering av vänster hjärnhalvas funktioner.
Under djup avspänning närmar man sig dock en balans på 1,00 mellan hjärnhalvorna.
Tidigare studier (se bl a artiklarna i Bindu nr 3 och 10) visar att det idealiska temporala (främre tinning-loberna) H/V-förhållandet bör ligga på cirka 1,10, och det post-temporala (bakre tinningloberna) på 1,15.
Amerikanen Richard Davidson har i nyligen gjorda omfattande studier funnit att depressiva patienter hade ett H/V-förhållande i tinning-loberna som permanent låg under 1, medan utåtvända, optimistiska personer hade H/V-förhållande på över 1.
Hos barn i 2-3 års åldern fann han H/V-förhållanden under 1 i en grupp av skygga och hämmade barn, medan en annan grupp med utåtvända, icke hämmade barn visade H/V-förhållanden citat...
Den vänstra hjärnhalvan är verbal, analytisk och logisk i sitt funktionssätt, medan den högra är musikalisk, emotionell och rumsligt uppfattande. Vänster hjärnhalva tänker i ord och begrepp; den högra tänker i bilder, känslor och förnimmelser.
I en normal hjärna skiftar balansen mellan höger och vänster sida spontant, beroende på vad man gör. Om man läser, skriver och talar kommer den vänstra hjärnhalvan att vara mer aktiv än den högra. När man däremot lyssnar till musik eller är upptagen av visuell rumslig förnimmelse, är den högra hjärnhalvan mest aktiv.
Det är viktigt för individens kreativa aktivitet att ha en ”korrekt” balans och kommunikation mellan hjärnhalvorna.
Alfa H/V-förhållandet
Genom att beräkna förhållandet mellan mängden alfavågor i höger och vänster hjärnhalva fås ett uttryck för balansen mellan hjärnhalvorna, det så kallade H/V-förhållandet. Om det är precis lika mycket alfavågor i höger och vänster hjärnhalva, kommer H/V-förhållandet att vara 1. Är det mest alfa i höger hjärnhalva blir H/V-förhållandet över 1, och omvänt blir H/V-förhållandet under 1 om det är mest alfa i vänster hjärnhalva.
Hos de flesta människor i vila med slutna ögon ligger H/V-förhållandet normalt lite över ett. Detta orsakas antagligen av vår kulturs favorisering av vänster hjärnhalvas funktioner.
Under djup avspänning närmar man sig dock en balans på 1,00 mellan hjärnhalvorna.
Tidigare studier (se bl a artiklarna i Bindu nr 3 och 10) visar att det idealiska temporala (främre tinning-loberna) H/V-förhållandet bör ligga på cirka 1,10, och det post-temporala (bakre tinningloberna) på 1,15.
Amerikanen Richard Davidson har i nyligen gjorda omfattande studier funnit att depressiva patienter hade ett H/V-förhållande i tinning-loberna som permanent låg under 1, medan utåtvända, optimistiska personer hade H/V-förhållande på över 1.
Hos barn i 2-3 års åldern fann han H/V-förhållanden under 1 i en grupp av skygga och hämmade barn, medan en annan grupp med utåtvända, icke hämmade barn visade H/V-förhållanden citat...
Men, vad vet de, knappt någonting. Testet är ju obrukbart rent praktiskt, om vi hårddrar det. Men jag hade en onormal överaktivitet i alfavågorna, det var dessutom kraftigare än normalt, men den praktiska betydelsen av det vet de ju inte,
förmodligen innebär det rent intuitivt att jag helt enkelt aldrig kan koppla av, eller stänga av, stressa ned, så som många andra så befriande klarar. Min logiska analys säger mig att det bör kunna leda till att jag psykiskt har närmare till ångest och oro vilket kan yttra sig i psykosomatiska besvär, men jag är ju ingen läkare.
Det är en lustig sak jag upptäckt med tiden, jag är känslig för var jag är någonstans, överfört till ett rum så innebär det att jag känner obehag på vissa platser i rummet, medan jag på andra platser i samma rum kan känna ett inre lugn.
I mitt vardagsrum har jag en plats där jag känner en absolut ro, jag blir trött på ett bekvämt sätt, nästan som om jag skulle kunna somna, hjärnan varvar ned ordentligt med andra ord, men den platsen är liten, i ett hörn och det funkar bara om jag står vänd i en riktning.
förmodligen innebär det rent intuitivt att jag helt enkelt aldrig kan koppla av, eller stänga av, stressa ned, så som många andra så befriande klarar. Min logiska analys säger mig att det bör kunna leda till att jag psykiskt har närmare till ångest och oro vilket kan yttra sig i psykosomatiska besvär, men jag är ju ingen läkare.
Det är en lustig sak jag upptäckt med tiden, jag är känslig för var jag är någonstans, överfört till ett rum så innebär det att jag känner obehag på vissa platser i rummet, medan jag på andra platser i samma rum kan känna ett inre lugn.
I mitt vardagsrum har jag en plats där jag känner en absolut ro, jag blir trött på ett bekvämt sätt, nästan som om jag skulle kunna somna, hjärnan varvar ned ordentligt med andra ord, men den platsen är liten, i ett hörn och det funkar bara om jag står vänd i en riktning.
- Harald Davidsson
Du skriver krossade skallen, så jag tänkte då att röntken kunde säga något ifall det var en fysisk defekt, men det verkar helt okej, det fysiska, eftersom du ej nämner det,
när det handlar om chock-skador blir det ju så att RNA-replikeringen ej funkar normalt, det blir så kallade energi-uppdämningar eller virvlar, att strämmen ej går rätt väg, eller enslags glapp-kontakt, det behövs då en genial terapeut som kan ta patienten i djup regression för att kunna lösa upp sådan fel överföringar av strömmen, men eftersom jag vet att Lord Vishnu existerar och vad han kan göra, så var det mitt råd
den rumsliga aspekten på den feminina hjärnhalvan menas alltså INTEGRATION.
Jag misstänker att Vishnu testar mig genom att hålla relationen till dig uppe.
när det handlar om chock-skador blir det ju så att RNA-replikeringen ej funkar normalt, det blir så kallade energi-uppdämningar eller virvlar, att strämmen ej går rätt väg, eller enslags glapp-kontakt, det behövs då en genial terapeut som kan ta patienten i djup regression för att kunna lösa upp sådan fel överföringar av strömmen, men eftersom jag vet att Lord Vishnu existerar och vad han kan göra, så var det mitt råd
den rumsliga aspekten på den feminina hjärnhalvan menas alltså INTEGRATION.
Jag misstänker att Vishnu testar mig genom att hålla relationen till dig uppe.
Ja, du testas harald, men så prövas ju alla ämnen avsedda för ett högre syfte. Men i fallet med mig så är det ingen vanlig hjärnskakning vi pratar om, vi pratar om ett fall då läkarna ansåg att det inte fanns något att göra, de lade mig på en intensivvårdsavdelning med dropp och släckte lampan, drog för gardinerna, och avvaktade att jag skulle dö, jag har minnesbilder från detta trots att jag teoretiskt inte borde ha det, men till största delen låg jag helt utan tillsyn.
- Harald Davidsson
Din farsa verkar ju vara en snubbe som satt på en flygande matta, och den här bilden av dig som vi alla borde känna medlidande med skulle ju betyda att du låg i koma, en kille här i närheten låg två månaderi koma, vaknade och var helt normal.
Har du datorn i ditt lugna hörn.
bor du utanför staden, hus, trädgård
Har du datorn i ditt lugna hörn.
bor du utanför staden, hus, trädgård
Zokrates skrev:Ja, du testas harald, men så prövas ju alla ämnen avsedda för ett högre syfte. Men i fallet med mig så är det ingen vanlig hjärnskakning vi pratar om, vi pratar om ett fall då läkarna ansåg att det inte fanns något att göra, de lade mig på en intensivvårdsavdelning med dropp och släckte lampan, drog för gardinerna, och avvaktade att jag skulle dö, jag har minnesbilder från detta trots att jag teoretiskt inte borde ha det, men till största delen låg jag helt utan tillsyn.
jag har en ovanlig minnesförmåga tex kommer jag ihåg då min mamma gungade mig på sina fötter då jag bara vara några månader gammal eller kanske 1år, minns inte hundra, men kunde inte varit mer än 2år och jag kommer ihåg hur jag tänkte och resonerade jag har också en klar minnesbild av en blå himmel jag tror det var från ca 1-2 månaders ålder
men min avsikt bakom detta skrivande var att bara visa på att det finns saker som
är ovanliga och går emot teorin...
- Harald Davidsson
Finns en absolut frihet, ja, för mig,
men dit kan inte du komma, bara de kvinnor
jag älskar på mina läppar, som bor i mitt hjärta,
Annars är det Gud som styr den här världen,
vad kan jag göra, jag kan tvätta min händer,
klippa mina naglar och putsa mina skor.
även Jesus och Sokrates kunde inte göra så mycket mera,
det är inte så att allt är förutbestämt, det handlar mera om kriser och
förnyelse, även om det inte är en äkta förnyelse, men samma gamla smink
fast kanske färgerna ändras,
vetenskapen har kommit till för att hjälpa vissa människor att förtränga sin högra hjärnhalva,
göra dem till halva eller halverade varelser
kärleken finns för att vi ska ha något att spotta på
men dit kan inte du komma, bara de kvinnor
jag älskar på mina läppar, som bor i mitt hjärta,
Annars är det Gud som styr den här världen,
vad kan jag göra, jag kan tvätta min händer,
klippa mina naglar och putsa mina skor.
även Jesus och Sokrates kunde inte göra så mycket mera,
det är inte så att allt är förutbestämt, det handlar mera om kriser och
förnyelse, även om det inte är en äkta förnyelse, men samma gamla smink
fast kanske färgerna ändras,
vetenskapen har kommit till för att hjälpa vissa människor att förtränga sin högra hjärnhalva,
göra dem till halva eller halverade varelser
kärleken finns för att vi ska ha något att spotta på
Harald Davidsson skrev:Nuddle
jag ska snacka med Brahmins om en detaljerad puja
som kan ge alla namn och anknytningar till terroristorganisationer..
vänta och se
du lova att aldrig svara på mina inlägg, men din personlighet har tydligen några minuters stabilitet högst.
detta är inget svar till HARALD DAVIDSSON utan ett försvar för min person
1. jag har inte svarat på HARALDS inlägg sedan mitt sista svar till honom
2. HARALD är UPPENBART ingen normal person
3. HARALD borde verkligen lugna ned sig eftersom han sårar många människor med sina idiotiska uttalanden
4. HARALD förvränger andra människors AVSIKTER, jag har aldrig skrivit att jag har TÄNKT/ÖNSKAT/VELAT döda honom, utan mina avsikter var att få honom att GLÖMMA sin drömvärld och inse att 400.000 människor inte sänder PUJA emot honom, och att det inte har dött 400.000 människor för bara några dagar sedan på grund av detta
5. HARALD har påstått vid flera tillfällen att det är SAI BABA och några andra som försöker DÖDA honom genom PUJA MANTRA ,,, samme SAI BABA som enligt HARALD DAVIDSSON dödar SMÅFLICKOR, och eftersom han har SKRIVIT på sin blogg att Mr.SAI BABA STÅR över lagen i INDIEN, ja då förstår jag inte logiken varför denne herre inte heller tar sig för att döda HARALD, alltså är herr HARALD DAVIDSSONS paranoida tankar totalt OLOGISKA
6. HARALD har vid flera tillfällen påstått att liknande mängd människor dött (400.000st) i andra liknande MORDFÖRSÖK genom PUJA MANTRA mot honom, vi pratar om en siffra över miljonen!! Påven, Dalai Lama och Sai BABA skall vara HJÄRNORNA bakom dessa mordförsök enligt herr HARALD DAVIDSSON, och återigen samme SAI BABA som enligt harald skall ha dödat småflickor...
7. jag har ju tyckt om denne HERRE, och därför velat HJÄLPA HONOM att inse det felaktiga i hans DRÖMVÄRLD
- Skogsälvan
- Avslutat konto
nuddle skrev:Skogsälvan skrev:Jag förstår att du är ledsen, nuddle.
tack skogsälvan, du har vid flera tillfällen visat vänlighet mot mig, det är en vacker sak, att vara vänlig mot andra som man inte känner så väl, eller har så stor nytta av, jag kommer ihåg att du var vänlig mot mig i början när jag hade blivit medlem, och du gav mig en bra länk till en hemsida om kabbala, och du berömde mig för vissa saker, då vi pratade på chat, sedan har jag väl varit lite knasig, du har också gett mig råd angående min fru, och även vårt barn, allt det visar på att du bryr dig, jag tror den största fejden mellan mig o dig var om det där med att man skall vara stolt över ett land, och det kanske är så att jag inte är tillräckligt vidsynt för att förstå sådana saker, eller så kanske det är så att jag själv aldrig riktigt utvecklat en sådan identitet eftersom jag vid 9års ålder flyttat än hit än dit, ja nästan iafall, och om jag åker ner där jag föddes ser dom mig inte som "deras" och ifall jag är här i Sverige säger ju nästan ingen att jag är svensk, vem vet vad det handlar om, men jag tänker att eftersom du visat på snälla sidor, och verkar snäll, att dina tankar kring nationalitets känsla kanske är sunda, vad vet jag, du är vegetarian, bryr dig om människor osv... sedan har jag tänkt på varför du mått dåligt som du skrivit i dina texter, nu känner jag inte dig mer än det du skrivit här, men det är ju inget kul om du mår som du skriver, jag försöker förstå varför du mår på detta sätt, det kan ju finnas massa orsaker, men min tanke är att du åtminstonde skall må bra, kanske genom att sova mer, idag frågade jag min pappa om receptet på pasulj, han skrev ner det på bosniska, jag tror jag har det i fickan, får översätta det bara,
Ingen orsak, nuddle, och jag har säkert vräkt ur mig något dumt till dig någon gång också om jag varit frustrerad. Önskar er lycka till med bebben :) När det gäller stoltheten över sitt land tror jag att du missuppfattade min andemening eller också var jag för otydlig. Jag tror att det kan få olyckliga följder om man inte ens kan se några bra saker med sitt land som man gillar. Då tar det sig lätt uttryck i självförakt eller extrema ytterligheter åt andra sidan "bäst i världen", krig och elände och psykiskt lidande. Men vi kan gärna prata vidare i den tråden om du vill. Du behöver inte alls tro, resonera och tycka som mig. Personligen tycker jag att det är ganska berikande med samtal när skilda uppfattningar förekommer, såvida man inte blir ständigt hånad för att man ser saker ur olika perspektiv.
- Harald Davidsson
Vintern är över
isen har spruckigt på himlen
det nya ljuset sipprar fram
mina öron kommer tillbaka
jag kan höra då hon tänker
den här vintern hade varat i över fyra tusen år
folk hade stått i kö till psykiatrikerna
saluhallen sålde sina cheddar-ostar
det röda vinet rann på golven
Gud väntade på att mörkret
skulle försvinna från våra hjärtan
Han skulle starta en ny dröm
jag låg i vattnet
som Gud hade gett mig,
isen har spruckigt på himlen
det nya ljuset sipprar fram
mina öron kommer tillbaka
jag kan höra då hon tänker
den här vintern hade varat i över fyra tusen år
folk hade stått i kö till psykiatrikerna
saluhallen sålde sina cheddar-ostar
det röda vinet rann på golven
Gud väntade på att mörkret
skulle försvinna från våra hjärtan
Han skulle starta en ny dröm
jag låg i vattnet
som Gud hade gett mig,
- Harald Davidsson
3. HARALD borde verkligen lugna ned sig eftersom han sårar många människor med sina idiotiska uttalanden
4. HARALD förvränger andra människors AVSIKTER, jag har aldrig skrivit att jag har TÄNKT/ÖNSKAT/VELAT döda honom, utan mina avsikter var att få honom att GLÖMMA sin drömvärld och inse att 400.000 människor inte sänder PUJA emot honom, och att det inte har dött 400.000 människor för bara några dagar sedan på grund av detta
5. HARALD har påstått vid flera tillfällen att det är SAI BABA och några andra som försöker DÖDA honom genom PUJA MANTRA ,,, samme SAI BABA som enligt HARALD DAVIDSSON dödar SMÅFLICKOR, och eftersom han har SKRIVIT på sin blogg att Mr.SAI BABA STÅR över lagen i INDIEN, ja då förstår jag inte logiken varför denne herre inte heller tar sig för att döda HARALD, alltså är herr HARALD DAVIDSSONS paranoida tankar totalt OLOGISKA
6. HARALD har vid flera tillfällen påstått att liknande mängd människor dött (400.000st) i andra liknande MORDFÖRSÖK genom PUJA MANTRA mot honom, vi pratar om en siffra över miljonen!! Påven, Dalai Lama och Sai BABA skall vara HJÄRNORNA bakom dessa mordförsök enligt herr HARALD DAVIDSSON, och återigen samme SAI BABA som enligt harald skall ha dödat småflickor...
7. jag har ju tyckt om denne HERRE, och därför velat HJÄLPA HONOM att inse det felaktiga i hans DRÖMVÄRLD
haralddavidsson Indien svarar
jag befinner mig stabilt i det tolfte chakrat,
och detta är din perception av en
människa i tolfte chakrat.
haralddavidsson Indien svarar
jag befinner mig stabilt i det tolfte chakrat,
och detta är din perception av en
människa i tolfte chakrat.
Återgå till "Religion och andlighet"